Re: Jak ogórkowa, to tylko na kości

From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: Jak ogórkowa, to tylko na kości
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Date: Tue, 3 Mar 2015 23:12:10 +0100

Dnia Tue, 03 Mar 2015 21:17:27 +0100, Marsjasz napisał(a):

> grochowka na wedzonce,

Obowiązkowo.

> pomidorowa - preferuje na rosole wolowym (jesli
> musi byc na miesie),

Wołowina forever :-)

> krupnik na zeberkach,

...lub na gęsim skrzydle :-)

> kapusniak podobnie ale z
> dodatkiem wedzonki lub zeberek wedzonych,

Tu lubię też wołowinę - antrykot w stanie rozgotowania plus kawałek kości
tukowej, a także rurkowe (i rozrąbane) kości wieprzowe, bardzo bardzo :-)

> zurek jasne ze na bialej
> kielbasie i boczku,

Tak - i na szynce (czyli na wywarze z parzenia szynki swojego wyrobu i
wędzenia) :-)

> rosol hmmm najczesciej gotuje na 3 rodzajach
> wolowiny typu prega, szponder,lata

Toczka w toczkę - plus godny kawałek antrykotu=oczka.

> ale lubie jak dysponuje np. z
> bazanta lub wiejskiej kury...

Kiedyś tak, dziś już tylko i wyłącznie wołowina - czasem tylko dodaję
kawałek kogutka od cioci, ale raczej niechętnie, bo wolę koguta upiec.
Ostatnio mnie podkusiło i pierwszy raz od ...stu lat do wielkiego gara
wołowiny dodałam kupioną w Biedronce tzw porcję rosołową z indyka - i to
był wielki błąd, no nie znoszę aromatu indyka, cały rosół śmierdział
indykiem, błe! Musiałam na pomidorową przerobić, żeby zabić ten brrrrr,
aromacik.

--

XL
pewni siebie.