Hipotetyczny egzamin dla gimnazjalistów

81. Data: 2017-07-14 18:33:49

Temat: Re: Hipotetyczny egzamin dla gimnazjalistów
Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.07.2017 o 18:09, Pszemol pisze:
> No choćby tego, dlaczego niby ma nas obchodzić jakaś granica ciągu sum
> cząstkowych pierwotnego ciągu.
>
> Wytłumaczysz mi może? :-)

Skoro mamy zsumować nieskończona liczbę jedynek a nie obchodzi nas czy
jedynka będzie na nieskończonym miejscu

82. Data: 2017-07-14 19:41:36

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

pinokio <p...@n...adres.pl> wrote:

> Skoro mamy zsumować nieskończona liczbę jedynek a nie obchodzi nas czy
> jedynka będzie na nieskończonym miejscu

Nie ma czegoś takiego jak "miejsce numer nieskończoność".

Coś Ci się znowu pomieszało :-)

Poza tym miałeś uzasadniać sens mówienia o granicy ciągu *sum cząstkowych*
a nie o granicy ciągu jedynek. Pamiętasz czy w ogóle już straciłeś wątek?
:-)

83. Data: 2017-07-14 19:47:01

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.07.2017 o 19:41, Pszemol pisze:
> Poza tym miałeś uzasadniać sens mówienia o granicy ciągu *sum cząstkowych*
> a nie o granicy ciągu jedynek. Pamiętasz czy w ogóle już straciłeś wątek?

Chodziło nie o granicę ciągu jedynek a o SUMĘ(!) 1+1+1+...

84. Data: 2017-07-14 20:01:43

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

pinokio <p...@n...adres.pl> wrote:

> Chodziło nie o granicę ciągu jedynek a o SUMĘ(!) 1+1+1+...

Czyli nie doczytałeś. Przyjrzyj się uważniej.

Polecenie brzmiało dokładnie tak, cytuję:

I podałem mu od razu odpowiedź, zresztą jedyną prawidłową, że wynikiem sumy
nieskończonej liczby jedynek jest nieskończoność.

Odpowiedź, że sumą nieskończonej liczby jedynek jest liczba -1/2 jest
odpowiedzią błędną. Z omówionych szczegółowo (w wypowiedzi do kol. Kviat)
powodów.

Napisz proszę, jeśli wciąż Ci się coś nie zgadza ;-)

85. Data: 2017-07-15 00:37:55

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

A tobie co się nie zgadza?
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Szereg_1_%2B_2_%2B_3
_%2B_4_%2B_...
Poczytaj jeszcze raz, podpunkt "Sumowalność".

86. Data: 2017-07-15 13:52:50

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

87. Data: 2017-07-15 19:56:45

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"bartekltg" <b...@g...com> wrote in message

> Trapez to czworobok o dwóch bokach równoległych.
> Kwadrat ma dwie pary boków równoległych,
> jest więc trapezem do kwadratu.

A co Ty, Bartku, myślisz o tezie, że 1+1+1+... = -1/2 ? :-)

88. Data: 2017-07-16 05:30:39

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 11 lipca 2017 18:13:58 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> [...]
> trapez, prostokąt, w ten sposób, że na przykład trapez to
> Trapezem nazywamy czworokąt, który ma jedną parę boków równoległych, ale
> nie równych oraz nie wszystkie boki równe i nie wszystkie kąty proste
> czyli 3 wyjątki (jeżeli się nie okaże że trzeba dodać jakiś wyjątek)
> Ja natomiast jestem przeciwko wyjątkom w definicji:
> Definicja liczb pierwszych: jest to liczba dzieląca się tylko przez
> jeden i samą siebie ALE jeden nie jest liczbą pierwszą.
> Ja bym usunął "ALE jeden nie jest liczbą pierwszą"; dla mnie 1 jest

1 nie jest liczba pierwsza tylko dlatego,
ze tak ustanowili definicje liczb pierwszych.

jacek

89. Data: 2017-07-16 20:52:00

Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-12 o 23:01, Kviat pisze:
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Szereg_1_%2B_1_%2B_1_%
2B_1_%2B_%E2%80%A6
> Zwróć uwagę: "czasami" i "w tym przypadku" (czyli w tym konkretnym
> przypadku zjawiska fizycznego, który akurat może być tak interpretowany).
> W innym zjawisku fizycznym może nie być możliwości takiej interpretacji
> tego szeregu.

