Re: I gdzie się to zepsuło?

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: I gdzie się to zepsuło?
From: XL <i...@g...pl>
Date: 19 Nov 2018 15:44:04 GMT

Jakub A. Krzewicki <p...@g...com> wrote:

> Myślę, że chodzi o to, że chcą być po prostu zauważalni, atrakcyjni poprzez
> odmienność. Mniej współczesnemu pokoleniu zależy na powadze, autorytecie,
> użyteczności i na innych mniej spektakularnych, bardziej zwyczajnych cechach.
> Buddyjskie pisma o tej wadzie charakteru, czyli o chęci bycia rozpoznanym za
> wszelką cenę - jako o jednej z elementarnych przeszkód do rozwoju umysłu
> wspominały już w starożytności.

Atrakcyjni przez odmienność, znając typowe mentalności (niestety) oraz
konsumpcjonizm opanowujący już nie tylko dobra materialne, kulturalne, ale
i świątynię ludzkiego ciała - jestem w stanie pojąć, bez akceptacji
oczywiście. Dziś w tłumie, ktory ma jednakowy dostęp do wszystkiego, trudno
być oryginalnym, bo do tego potrzeba jakiejś instancji. A że intelektualna
średnia zdąza do zera, instancji się nie szuka, bo nie ma kto jej szukać,
więc jest niepotrzebna. Trudno, żeby osobnik/osobniczka o intelekcie
lodówki miał/a jakiekolwiek ambicje.
Chce więc zaistnieć na poziomie intelektu lodówki - stając się przedmiotem.
Ale dlaczego kryteria atrakcyjności przesunęły się w tę stronę???

--
XL