Gluten nie jest szkodliwy, poza celiakią?

241. Data: 2015-02-25 20:18:36

Temat: Re: Gluten nie jest szkodliwy, poza celiakią?
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 25 Feb 2015 19:20:05 +0100, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2015-02-25 18:00, obywatel krys uprzejmie donosi:

> Szkoda że kobiet nie zbadał. Nie wiem, co mam zrobić dziś dla swego zdrowia.

Przede wszystkim wazne jest regularne wypróżnianie 33333-]]]
--

XL
pewni siebie.

242. Data: 2015-02-25 20:19:42

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-25 o 19:50, krys pisze:

> Też.
> Bo ja nie uważam ludzi za totalnych idiotów dażących do samounicestwienia.

Czy zasady służą temu, żeby ludzi chronić przed idiotyzmem i
samounicestwieniem? Ciekawa koncepcja. :)

Ewa

243. Data: 2015-02-25 20:20:48

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> A jak myślisz?

Nic o Tobie nie "myślę" bo nie chcę kierować się uprzedzeniami...
Pytam bo chcę poznać odpowiedź zamiast zgadywać.

> Oszołom od teorii spiskowych nie może nie znac Ala Capone i
> jego drogi sukcesu:-P

I czy nie zgodzisz się w takim razie, po lekturze na ten temat,
że zakaz sprzedaży alkoholu jest/byłby beznadziejnie bezskuteczny?

> Od lat tego pilnuję.
> "nikt nie da wam tyle, ile ja wam obiecam"

:-) Ja bym sobie życzył aby komercyjna telewizja robiła to na co
reklamodawcy jej pozwalają a właśnie *publiczna* telewizja i publiczne radio
właśnie było reprezentacją nas, głosujących i była utrzymywana z naszych
pieniędzy (abonamentu) a nie z podatków (czyli z podziału rządowej michy)
było niezależne od aktualnie rządzącej elity i zajmowało się aktywniej
śledzeniem, tropieniem nieuczciwych, przekupnych polityków informując o
przekrętach swoich widzów... Tylko kogo interesuje taka działalność
TV/radia?

244. Data: 2015-02-25 20:21:09

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 25 Feb 2015 19:50:22 +0100, krys napisał(a):

> Też.
> Bo ja nie uważam ludzi za totalnych idiotów dażących do samounicestwienia.

I na tym się warto skupić.

--

XL
pewni siebie.

245. Data: 2015-02-25 20:21:53

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 25 Feb 2015 19:54:43 +0100, krys napisał(a):

> Kobiety mają do dyspozycji mniej więcej połowę męskiej dawki. Na zdrowie.

I to jest to równouprawnienie???????

--

XL
pewni siebie.

246. Data: 2015-02-25 20:23:38

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-02-25 19:54, obywatel krys uprzejmie donosi:

> Kobiety mają do dyspozycji mniej więcej połowę męskiej dawki. Na zdrowie.

Nawet te połowę większe?

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

247. Data: 2015-02-25 20:24:06

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Dobrze. Na świetle też nie przechodzę, bo nie ma świateł.

Zastanów się teraz chwilkę, co oznacza dla kierowcy że na skrzyżowaniu
ma dla swojego kierunku jazdy zielone swiatło? Jak zmieniłoby się to
jak jeździ się przez typowe miasto jeśli nie byłoby dla pieszych ograniczeń
kiedy mogą wejść na pasy blokując jezdnie dla samochodów?

> A wiesz, że są kraje, gdzie sygnalizacja jest dla pieszych informacją, że
> może coś jechać ( zanim wleziesz, weź to pod uwagę), a nie zakazem
> wchodzenia na jezdnię?

Super - ale u nas też nie ma żadnego twardego "zakazu" - możesz
wejść na jezdnię, wiąże się to z ryzykiem potrącenia przez samochód
lub opłaty od Straży Miejskiej/Policji... Nie widzę problemu.

248. Data: 2015-02-25 20:26:58

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-25 o 19:49, krys pisze:

> Napisałaś, że nie ma odpowiedzi na pytanie o bezpieczną dzienną dawkę
> alkoholu.

Wskaźnik ADI podaje się na kg masy ciała (o ile się orientuję). Ale
niech Ci będzie, załóżmy te 15g. Czy temu, który całe życie wchłania
codziennie te 15g, po 300g jednorazowo coś się stanie? Widywałam
osobiście takich, którym po takiej dawce czystego alkoholu nic złego się
nie stało. ;)

Ewa

249. Data: 2015-02-25 20:30:03

Od: Fragi <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 21 Feb 2015 00:51:47 +0100, XL napisał(a):

> Fra, a skad oni wiedzą, że to własnie gluten im szkodzi?
> No pomyśl, przecież nie jedli nigdy SAMEGO glutenu, jedli go zawsze w
> połączeniu z setkami innych składników, których nie da się odsiebie
> dokładnie i na stałe oddzielić.

W przypadku celiakii badania laboratoryjne i obrazowe jednoznacznie
wykazują, że chory cierpi na celiakię.
W pozostałych przypadkach z diagnozą jest nieco trudniej, ale nie jest to
niemożliwe. Nie będę zanudzała cytowaniem linków, ale chociażby tutaj np.
coś jest:
http://www.celiakia.pl/nadwraliwo-na-gluten/
http://www.celiakia.pl/alergia-na-gluten/
http://www.celiakia.pl/choroba-duhringa/
W necie można znaleźć dużo więcej na temat dignostyki.

