Gluten nie jest szkodliwy, poza celiakią?

311. Data: 2015-02-27 22:58:48

Temat: Re: Gluten nie jest szkodliwy, poza celiakią?
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Te światła moim zdaniem mają jeden minus. Kierowcy się już
> przyzwyczaili, że czerwone pojawia się na moment i po prostu
> często się zdarza, że zwyczajnie czerwone olewają.

Z tym minusem poradzono sobie bardzo łatwo. Tam są kamery.

Jarek

--
Jedziecie do stolicy kraju kapitalistycznego. Który to kraj ma być może
nawet tam i swoje plusy. Rozchodzi się jednak o to, żeby te plusy nie

312. Data: 2015-02-27 23:20:08

Od: animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gluten jest szkodliwy nawet dla tych, którzy mają dodatkowo albo tylko
uczulenie na gluten (choroba Duhring). Trzeba się kontrolować z żarciem,
a jak się przecholowało to musiałam córce sprowadzać proszki Disulone z
Ameryki (Na ratunek!) Na szczęście jej dzieciak po niej nie odziedziczył
(ona odziedziczyła po swoim ojcu) , jest zdrowy, fajny, a ona i tak żre
to na co ma ochotę i ja już nie mam na to wpływu. To już jej "broszka" ;-)

313. Data: 2015-02-27 23:25:41

Od: animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-27 23:20, animka pisze:
> [...]
> to na co ma ochotę i ja już nie mam na to wpływu. To już jej "broszka" ;-)

Poprawka: przeholowalo. a nie przecholowało. Przepraszam.

--
animka

314. Data: 2015-02-28 09:40:59

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Z tym minusem poradzono sobie bardzo łatwo. Tam są kamery.

Nie będę tego sprawdzać, uwierzę na słowo.

Ewa

315. Data: 2015-03-01 08:37:41

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol wrote:

> "krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> Jakoś... tak, jakoś sobie radzą. Ale policz proszę przepustowość tego
> skrzyżowania w pojazdach / godzinę i porównaj z wymaganą przepustowością
> skrzyżowań w Warszawie/Krakowie.

Ja to w internecie czytałam, ze Indie to jednak nie jest niezamieszkały
obszar, zwłaszcza w miastach. Nie demonizowałabym naszej stolicy.

> No to rzeczywiście masz kłopot z pijawką. Ale pijawka lokalna chyba? Moze
> zapisz się do radnych Wólki na Zadupiu i zmień to z przyjaciółmi i
> sąsiadami?

Nie mam kłopotu. Mam CB ;-P. Nie jeżdżę po pijaku.
Pijawka nie jest lokalna, jest powiatowa. A grasuje, bo jest przebudowa
drogi i łatwo sie przyczepic, a budżet trzeba jakoś zasypać.

> Tak się dzieje już dziś pod AGH jak się studenci spieszą na zajęcia...

Jak to możliwe, skoro jest przepis, że nie można?

> Czy to coś zmieni że wyskoczy w poprawieniu płynności ruchu?

Być może. Wyskakujący skojarzy wyskakiwanie z gniewem kierowcy i nastepnym
razem moze pomysli, zanim wlezie.

J.

www.kontestacja.com

316. Data: 2015-03-01 08:41:07

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks wrote:

> A jeśli ja uznaję, że służy mi zasada bezwzględnego zatrzymywania się na
> czerwonym na skrzyżowaniu, a Ty tej zasady nie uznajesz za sensowną, to
> jak to rozwiążemy?

A jaki problem? Ty się zatrzymasz bezwarunkowo, ja się zatrzymam z powodu
instynktu samozachowawczego. Na zielone też nie włażę jak baran tylko
dlatego, że świeci, bo mnie uczono, że nic mi po pierwszeństwie, skoro
kierowca siedzi w blaszanej puszce, a ja nie.

J.

www.kontestacja.com

317. Data: 2015-03-01 09:03:32

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol wrote:

> "krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> Być może napiszę :-) Zainspirowałaś mnie.

A to daj znać, jak poszło.

> A co tu ma do rzeczy medycyna?
> Wciąż nie rozumiesz czym jest ADI?
> Czy może jesteś w stanie wypierania się czegoś oczywistego :-)

Pozostań przy swoich domysłach.

