Re: Jak ogórkowa, to tylko na kości

From: Anai <a...@a...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Jak ogórkowa, to tylko na kości
Date: Wed, 04 Mar 2015 00:00:44 +0100

W dniu 03.03.2015 o 20:37, wolim pisze:
> Nie wiem, jak Wy, ale ja ogórkową gotuję tylko na kościach od karczku.
> Oczywiście wieprzowego. Najlepiej, jak karczek jest fajnie poprzerastany
> mięsem. Na rosole kurczaczym nie smakuje. Na wołowym także.

Ogórkową na kości od schabu najczęściej, od karczku albo żeberkach -
świńskich rzecz jasna :)

> Dla przykładu, kapuśniak - na żebrach wieprzowych, względnie na golonce.
> Z dodatkiem wędzonki. Ale prym wiedzie wieprzowina.
Kapuśniak podobnie jak Ty ew. j/w :D

> Żurek - na białej kiełbasie - wieprzowej. Choć zdarza mi się gotować na
> kiełbasie wędzonej, jednak tylko swojskiej, znaczy wędzonej osobiście.
Żurek/biały barszcz na żeberkach albo wędzonej kiełbasie i boczku.

> Z rosołem bywa różnie, choć mi najbardziej smakuje wołowy.
Toże.

> Pomidorowa - choć tradycyjnie to zupa poniedziałkowa na kurze - ja wolę
> ją na solidnej porcji tłustej wołowiny, bez udziału niedzielnego rosołu :)
Żadnej kury.

> I jeszcze tylko dla urozmaicenia wątku dodam, że nie znoszę zup, tak
> zwanych, jarzynowych, znaczy wiosennych, jesiennych, itp. Co to za zupa
> bez konkretnego smaku?
To są jedyne zupy jakie gotuje na kurzynie właśnie, ew. na indyczym
podudziu.

Poza tym grochówka/fasolówka na wędzonce/kiełbasie/boczku
Więcej zup nie pamiętam, prócz paprykowo-kminkowej z kulkami z mięsa
mielonego (szynka/łopatka wieprzowa).

--
Pozdrówki
Anai