Re: Grzyby mutanty ! Da sie jesc ?

Data: 2006-09-17 23:54:15
Temat: Re: Grzyby mutanty ! Da sie jesc ?
Od: "Barbara" <b...@o...pl>

Użytkownik "Tomasz Wasilewski" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:eegmvs$ej4$1@news.onet.pl...

| Ja uczony bylem kompletnie odwrotnie - ze tylko mlode. Moj stryjek w ogole
| takich wyrosnietych nie zbiera.

mlode, drobne - to po prostu na marynate sie nadaja..

| Ja tez z wyjazdu jestem zadowolony, zawsze to satysfakcja dla grzybiarza
| znalezc takie mutanty.

Te Twoj egrzyby wcale nie sa taki eolbrzymie .. przyslala mi wieczorem moj
akuzynka zdjecia swoich grzybow,, niektore jeszcze siedza w runie lesnym, a
niektore juz zerwane.. to sa dopiero okazy..

No coz, ja moge tylko pozazdroscic..
Lubie zbierac i lubie "porzadek" z grzybami zrobic.. niestety.. nie mam okazji
do lasu .. :(

| Cala noc sie z nimi rozprawialem, a teraz zupa z kurek, sos z prawdziwkow i
| wieeelkie suszenie ...

eeeeeee.. tam.. kurki powinny byc duszone z maslem i koperkiem w sosie
smietanowym..
a dojrzale borowiki - duszone..
czemu nazywacie to sosem z przwdziwkow?

Prawdziwki mozna tez zawekowac.
Umyc, szybko, zeby nie byly nasaczone woda, pokroic jak na duszenie, lekko
poddusic na sporej ilosci masla z niewielka domieszka wody, posolic, wlozyc
gorace do sloika, zakrecic, odwrocic sloik do gory dnem.. Jak ktos chce byc
bardzo pewne, to moze pasteryzowac, ale moim zdaniem [wypraktykowanym] szkoda
czasu.
Przechowywac w chlodnym miejscu.
Przygotowanie do jedzenia:
Poddusic na masle spora cebule pokrojona w kostke, dodac grzyby z otwartego
sloika, doprawic sola i pieprzem, a takze smietana - jak niskoprocentowa, to
wtedy z maka.

Mniaaaaaaaaaaam... az mi slinka poleciala ..
smacznego
Barbara