> Żeby jednoznacznie stwierdzić szkodliwość akurat glutenu u danej osoby,
> musiałaby ona przez pewien czas jeść TYLKO gluten i mieć dolegliwości, a
> potem zaprzestać jedzenia go i dolegliwości powinny minąć - tyle że dla
> zapewnienia rzetelności badania równoczesnie dłuższy czas musiałaby nie
> jeść żadnych innych substancji. To absurdalne.

Pomijajac celiakię, w przypadku której diagnoza przebiega nieco inaczej niż
w pozostałych przypadkach, owszem, stosowana jest dieta eliminacyjna, tzn.
całkowicie pozbawiona glutenu, po czym dieta prowokacyjna (wprowadzenie
glutenu do diety). Plus oczywiście badania.

> Wiem, wiem, dieta eliminacyjna itp, ale nie jest to sposób jednoznaczny.
> Dlaczego? - bonie można jednoznacznie stwierdzić eliminacji tylko JEDNEJ
> substancji w takiej diecie, gdzie np zamieniajac pszenicę na kukurydzę
> owszem, nie spożywamy glutenu, ale NIE TYLKO glutenu - eliminuje się razem
> z glutenem także wiele innych substancji. A kto stwierdzi jednoznacznie,
> która z nich była odpowiedzialna za dolegliwości?

W przypadku celiakii wiadomo.
http://www.celiakia.pl/diagnoza/
Ch.Durhinga też w miarę łatwo zdiagnozować.
W przypadku alergii i nadwrażliwości jest nieco trudniej, ale jednak, jeśli
u kogoś pojawia się szereg dolegliwości po spożyciu chociażby np. makaronu
i innych produktów mącznych zawierajacych gluten to warto się moim zdaniem
nad tym zastanowić i/bądź przebadać. Po co jeść coś, co prowokuje
nieprzyjemne, niepożądane, a często i niebezpieczne reakcje organizmu?
Takie stałe 'wystawianie' organizmu na czynniki go drażniące może w końcu
organizm nieźle 'wkurzyć'...

> ...a przynajmniej myślą, że to gluten im szkodzi

Pisząc o "tych, dla których gluten stanowi zagrożenie, oraz o tych, którym
ewidentnie szkodzi", miałam na myśli oosby, które już to wiedzą. Na tyle,
na ile można wiedzieć opierając się na dostępnych metodach diagnostycznych.

> - tymczasem może chodzić o
> coś zupełnie innego, co glutenowi ściśle towarzyszy w określonych jako
> "glutenowe" produktach. A zmienić można przecież tylko cały produkt, czyli
> zestaw substancji.

I pewnie w jakiejś części przypadków tak jest.

M.

250. Data: 2015-02-25 20:32:15

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol wrote:

> "krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> Interesuje mnie tylko ten artykuł jaki podlinkowałaś.
> Innych jego dzieł nie czytałem, mogę mieć tylko nadzieję
> że nie robi w nich tyle byków co zrobił w tym jednym
> bo zaczałbym podejrzewać że albo nie jest faktycznym
> autorem tych słów i ktoś się pod doktora podszywa
> albo jego dyplom jest dla mnie pod znakiem zapytania...

Nieźle. Podważasz kompetencje dr n. med. lekarza z wieloletnim
doświadczeniem, kierownika Katedry Biofizyki, biegłego sądowego.
Ja bym się nie odważyła, nawet po LO.

> Pomyłką jest używanie dopuszczalnej/akceptowalnej dawki
> dziennej (czytaj: codziennej) do analizy szkodliwości
> jednorazowej (większej niż ADI) dawki w szczepionkach.

A jednorazowych szcepionek jest w pierwszych dwóch latach życia dziecka....
Zresztą, nieważne.

f-maria-dorota-
majewska-

> Nie wiem, nie znam...

Wikipedia zna to hasło.

> Weź pod uwagę, że w Polsce szczepi się co roku miliony dzieci.
> Nawet jeśli jakiś mały promil powikłań prowadzi do zgodnów
> to jeszcze nie jest to powód do bania się na ślepo czegoś
> czego nie rozumiesz....

Stosujesz Ikselkizm - zakładasz, że czegoś się boję i czegoś nie rozumiem.
A może powód jest inny?

> Jaśkowski, Twój autorytet, pisze błędnie o ADI w kontekście
> szczepionek a Ty dalej nie masz wątpliwości??? Czemu?

Bo to, co pisze Jaśkowski znalazło potwierdzenie równiez u innych. Oraz w
relacjach tego promila rodziców, którzy zostali z rehabilitacją i chorobą
dzieci sami. I jakoś dobroczyńcy nie przepychają się do nich z propozycją
pomocy.

Pozdrawiam
J.

www.kontestacja.com

Patriotyzm narodowy a kuchnia polska
Czym ostrzyć :-)
Bigos dla Iwanosa
Noże ceramiczne
Chleb pszenny z dodatkiem czarnych oliwek z puszki