I na moje wyszło!

31. Data: 2014-07-11 16:29:21

Temat: Re: I na moje wyszło!
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Jul 2014 16:22:47 +0200, Stefan napisał(a):

> Stryjeczny dziaduś mawiał, że rosół musi się gotować w wątpiach (ha, jakie
> to było tajemnicze, te wątpia, letkie...), a Ujek Ustupski - to je dobre co
> wri!

W naszym klimacie jak najbardziej - nawet w upały nic tak nie gasi
pragnienia, jak mocna, gorąca herbata.

32. Data: 2014-07-11 16:39:39

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Dnia pięknego Fri, 11 Jul 2014 16:19:31 +0200 osobnik zwany Ikselka
napisał:

> Hmmm.... Zasadniczy brak odpowiedzi.

wykazujesz zasadniczy brak znajomości podstaw gotowania by pozostać w
temacie grupy.

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

33. Data: 2014-07-11 16:41:45

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik masti napisał:

> tak. W PRLu podawano rozgotowaną breję.
> Nie myl al dente z niedogotowanym

A w ogóle nie mylcie makaronu jajecznego z pszenicy chlebowej (musi mieć
dodatek jaj bo by się na klej do tapet rozgotowywał) z bezjajecznym
makaronem z pszenicy wysokoglutenowej. Do innych celów słuzą, inaczej
się je gotuje. Pchanie spaghetti do rosołu to delikatnie mówiąc pomyłka...

--
Darek

34. Data: 2014-07-11 17:12:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Jul 2014 14:39:39 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> wykazujesz zasadniczy brak znajomości podstaw gotowania

Wybacz, sorry, przykro mi, niezmiernie sie lituję itp - ugotowanie kluch
na twardo nie należy do sztuki gotowania.
:-D
:-D
:-D

35. Data: 2014-07-11 17:13:39

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Jul 2014 16:41:45 +0200, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

> Pchanie spaghetti do rosołu to delikatnie mówiąc pomyłka...

A bardzo dobre - po u-gotowaniu 3333-)

36. Data: 2014-07-11 17:37:50

Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 11 Jul 2014 14:34:52 +0200, Trybun wrote:

> Daj spokój - dodając aż tak dużo sosu że możliwe jest jeszcze w nim
> "dochodzenie termiczne" makaronu to właśnie wtedy zrobisz z dania
> "breję" .. A tak w ogóle to chodziło mi o jego wersję jako dodatku do
> różnych zup.

Ja np. nie dodaję sosu do makaronu tylko wrzucam makaron na patelnię, na
której gotuje się sos i jeszcze minutkę mieszam razem. I to jest ten
czas na "dojście" makaronu.

37. Data: 2014-07-11 17:40:53

Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 10 Jul 2014 22:30:22 +0200, Ikselka wrote:

> Rosół nie jest do gryzienia - dlatego najbardziej go lubię z lanym ciastem.
> Moje lane kluseczki wyglądają jak równiutkie długie wstążeczki - leję
> ciasto równomierną cieniutką strużką na wirujący rosół. Takie kluseczki
> przypominają krojony ręcznie makaron, ale są długie i mięciutkie,
> rozpływają się w ustach bez gryzienia. I to jest to!

Robiłem podobnie, ale to zawsze mimo wszystko zmętnia odrobinę rosół
(czego nie cierpię). Teraz, tak jak Ty, wlewam ciasto strumieniem, ale
na gotującą się wodę, a potem odcedzam na gęstym sicie i na talerz,
a do tego rosół.

38. Data: 2014-07-11 18:07:59

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-07-11 14:38, obywatel Trybun uprzejmie donosi:

> No, przyklejający (niedogotowany) się makaron do zębów w trakcie
> spożywania rosołu to niezbyt dobry pomysł kucharza na oryginalność w
> dobrym guście.

Żeby w gorącym rosole nitki pozostały "niedogotowane", trzeba je chyba
suche na talerz sypać.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

39. Data: 2014-07-11 18:09:21

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Otyli są tylko ci, którzy mają ogrzewanie w domu. ;)

Burżuje jedne, rosołami się żywią.

40. Data: 2014-07-11 18:11:05

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-07-11 16:08, obywatel masti uprzejmie donosi:

> zasadnicza

Jak pyza.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

czym umyć
wiśnie
Mierzyliście już bikini w tym sezonie?
Tablica Mendelejewa