Warto podać jakikolwiek przykład zjawiska fizycznego, w którym
w ogóle coś widać. Np efekt Casimira:

https://en.wikipedia.org/wiki/Casimir_effect#Derivat
ion_of_Casimir_effect_assuming_zeta-regularization

Tam wykorzystuje się fakt, że \zeta(-3)= 1/120
czyli suma:

1^3 + 2^3 + 3^3 +... = 1/120

> (...) <- nieistotne banialuki
> Ale jak tu znaleźć korelację między prędkością i jabłkami?

:P

> Oraz z czego ma wynikać, że b) jest uogólnieniem a)?

Nie zrozumiesz tej metody uogólnienia którą wynalazł Riemann
na podstawie tylko encyklopedycznej wiedzy prezentowanej
na stronach www. W tym celu trzeba zapoznać się teorią
zmiennej zespolonej (ze szczegółami).

Dużo prostsze zadanie, dla dzieci, jest takie:
masz współrzędne dwóch punktów na płaszczyźnie i wiesz,
że zależność między nimi jest liniowa. Obliczasz tę prostą,
i masz uogólnienie tej zależności na całą płaszczyznę.
Podobnie się robi z funkcjami które mają wiadome wartości
w pewnych obszarach. Tak w największym skrócie.

* * *

Iz 46,8 Pamiętajcie o tym i okryjcie się wstydem!
Grzesznicy, nawróćcie się sercem!
9 Wspomnijcie rzeczy minione od wieków!
Tak, Ja jestem Bogiem i nie ma innego,
Bogiem, i nikogo nie ma jak Ja.
10 Obwieszczam od początku to, co ma przyjść,
i naprzód to, co się jeszcze nie stało.
Mówię: Mój zamiar się spełni
i uczynię wszystko, co zechcę.

--
Nemrod Vargardsson

Pwt 32,41 Gdy miecz błyszczący wyostrzę
i wyrok wykona ma ręka,
na swoich wrogach się pomszczę,
odpłacę tym, którzy Mnie nienawidzą.
42 Upoję krwią moje strzały,
mój miecz napasie się mięsem,
krwią poległych i uprowadzonych,
głowami dowódców nieprzyjacielskich.

90. Data: 2017-07-16 20:52:16

Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-12 o 23:03, Pszemol pisze:
> No ale ja jednak posłuchałem Twojej propozycji i przeczytałem na Wiki o
> "Riemann zeta function" i tam jak byk w definicji jest założenie, że część
> rzeczywista liczby zespolonej 's' dla której liczysz funkcję zeta ma być
> większa od 1.
>
> Czy możesz mi zatem odpowiedzieć na pytanie jakim prawem podstawiasz tam
> s=0?

Dla Re(s)<1 nie liczy się z definicji tylko z przedłużenia analitycznego
tej funkcji na całą płaszczyznę zespoloną.

> Zasugerowałbym nieśmiało, że może dlatego wychodzi Ci taka wierutna bzdura,
> że suma liczb naturalnych jest ujemnym ułamkiem mniejszym od każdego
> składnika tej sumy bo nie dopilnowałeś spełnienia założeń? :-)

Bredzisz nieuku, a pojęcia nadal nie masz.

Syr 22,9 Uczyć głupiego - to kleić skorupy
lub budzić śpiącego z głębokiego snu.
10 Nauczać głupiego - to jakby nauczać drzemiącego,
który jeszcze w końcu zapyta: <<A o co chodzi?>>

--
[...]

Jeszcze w kwestii wewnętrznego dziecka.
Kaczyński od urodzenia, przez 50 lat integrował się z cywilizacją białego człowieka
Post pozytywny
28 lat "integracji".
Czarna prognoza dla Europy.