Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Marek Celiński" <m...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Gdzie się wykastrować?
Date: Thu, 19 Jan 2006 21:02:31 +0100
Organization: Onet.pl
Lines: 36
Message-ID: <dqor6i$ir6$2@news.onet.pl>
References: <dqei0a$f9e$1@news.onet.pl> <dqfvia$bii$1@atlantis.news.tpi.pl>
<dqgeab$cg1$1@news.onet.pl> <dqjke9$7u8$1@atlantis.news.tpi.pl>
<dqjm2r$6lf$1@news.onet.pl> <dqjnfs$mkl$1@atlantis.news.tpi.pl>
<dqjojd$gp7$1@news.onet.pl> <dqjvb8$9l9$1@nemesis.news.tpi.pl>
<dqnqa5$l95$1@nemesis.news.tpi.pl> <dqntme$915$1@atlantis.news.tpi.pl>
<dqofj8$8jk$1@news.onet.pl> <dqoo22$7q7$1@nemesis.news.tpi.pl>
Reply-To: "Marek Celiński" <m...@w...pl>
NNTP-Posting-Host: 83.68.70.172.kutno70.tnp.pl
X-Trace: news.onet.pl 1137700882 19302 83.68.70.172 (19 Jan 2006 20:01:22 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 19 Jan 2006 20:01:22 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2670
X-Sender: qeXvc0wGvEgSaYDV4ecfxeN8zIsNJuKC
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2670
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:337904
Ukryj nagłówki
Użytkownik "patix" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
news:dqoo22$7q7$1@nemesis.news.tpi.pl...
> mówie o czynnościach a nie stanowiskach w firmie
A ja akurat myślałem o stanowiskach i ogólnie o rodzaju wykonywanej
pracy.
Kolejność czynności nie ulega wątpliwości.
>To ,że etap myślenia/wyobrażenia/wizji może wydawać
>sie krótki (czasem wręcz pomijalny czasowo) nie zmienia
>jego podstawowej wagi dla całego problemu programowania.
Niektórzy próbują go skrócić jeszcze bardziej ("coś się wymyśli w
trakcie") i albo się tak zaplączą, że muszą przerwać, albo poprawianie
trwa sto razy dłużej niż pisanie, a potem i tak dostajemy program,
który się wiesza co kilka minut.
>wydaje się im ,że to wszystko polega na
>podstawieniu do wzoru - i dlatego
>maja problem gdy w zadaniu nie napisano
>do jakiego wzoru
Polski system edukacyjny nie zawsze sprzyja myśleniu, a nie wszyscy
mają tyle siły, żeby samemu wyrwać się z marazmu.
W szkołach zbyt często premiuje się "podstawianie do gotowych wzorów",
byleby szybko i w dużej ilości.
Znam wiele przypadków, kiedy np. nauczyciel w liceum podawał uczniom
wzory na pochodne, ale prawie nikt (oprócz 2-3 osób, które sięgnęły do
innych źródeł) nie rozumiał, do czego pochodne służą. Nauczyciel im
tego nie wyjaśnił. Za to wszyscy wkuwali wzory i narzekali, po co w
ogóle tego się uczyć. Nie wiem, co się dzieje po reformie, ale słyszę,
że jest jeszcze gorzej.
|