Re: Jak TV wpływa na Twój umysł

31. Data: 2010-04-17 21:46:27

Temat: Re: Jak TV wpływa na Twój umysł
Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-04-17 23:26, niebożę Paulinka wychynęło i cichym głosikiem
ryknęło:

> Daj mu szansę, daj mu szansę :)

Tak sobie myślę, że dawno w kinie nie byłam. W roli widza czuję się
jakoś nie do końca określona.

Qra
--
z popkornem i kolą

32. Data: 2010-04-17 22:51:43

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ignorancja jest jak zbawienie."

/tekst z filmu "Matrix"/

--
CB

Użytkownik "Ender" <e...@n...net> napisał w wiadomości

[...]
Widzisz, niektórzy w ewolucji poszli chyba nieco dalej ;-)

33. Data: 2010-04-18 08:11:18

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:
> Dnia 2010-04-17 23:34, niebożę medea wychynęło i cichym głosikiem ryknęło:

> Poparcie poparciem, ale żeby tak tylko zza węgła...

Nie martw się, zacytuję. Oczywiście tylko to, co mi będzie w kampanii
pasowało.

Ewa

34. Data: 2010-04-18 08:16:17

Od: medea <m...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Ender pisze:

> Jak nie rozróżniasz emocjonalności od irracjonalności
> to chyba nie ma tu o czym z Tobą mówić

Może byś w takim razie jakoś w skrócie wytłumaczył, czym są te
irracjonalne emocje? Mniej więcej wiem, o co Ci chodzi, ale wolałabym
wiedzieć na pewno, np. jak je rozróżniasz.

> ani więc i rad przyjmować.

Cóż takiego Ci doradzałam? Żebyś ją przytulił? Hm...

Ewa

35. Data: 2010-04-18 08:29:28

Od: medea <m...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Ender pisze:

> Poza tym bez sensu są takie wnioski.
> Nie jestem i raczej nie bywam podminowany.

Może lepsze słowo - drażliwy. Wnioski choćby stąd, że zaczynasz
dopatrywać się złej woli z mojej strony, no i uruchamiasz te swoje
szantażyki.

> A jeśli liznęłaś trochę wiedzy, nt. psychologii
> to jak daleko jest z opisanej przeze mnie sytuacji
> do rozwoju jakich melancholijnych, czy nawet depresyjnych skłonności?
> Uważasz, że wszystkie emocje można przeżywać bezkarnie
> i nie zostaje potem po niektórych pewien głód?

A czy Ty przypadkiem nie wpadasz w panikę? Obawiasz się, że TŻ może mieć
takie skłonności? Jeśli ma takie skłonności, to tu raczej oglądaniem TV
się wiele nie zmieni. Tym bardziej rada z przytuleniem i daniem
nieskrępowanego upustu tym emocjom wydaje mi się sensowna. Może wypłyną
na wierzch prawdziwe, głębsze powody tych łez?
IMO nawet jeśli te jej emocje (wywołane oglądaniem relacji w TV) w Twoim
odbiorze są irracjonalne, to _skrywanie_ tych emocji przed Tobą już
powinno być bardzo realnym sygnałem na coś. (oczywiście moim zamiarem
nie jest rozwijanie tego tematu)

Ewa

36. Data: 2010-04-18 08:49:55

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-04-18 10:16, niebożę medea wychynęło i cichym głosikiem ryknęło:

> [...]
> wiedzieć na pewno, np. jak je rozróżniasz.

> Cóż takiego Ci doradzałam? Żebyś ją przytulił? Hm...

Kiedy to takie, Medeo, irracjonalne... przytulać płaczącą kobietę... i
takie obciachowe...

Qra
--
[...]

37. Data: 2010-04-18 08:51:00

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-04-18 10:11, niebożę medea wychynęło i cichym głosikiem ryknęło:

Oj, bo Cię połaskoczę!

Qra
--
szantażystka

38. Data: 2010-04-18 09:09:31

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:
> Dnia 2010-04-18 10:11, niebożę medea wychynęło i cichym głosikiem ryknęło:

> Oj, bo Cię połaskoczę!

Wolałabym, żebyś jakoś połechtała.

Ewa

39. Data: 2010-04-18 12:39:46

Od: Marchewka <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ender pisze:
> Moja tż nie jest jeszcze gotowa, tak jak ja, na wegetację w związku.
> Niestety, ale musimy jeszcze trochę zainwestować w siebie.
> Widzisz, ona np. w 2 lata osiągnęła zawodowo to, co niektórzy osiągają
> w 12 lub wcale. Jej stopa życiowa wzrosła o kilkaset procent.

To najwazniejsze!

> A ty co osiągnęłaś personalnie i dzięki sobie przez te 10 lat małżeństwa?
> Jakiś spektakularny rozwój w czymś? W ogóle zależy ci na jakimś rozwoju?
> Nie chcę, aby nadmierna i niepotrzebna empatia, jaką proponujesz,
> doprowadziła u nas do nadmiernej stabilizacji emocjonalnej i
> ambicjonalnej. Oboje musimy się jeszcze trochę postarać, żeby mieć
> potem z górki ;-)

Doprawdy, o czym gosc pisze...
Ewo, podziwiam Twa cierpliwosc i mozliwosci w zakresie polykania tych
wszystkich jego zabek.
I.

