Strona główna Grupy pl.sci.medycyna Jak wpisacsię do rejestru braku zgody na pobranie narządów ? Re: Jak wpisac się do rejestru braku zgody na pobranie narządów ?

Re: Jak wpisac się do rejestru braku zgody na pobranie narządów ?

Data: 2002-02-21 11:22:27
Temat: Re: Jak wpisac się do rejestru braku zgody na pobranie narządów ?
Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

adam wrote:

> podaj autora i tytul tego slownika, w ktorym znalazles taka definicje
> eutanazji.
a czymze jest slownik ?
Slownik jest zbiorowym wydawnictwem zawierajacym definicje pojec,
terminow, slow, wyrazow
Slownik nie ma mocy prawnej, ani zobowiazujacej i to wszystko.
Sam tez mozesz napisac swoj slownik i go opublikowac.

> podaj autora i tytul slownika z taka definicja

wielu autorow moze napisac rozne slowniki
definicje slownikowe nie maja zadnego znaczenia dla lekarza, prawnika

> pobraną od
>
> j.w. - autor i tytul prosze.
j.w.

> sam piszesz "moze" - wiec nie imesci sie to w definicji transplantacji,
> jesttyklo wytworem twojej wyobrazni

na swiecie jest co najmniej 100 roznych definicji eutanazji , istotnie
sie od siebie rozniacych

> jezeli nie wiesz - to skad powyzsze twoje stwierdzenia dot. transplantacji i
> jej scislego powiazania z eutanazja?

wnioskowanie logiczne sklada sie indukcji i dedukcji.
Dedukcja pozwala przewidywac zjawiska.
Jezeli wylala rzeka Ren to moze wylac rzeka Wisla.
Jezeli byly sprawy sadowe aniolow smierci w jednym kraju
to jest wielce prawdopodobne ze beda we wszystkich krajach.

> eutanazji nie stosuje sie u chorych psychicznie i bedacych w depresji - a te
> choroby moze stwierdzic ine tylko komisja powolywana do oceny stanu
> pacjenta, ale kazdy lekarz rodzinny. taka jest procedura eutanazji w
> Holandii - jest tam m.in stwierdzenie poczytalnosci osoby majacej poddac sie
> eutanazji.

Ale taka procedura jest znana na dzien dzisiejszy w okreslonym kraju a
jutro moze zostac rozszerzona i pojawic sie inna , w innym kraju.
Przeciez to jest rozwoj progresywny.
Od ratowania zycia za wszelka cene, do dozwalania na zgon
az do zabijania na zyczenie.

> nie - to jest twoja chora wyobraznia. oczywiscie, z technicznego punktu
> widzenia jest to mozliwe - hodowla dzieci jako magazyn czesci zamiennych.
> ale teoria w tym wypadku nijak sie ma do praktyki.
Dokladnie.
Chora jest ta wyobraznia ktora nie ma wyobrazni.
Mylily sie sady, myla sie lekarze, sprawy o odszkodowania sa znane
i prowadzone m.in. przez fundacje : po pierwsze nie szkodzic
skazywano na smierc osoby niewinne, potem je uniewinniano

> no dobrze - po kazdym pacjencie poddanym eutanazji pozostaje pismo, w ktorym
> jest stewirdzenie o dobrowolnosci tego ostatecznego wyjscia. oprocz badania
> koimsyjnego, sa takze prawnicy - wiec mysle ze to powinno wystarczyc jako
> dowod o dobrowolnosci eutanazji

gdzie sa prawnicy ?
czy przy eutanazji kazdego ze 150.000 ludzi byli prawnicy, liczna
komisja (ta wielkosc podawana zostala na grupie) ?

> ja sie ciebie nie pytam ktory bral lapowki a ktory nie, tylko przytaczam
> podobny przyklad w sensie prawnym.

Nie znam Leppera, zatem przyklad nie jest ani podobny ani mi znany.
Zatem wypowiedz sie sam co wiesz w sprawie Leppera.

> dowody na chocby jedno takie wywieranie presji poprosze...

To ty , jako zwolennik eutanazji musisz dowodzic,
ze zadna eutanazja nie bedzie morderstwem pod przymusem, presja.
To ty musisz za kazdym zgonem dowodzic, ze nie stales sie morderca.
KPW ?

To nie ludzie z zewnatrz musza cokolwiek wykazywac i dowodzic, ale
wlasnie ty, jako zwolennik eutanazji.
Do dowodow nikt nie ma dostepu, ani nikt nie jest z zewnatrz swiadkiem
eutanazji, ani eutanazja nie jest publiczna.
Zatem to ty musisz za kazdym razem dowodzic, ze nie zabiles.

> nie - to swiadczy o technice i organizacji sluzby zdrowia w danym kraju - to
> nie sa wyscigi.
A myslalem jednak ze traktujesz pobieranie narzadow jak wyscigi
i pewnie podobnie eutanazje.

