Hummus

1. Data: 2000-09-07 09:09:21

Temat: Hummus
Od: "Dorota" <b...@f...hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,
Rok temu po raz pierwszy skosztowalam tej pasty i od tej pory stalam sie jej
wielbicielka. Przepyszna zwlaszcza z pita lub oliwkowym chlebkiem. Niestety
w tej chwili nie mam dostepu do tego smakolyku wiec chcialabym zrobic go
domowym sposobem - problem nie znam przepisu. Czy ktos moze mi pomoc?

Dzieki serdeczne
Dorota

1. Data: 2000-09-07 10:59:07

Temat: Re: Hummus
Od: Grzegorz GRYC <g...@v...filg.uj.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej

Dorota wrote:

> [...]
> w tej chwili nie mam dostepu do tego smakolyku wiec chcialabym zrobic go
> domowym sposobem - problem nie znam przepisu. Czy ktos moze mi pomoc?
Proste jak drut :)
Najpierw moczysz przez noc, a potem gotujesz ciecierzycę (do zdobycia
głownie w sklepach z tzw. zdrową żywnością).
Ciecierzyca w odbierze społecznym funkcjonuje też jako cieciorka lub
groch włoski.
Powiedzmy 1/4 kilo.
Potem miksujesz lub zatrudniasz kogoś mało inteligentnego lub
cierpliwego do roztarcia.
W tzw. międzyczasie robisz sos z soku z cytryny (jedna), czosnku
(powiedzmy, na początek 2 ząbki... na początek powiedziałem...), oleju
sezamowego (2 łyżki) i soli.
Mieszasz wsio razem dokładnie.
Podane dla zmyłki proporcje udoskonalasz organoleptycznie :)

Zdrówkot
GG
Zdrówkot
GG

1. Data: 2000-09-07 12:17:09

Od: "Dorota" <b...@f...hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki serdeczne, a czy zamiast tej cieciorki mozna uzyc fasoli?

1. Data: 2000-09-07 12:37:56

Od: Grzegorz GRYC <g...@v...filg.uj.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej

Dorota wrote:

> dzieki serdeczne, a czy zamiast tej cieciorki mozna uzyc fasoli?
Ehm...
Szczerze, to raczej nie...
Ciecierzyca ma charakterystyczny słodko-korzenny posmak, który się
ślicznie komponuje z klimatami w stylu olej sezamowy...
Oczywiście możesz też dać fasoli, precz z ortodoksami, ale odcień będzie
wyraźnie inny...

Aha.
Gotowy hommos przybrać gałązkami pietruszki i pociętą czerwoną
popryczką...
A w ogóle można (MBSZ nawet trzeba...) go trochę popieprzyć na etapie
sosu...

> Użytkownik "Grzegorz GRYC" <g...@v...filg.uj.edu.pl> napisał w wiadomości

-=[Ciach]=-

1. Data: 2000-09-07 13:15:46

Od: "Dorota" <b...@f...hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

oki doki, serdecznie dziekuje jeszcze raz i po opuszczeniu murow pracy
wyruszam na poszukiwanie cieciorki.
:-))
na mysl o konsumpcji slinka cieknie...
:-)
pozdrowienia
Dorota

1. Data: 2000-09-07 13:53:07

Od: Grzegorz GRYC <g...@v...filg.uj.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej

Dorota wrote:

> oki doki, serdecznie dziekuje jeszcze raz i po opuszczeniu murow pracy
> wyruszam na poszukiwanie cieciorki.
> :-))
> na mysl o konsumpcji slinka cieknie...
> :-)

To jeszcze coś bardzo podobnego można zrobić z bakłażanów.
Wkładasz bakłażana do baaardzo gorącego piekarnika na pół godziny.
Trzeba nakłuć w paru miejscach, bo inaczej wybuchnie :)
Serio.
Potem wydłubujesz miąższ, zresztą skórka powinna sama odejść.
Przepis dokładnie taki sam, jak na hommos, nawet (dys)proporcje takie
same :)
Po prostu zastępujesz ciecierzycę bakłażanem i już :)

Zdrówkot
GG

1. Data: 2000-09-08 06:15:28

Od: "Dorota" <b...@f...hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

to nawet lepiej bo nigdzie wczoraj nie moglam znalezc tej ciecierzyny i juz
sie lekko zasmucilam.
A tak sie wczoraj cieszylam na dobra kolacyjke...

1. Data: 2000-09-08 06:25:11

Od: "asia" <j...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota <b...@f...hoga.pl> wrote in message
> to nawet lepiej bo nigdzie wczoraj nie moglam znalezc tej ciecierzyny i
juz
> sie lekko zasmucilam.
> A tak sie wczoraj cieszylam na dobra kolacyjke...
Ciecierzyce (a takze wiele odmian fasoli i soczewicy) widzialam ostatnio w
Auchan w Katowicach. Pewno w innych tez jest.
Asia

1. Data: 2000-09-08 10:53:40

Od: Szymon 'Zbooy' Madej <y...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 07 Sep 2000 12:59:07 +0200, Grzegorz GRYC
<g...@v...filg.uj.edu.pl> wrote:

>Proste jak drut :)
>Najpierw moczysz przez noc, a potem gotujesz ciecierzycę (do zdobycia
>głownie w sklepach z tzw. zdrową żywnością).

Ja zawsze robię z puszkowanej (do dostania we wszelkich
supermarketach) - może mniej stylowo, ale duuużo szybciej :-))

>W tzw. międzyczasie robisz sos z soku z cytryny (jedna), czosnku
>(powiedzmy, na początek 2 ząbki... na początek powiedziałem...), oleju
>sezamowego (2 łyżki) i soli.

Tak naprawdę nie powinno się dawać oleju sezamowego tylko _pastę_
sezamową (ja mam firmy Woh Hup czy jakoś tak, też do dostania w dużych
sklepach), a oprócz tego lać dobrą oliwę.

Aha, jeszcze ważne są przyprawy - kminek zmielony pól na pół z
kolendrą!

Smacznego,
zbooy

--
Szymon 'Zbooy' Madej
y...@c...edu.pl

1. Data: 2000-09-08 12:31:12

Temat: Re: Hummus (off topic : kminek...)
Od: Grzegorz GRYC <g...@v...filg.uj.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej

Szymon 'Zbooy' Madej wrote:

> On Thu, 07 Sep 2000 12:59:07 +0200, Grzegorz GRYC
> <g...@v...filg.uj.edu.pl> wrote:

-=[Ciach]=-

> [...]

> sezamową (ja mam firmy Woh Hup czy jakoś tak, też do dostania w dużych
> sklepach), a oprócz tego lać dobrą oliwę.
Tak rzeczywiście powinno być według klasycznego przepisu, ale wyszedłem
z założenia, że z pastą sezamową mogą być kłopoty... :(

> Aha, jeszcze ważne są przyprawy - kminek zmielony pól na pół z
> kolendrą!
Nie jest obowiązkowe, ale to moja ulubiona mieszanka :)
Uważać na ilość.

Polecam serek ze śmietanką, cebulą, pieprzem cayenne i w/w :)
Lub kefir z czosnkiem, pieprzem i w/w jako szybki ersatz sosu do
tzatziki :)

> Smacznego,
> zbooy

Zdrówkot