> Wałkujemy w kółko to samo - porównywanie jednorazowej
> dawki czy kilkurazowej do ADI jest błędem, nic nam nie mówi
> o toksyczności takiego jednorazowego spożycia.

Kilkunastorazowej, jeśli już.
Nic nam nie mówi, ale jednak bez żenady podejmowane jest ryzyko. Na rachunek
dziecka.

> Są lepsze parametry do tego celu niż ADI.
> Jakoś uparcie nie chcesz zrozumieć że Twój idol manipuluje Tobą.

Ty uparcie nie chcesz zrozumieć, że to nie jest jedyne, co Jaśkowski na ten
temat napisał. Idoli, pozwolisz, sama sobie wybiorę?

> Dla każdej substancji LD50 będzie inna. (wiesz co to LD50?)
> Dla każdej substancji stosunek LD50 do ADI będzie inny.
> Nie ma tu żadnych analogii które można by użyć jako
> podstawę do dyskusji o toksyczności szczepionki mając
> tylko do dyspozycji ADI - i o tym tu tylko mówię...

Dlaczego?
Aluminium i alkohol pobieramy z pożywieniem i mają jakaś dawkę bezpieczną.
Każdą z nich można pomnożyć przez 10 czy 20 i podać drogą dożylną (o czym
pisał J.)
BTW - podobno LD50 dla ludzi się nie określa, z wiadomych przyczyn.
Jaśkowski zdaje się w artykule tez o LD nie pisał.

> Inną sprawę tam w tym tekście poruszał - brak bariery krew-mózg
> co sprawdziliśmy razem w encyklopedii jest starym mitem...

Zdania na ten temat są podzielone. Albo raczej nie do końca wyklarowane. W
każdym razie w zaleceniach uwzględnia się przepustowość tej bariery:

"Odrębności organizmu dziecka
[...]
większa przepuszczalność bariery krew-mózg

Różnice w dystrybucji leków w organizmie dziecka:
[...]
większa kumulacja leków w centralnym układzie nerwowym ( większa
przepuszczalność bariery krew-mózg)"

http://www.leki-informacje.pl/202,odrebnosci_farmako
terapii_u_dzieci.html

> I znowu rodzi się pytanie: doktor szczerze nie wie o tym,
> nie ma nowych danych i opiera się na starych, skompromitowanych
> eksperymentach dających fałszywe tezy? Czy może doskonale wie
> że bariera mózg-krew istnieje już w życiu płodowym i zdecydowanie
> istnieje już u noworodka i cytuje świadomie błedne tezy również
> w celu manipulacji czytelnikiem - tak jak w przypadku ADI?

Jak już będziesz do niego pisał, to go zapytaj.
A ja, pozwolisz, udam się do konkretniejszych zadań, bo mój czas się
skończył.

J.

www.kontestacja.com

318. Data: 2015-03-01 10:17:10

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-01 o 09:03, krys pisze:

> A to daj znać, jak poszło.

Nie oczekiwałabym zbyt wiele. Obawiam się, że tacy "naukowcy" nie
odpowiadają na konkretnie postawione pytania.

Ewa

319. Data: 2015-03-01 10:21:01

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-01 o 08:41, krys pisze:

> A jaki problem? Ty się zatrzymasz bezwarunkowo, ja się zatrzymam z powodu
> instynktu samozachowawczego.

Tak. A jak ja dołożę do tego swoją zasadę ograniczonego zaufania, to
mogę się w ogóle pożegnać z przejechaniem przez to skrzyżowanie.
Zgaduję, że chyba nie jeździsz zbyt wiele po mieście.

Ewa

320. Data: 2015-03-01 10:36:33

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks wrote:

> Tak. A jak ja dołożę do tego swoją zasadę ograniczonego zaufania, to
> mogę się w ogóle pożegnać z przejechaniem przez to skrzyżowanie.
> Zgaduję, że chyba nie jeździsz zbyt wiele po mieście.

Na czerwonym jednak nie.

J.

www.kontestacja.com

Patriotyzm narodowy a kuchnia polska
Czym ostrzyć :-)
Bigos dla Iwanosa
Noże ceramiczne
Chleb pszenny z dodatkiem czarnych oliwek z puszki