Re: Jak sie robi PYZY ?

Data: 2005-11-18 18:32:24
Temat: Re: Jak sie robi PYZY ?
Od: Lia <L...@p...onet.pl>

Dnia 2005-11-18 19:10:52 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Nixe* skreślił te oto słowa:

> Bez przesady.
> Napoleonek, szarlotek, parówek, bigosów i innych też mamy całe multum i
> jakoś nikt nie narzeka, że ktoś używa nazwy dla czegoś, co nijak napoleonką,
> szarlotką, parówką czy bigosem nie smakuje.

Ma wrażenie, że jednak narzekają Co co znają prawdziwy smak i się nadziali.

> Może po prostu wystarczy mieć
> świadomość, że marcińskie z cukierni XYZ są wyśmienite i zgodne co do joty z
> recepturą, a z cukierni ABC są fatalne i nie opłaca się ich kupować.

Problem polega na tym, że marcińskie w oryginale nie sa znane wszedzie.
Ponad to jest to symbol Poznania. I w ten sposób sprzedając gdzieś
marcińskie, które na tę nazwę nie zasługują robi sie złą reklamę właściwemu
produktowi.

> Owszem, ale certyfikat będzie wręczony chyba po spróbowaniu danego wyrobu.
> Pierwsze słyszę, by takich właśnie kryteriów używano w celu wydania
> pozwolenia na używanie nazwy.

No jakoś trzeba ocenić zawartośc aromatu migdałowego - organoleptycznie,
smak i węch. Trzeba popatrzeć, zeby zobaczyć, ile nadzienia jest w tym
rogalu. Ocenia się wg róznych kryteriów. Potrafię sobie wyobrazić ciasto z
dokładnym procentowym udziałem wymienionych składników, które rogalem nie
będzie.

> Z tego tekstu nie do końca to wynikało.
> A już to narzucanie ceny (nie mniej niż 18 zł na kilogram) jest cokolwiek
> śmieszne.

Tak samo jest z kiełbasą białą.
Jest gremium, które ocenia i wyznacza minimalną cenę (bodajże na poziomie
13-14 zł).
IMO poniżej pewnej ceny, przy zapewnieniu sobie zarobku, nie da się
dotrzymac standardów produkcji.

> Chyba, że te certyfikaty mają być tylko dla picu i nieoficjalnie (jak kiedyś
> opowieści Piotra Bikonta stanowiły dla wielu niekwestionowany przewodnik po
> dobrych lokalach, co wcale nie musiało być zgodne z rzeczywistością, a
> jedynie z gustem PB).

Certyfikaty sa jak najbardziej oficjalne. I wiszą na widoku w punktach
sprzedaży.

> Też tak się robi.
> Po czym małym druczkiem dodaje (roślinne, na bazie oleju ze słonecznika ;-)
> Tu mogą być np. rogale marcińskie (z czarnym makiem).

Nie wolno już produktu z dodatkiem olejów roslinnych nazywac masłem. Nie
ważne, że będzie to "masło roślinne", nawet dużym drukiem. Tak samo powinno
być w przypadku innych produktów.

> Swoją drogą nie bardzo rozumiem, dlaczego dla czyjegoś widzimisię, parę
> cukierni gdyńskich produkujących BARDZO smaczne rogale, musiałoby zmieniać
> ich nazwę (choć taką sobie ustaliły we własnej normie zakładowej), bo
> zamiast masy migdałowo-makowej, zrobiono np. masę makową.

tego samego powodu, dla którego bardzo smaczny ser z mleka krowiego nie
może być nazywany fetą, mimo że wiele mleczarni tak nazwało swój produkt.

> Dla mnie to czysty
> nonsens i szukanie dziury w całym. Chyba się paru poznaniakom gdzieś "u
> góry" za bardzo nudzi. Lepiej by się za jaką robotę porządną wzięli ;-)

A raczej ochrona swoich interesów... i umiejętnośc robienia pieniędzy ;)
Żeby w całej Polsce było jak w Wielkopolsce to... mieslibyśmy normalny kraj
(i władze) :P

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

*psy mają właścicieli, koty mają służących*