Re: Jak to jest z węglowodanami?

Data: 2011-09-19 21:38:20
Temat: Re: Jak to jest z węglowodanami?
Od: Marek <p...@s...com>

Dnia Tue, 13 Sep 2011 15:22:09 +0200, ATZ Rzeszow napisał(a):

> Użytkownik "Marek" <p...@s...com> napisał w wiadomości

> Proste jak nazwa wskazuje, organizm trawi prosto :) bez wysilku.
> Trawienie weglow. zlozonych to dlugi i skomplikowany proces angazujacy sporo
> zasobow organizmu, w tym i energii.

> Pewnie masz tabele produktow z ig. Sprobuj ja w excelu posortowac wzgledem ig,
> zobaczysz, ze wysoki ig maja produkty niekoniecznie slodkie: makaron, biale
> pieczywo, got. ziemniaki, piwo. Czyli one tucza najbardziej.

A jak to się ma do poprzedniej Twojej wypowiedzi? Chodzi mi o to, że niby
taki makaron to węglowodany nie-proste a więc powinien trawić się powoli -
czyli teoretycznie powinien mieć niski IG. Tymczasem tak nie jest.No i
właśnie tego nie rozumiem.

A tak już na marginesie. Im więcej czytam na temat odżywiania tym mniej
wiem. Właśnie dowiedziałem się, że fruktoza, która ma IG=20 wywiera na
organizm taki sam skutek jak pieczone ziemniaki o IG=85.