Re: Grzybobranie

From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: Grzybobranie
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Date: Sun, 18 Oct 2015 15:18:58 +0200

Dnia Sat, 17 Oct 2015 23:30:53 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

> Jakie jest prawdopodobienstwo, ze w lesie grzyby nie sa obsikane przez lesne
zwierzeta?

> Nie wiem jak u Ciebie, ale w Krakowie jest nakaz sprzatania po swoich zwierzetach.

W każdym mieście jest. Pewnie dlatego (także w Krakowie - a widzę to
często), po zimie wychodzą spod śniegu (w Krakowie - na Plantach itp
skwerach i ulicach) żółte placki w bardzo wielkim stężeniu liczbowym 3-]

> Lesniczego niestety nie obowiazuje.
> Zatem w "kupkach" nie znalezlismy tego, czego w nich nie powinno byc.

Pozbądź się złudzeń, naprawdę. Moje dzieci nauczyłam, aby niczego nie
podnosiły z ziemi (poza kasztanami i liśćmi - potem w domu mycie rąk
rutynowo, jak zawsze) na spacerach, a już zwłaszcza rzeczy spożywczych typu
orzechy, owoce. Także aby nigdy nie tarzały się w kupach zgrabionych liści
poza własnym ogrodem. Nauczył mnie tego pewien program tv z udziałem
weterynarza (nie pamietam, ale może nawet była to dr Sumińska), który
bardzo ostrzegał przed tym rodziców.