Grzybobranie

21. Data: 2015-10-18 10:44:15

Temat: Re: Grzybobranie
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Dzisiaj nam się w domu zgadało na temat Leśnych Zwierzęt (pod wpływem
> skądeś powziętej informacji, że lis zjada sto kilo myszy rocznie). To
> nieprawdą jest. Nie że zjada, tyko że nie bywa wcale. Ja lisa regularnie
> widuję tuż obok rejonowej Biedronki. Zająca natomiast w drodze do.

Może szły tam z toalety skorzystać.

Ewa

22. Data: 2015-10-18 10:49:59

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-18 o 00:31, Trefniś pisze:
> W dniu .10.2015 o 23:39 FEniks <x...@p...fm> pisze:
>
> (...)
> (...)
>
> Smardz jest w Polsce objęty ochroną gatunkową, wolno je zbierać
> wyłącznie ze sztucznych stanowisk.

A prywatna działka zalicza się do sztucznych, czy naturalnych?
BTW Nie zbieram i tak.

> Ale na pewno o tym wiecie, nie wierzę w niszczenie środowiska przez
> świadomych grupowiczów dla napychania żołądka.

Chyba jednak wierzysz, skoro zdecydowałeś się to napisać...

Ewa

23. Data: 2015-10-18 15:18:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 17 Oct 2015 23:30:53 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

> Jakie jest prawdopodobienstwo, ze w lesie grzyby nie sa obsikane przez lesne
zwierzeta?

> Nie wiem jak u Ciebie, ale w Krakowie jest nakaz sprzatania po swoich zwierzetach.

W każdym mieście jest. Pewnie dlatego (także w Krakowie - a widzę to
często), po zimie wychodzą spod śniegu (w Krakowie - na Plantach itp
skwerach i ulicach) żółte placki w bardzo wielkim stężeniu liczbowym 3-]

> Lesniczego niestety nie obowiazuje.
> Zatem w "kupkach" nie znalezlismy tego, czego w nich nie powinno byc.

Pozbądź się złudzeń, naprawdę. Moje dzieci nauczyłam, aby niczego nie
podnosiły z ziemi (poza kasztanami i liśćmi - potem w domu mycie rąk
rutynowo, jak zawsze) na spacerach, a już zwłaszcza rzeczy spożywczych typu
orzechy, owoce. Także aby nigdy nie tarzały się w kupach zgrabionych liści
poza własnym ogrodem. Nauczył mnie tego pewien program tv z udziałem
weterynarza (nie pamietam, ale może nawet była to dr Sumińska), który
bardzo ostrzegał przed tym rodziców.

24. Data: 2015-10-18 16:45:10

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"bbjk" <b...@p...pl> wrote in message
> E, nie poupada zbieralność. Ani leśna, ani w opuszczonych sadach. Nawet i
> parkowa, ostatnio tłumy dzieci zbierają kasztany i żołędzie, nie wiem, czy
> na ludziki, czy na sprzedaż.

Na sprzedaż? A co się z kasztanów i żołędzi robi przemysłowo?

25. Data: 2015-10-18 17:07:54

Od: bbjk <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15-10-18 o 16:45, Pszemol pisze:

> Na sprzedaż? A co się z kasztanów i żołędzi robi przemysłowo?

Kasztany w przemyśle farmaceutycznym i kosmetycznym, żołędzie na
sadzenie i paszę, może zaspokajają jeszcze jakieś inne potrzeby.
Jakbyś był zainteresowany, wyguglałam konkrety
http://kasztanow-zbior.pl/
http://www.portalspozywczy.pl/forum/58943_0.html
--
B.

26. Data: 2015-10-18 17:20:10

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"bbjk" <b...@p...pl> wrote in message

> Kasztany w przemyśle farmaceutycznym i kosmetycznym, żołędzie
> na sadzenie i paszę, może zaspokajają jeszcze jakieś inne potrzeby.

Dzięki :-)

> Jakbyś był zainteresowany, wyguglałam konkrety
> http://kasztanow-zbior.pl/
> http://www.portalspozywczy.pl/forum/58943_0.html

Kochana jesteś, dziękuję, to tylko przelotna ciekawość
bo nie mam ani jednych ani drugich u siebie :-)

27. Data: 2015-10-18 18:17:10

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2015 o 10:49 FEniks <x...@p...fm> pisze:

> A prywatna działka zalicza się do sztucznych, czy naturalnych?
> BTW Nie zbieram i tak.

Prywatna działka jest właśnie sztuczna.
Ale wystarczy podjechać na Słowację, tam można zbierać bez obostrzeń.

> Chyba jednak wierzysz, skoro zdecydowałeś się to napisać...

Niektórzy piszą kompulsywnie, a ja programowo jestem niewierzący :)

--
Trefniś

28. Data: 2015-10-18 18:25:06

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Basia napisała:

> Kasztany w przemyśle farmaceutycznym i kosmetycznym, żołędzie na
> sadzenie i paszę, może zaspokajają jeszcze jakieś inne potrzeby.

Z potrzeb kuchennych można wspomnieć o kawie z żołędzi.

Jarek

PS
Zupa z grzybem zrobiona.

--
Ząb zupa zębowa,
dąb zupa dębowa.

29. Data: 2015-10-18 18:32:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 18 Oct 2015 18:25:06 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> Z potrzeb kuchennych można wspomnieć o kawie z żołędzi.

Chyba w Oświęcimiu.

30. Data: 2015-10-18 18:39:18

Od: bbjk <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z potrzeb kuchennych można wspomnieć o kawie z żołędzi.

Kawy z żołędzi nie robiłam jeszcze nigdy, ludziki owszem.

> PS
> Zupa z grzybem zrobiona.

Czyli nie barszcz, skoro z jednym?
--
B.

Włoski tort makaronowy
Placki ziemniaczane inaczej :-)
Ktoś suszył gruszki?
Walijski słodki chlebek na herbacie i suszonych owocach
o głodzie nowości