40. Data: 2010-04-18 15:51:24

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ender pisze:

> Szantażyki? Na pewno do mnie pijesz?

Szantażykami nazywam takie teksty, które sączysz od czasu do czasu,
mające, w moim odbiorze, wzbudzić we mnie jakieś poczucie winy, czy
wywołać presję, w stylu:

(więcej nie chce mi się szukać, ale rzucasz tego typu tekstami często)
Oczywiście może to być jakaś moja fiksacja/kompleks (nazwij sobie jak
chcesz), jednak ja dostrzegam w takim podejściu ciągłą presję, że mogę
nie spełnić jakichś Twoich oczekiwań. Staram się nawet nie odnosić do
tych kwestii, ew. przyjmować je żartobliwie (nawet parę razy w takim
tonie odpowiedziałam, nie wiem nawet, czy to wychwyciłeś), ale wiedz, że
w ten sposób budujesz specyficzną atmosferę rozmowy, nawet jeśli nie
robisz tego świadomie. Piszę Ci o tym tak na marginesie, żebyś sobie
zdawał z tego sprawę, jeśli sobie nie zdajesz.

> to wiedziałabyś, że wsadzając Ciebie do kfa byłoby mi prawdopodobnie
> bardziej przykro niż Tobie.

Przede wszystkim nie sądzę, żebym sobie na to zasłużyła. ;)
A poza tym nie miałbyś już za bardzo z kim gadać.

> No ale jak nie rozumiesz tego, to drżyj maleńka ;-)

Cała drżę, kiedy z Tobą gawędzę. ;)

> I jeszcze jedna sprawa, uzupełniająca.
> Jakkolwiek np. z Ixi rozumiem się bardzo dobrze, tak z Tobą bardzo
> ciężko mi idzie.
> Jesteś odrobinkę logiczna, ale też bardzo irracjonalna.
> Może pół na pół, a może i bardziej.
> Uważam, że porozumienie między nami nie jest na chwilę obecną możliwe
> i pewnie raczej nie będzie.
> No i dobrze, a co to jakiś mus?

Nie, nie ma musu. Niemniej jednak ja chyba Ciebie w znacznym stopniu
rozumiem.

> Dostarczasz mi sporo informacji nt. swojego sposobu myślenia
> i uważam, że mi się one przydadzą.
> Jak ja myślę to wiem doskonale, ale jak osoby podobne Tobie,
> to najwyraźniej nie bardzo.
> No i tak jak już napisałem, możesz mi odpowiedzieć lub coś wyjaśnić,
> ale nie musisz. Świat mi się nie zawali ;-)

OK, tylko jak Ci coś wyjaśniam, to mi nie pisz, że nie chcesz słuchać
tych herezji, ani że żartowałeś z pytaniem. Bo to dość nieuczciwe.

> No widzisz, zignorowałaś to o co pytałem i sprzedajesz mi swój punkt
> widzenia. Ale ok, odpowiem Ci mimo wszystko jak osobie logicznej.
> No to zastanów się jakie emocje i w jaki sposób realizowane
> prowadzą do stanów i skłonności melancholijnych, czy nawet depresyjnych?
> No dobra, przytuliłem swoją tż i co dalej?

To Ty wiesz, co było dalej i co tym osiągnąłeś, co to dało itd.

> Scalimy się w jedność? Będziemy jednym sercem i jednym organizmem?
> A gdzie poszanowanie odrębności i respektowanie różnic?

A gdzie ja piszę o scalaniu się i braku odrębności? Bez tego nie da się
zrozumieć?

> [...]
> Jakiś spektakularny rozwój w czymś? W ogóle zależy ci na jakimś rozwoju?

Ender, nie wiem, jak to się stało, że wszedłeś na ten temat. Nie o tym
przecież rozmawialiśmy. Była mowa o wzruszeniu przed TV, a Ty mi
wyskakujesz ze stabilizacją w związku, z rozwojem zawodowym, z
inwestowaniem w siebie. Nie umiem tego połączyć jakoś z tematem.

Jeśli o mnie chodzi, to mogę Ci powiedzieć jedynie tyle, że od czasu
kiedy wyszłam za mąż i założyłam rodzinę (ważnym momentem było urodzenie
dziecka, ważniejszym niż małżeństwo), stałam się niemal innym
człowiekiem. No ale nie o tym mamy przecież rozmawiać.

> [...]
> doprowadziła u nas do nadmiernej stabilizacji emocjonalnej i
> ambicjonalnej. Oboje musimy się jeszcze trochę postarać, żeby mieć

Empatia w związku miałaby doprowadzić do stabilizacji? Zresztą chyba
masz na myśli _stagnację_, bo stabilizacja emocjonalna jest raczej
pożądanym zjawiskiem.

Tak już na marginesie - w wielu Twoich wypowiedziach o bliskich Tobie
osobach widać, że masz straszną tendencję do kontrolowania, brania
odpowiedzialności za innych itd. Pisałam Ci już o tym zresztą kiedyś.
To chyba z jakiegoś lęku wynika, nie wiem, sam mógłbyś sobie to jakoś
przemyśleć.

Ewa

Chwin: To była żałoba? Nie. Mentalność serialowa
Po trupach do celu
Uczcie się rosyjskiego
Wpływ tekstów piosenek na psyche (np. KaRRamBa)
ostatnie pozegnanie