"W Holandii juz eutanazjowano 500.000 pacjentow, a u nas dopier 100,
"czemu planu nie wykonano.
"milion eutanazji na 50 rocznice ....
"mamy niedoskonala technike
" niektorzy pacjenci osmielaja sie odmawiac poddania eutanazji pod
podpisaniu wszystkich dokujmentem
" jakie straty ponosimy"
"musimy usprawnic technike"
"musimy usprawnic procedury
"zwiekszyc wydajnosc
"wykonac plan 5-letni milion eutanazjowanych dzis, 2 miliony jutro

To jest wszystko chore,
ale jak widze, znajda sie z ochota ludzie, ktorzy beda z checia innych
zabijali za pieniadze i zbuduja drugi Auschwitz, tylko ze para-legalny.

> nie - akurat tak sie szczesliwie sklada ze nie mam takich zapedów
> partyjno-dyktatorskich

A skad ja mam wiedziec co w tobie drzemie.
Dla kariery, awansu, pieniedzy znajda sie ludzie ktorzy to wykonaja

> zly przyklad - bicie kogos z gruntu rzeczy jest naganne. pomoc drugiemu
> czlowiekowi w jego zyciwej tragedii - nie jest. mieszasz pojecia zla i
> dobra, przez co rozmywa sie glowny temat dyskusji.
Bicie kogos nie tylko jest naganne, a jest karane.
Nic nie mieszam , tobie sie miesza, gdyz nie masz zadneych sensownych
argumentow.

> nie stanowi - nie we wszystkich krajach demokratycznych jest wymagana zgoda
> na pismie - i nikt z tego powodu nie placze - kto chce podpisuje taki
> dokument jak w Polsce i sprawa zalatwiona.

No wlasnie w Polsce podpisanie sprzeciwu jest utrudnione, gdyz nawet na
grupie medycyna jest wywierana presja grupowa na osoby chcace zlozyc
sprzeciw do rejestru, aby tego nie czynily.
Nikt nie podal pytajacemu adresu rejestru, procedury, co oznacza ze
dostep do rejestru jest trudny, a wrecz niemozliwy.

> zgadzajacych
> ekonomicznie

> nie - mysle ze wprowadzono to przede wszystkim ze wzgledow
> oszczednosciowych - jest to po prostu metoda tansza.

Ze wzgledow oszczednosciowych wprowadzono rowniez eutanazje,
ze wzgledow oszczednosciowych mozna zaprzestac transplantacji,
ze wszgledow oszczednosciowych ktos moze pozamykac szpitale, zwalniac
lekarzy i przerabiac szpitale na hotele.
Ze wzgledow oszczednosciowych mozna zlikwidowac panstwowa opieke
medyczna, zlikwidowac zasilki, rentry , emerytury, zlikwidowac szkoly
publiczne, zaprzestac budowy, naprawy drog, w nocy zparzestac
oswietlania drog, przestac oczyszczac wode, wywozic scieki.

> obciecie nogi to okaleczenie - transplantacja to przywrocenie do zdrowia
> chorego. kolejny zle trafiony przyklad.

Ale okaleczenie dawcy.
Nie kazde pobranie narzadow oznacza smierc dawcy.
Mozna pobrac nerke, skore, tkanki, czesc watroby, czesc pluca,
i dawca nadal bedzie zyl.

> referendum tak czy tak bedzie - jest to wymog dla kazdego panstwa przed
> przystapieniem do unii.
A czyj to jest wymog ?
To jest jedynie umowa osob, ktore taki wymog zatwierdzily.
A inna grupa osob moze, z "przyczyn oszczednosciowych"
uznac, ze referendum jest niekonieczne.

> tkanki -

> jasne - typowe infantylne podejscie do krwiodawstwa. 2 czekolady i
> zowlnienie. jasne - twoja sprawa. ale esli mozesz, prosze nie nabijaj sie z
> krwiodawcow.

Znow niczego nie zrozumiales.
Oni nie chcieli byc dawcami krwi, takze dobrowolnymi.
Czynili to jedynie pod przymusem, gdyz jedynie oddanie krwi
bylo wynagradzane zwolnieniem z zajec szkolnych i dodatkowo 2
czekoladami.
A uzyskujac zwolnienie nie pisali tej klasowki, z ktorej by dostali
pale.

Zatem proceder jednorazowego pobierania krwi od uczniow ze szkoly z
pewnoscia byl moralnie i etycznie naganny, a jednak praktykowany.

> mimo twoich nietrafnych spostrzezen o ekonomicznym podejsciu
> krwoidawcow do donacji dalej bedzie to jedna z metod leczenia ludzi.

bledne rozumowanie
ci uczniowie nie byli zadnymi krwiodawcami,
aby uzyskac zwolnienie z zajec wybrali jednorazowe oddanie krwi, gdyz
innej metody niepisania klasowki nie znali, ani nie byla im znana.

> ???
???????????

> napisania -
> nie

> jezeli oczywistosci, to podaj fakty - kiedy to po przeprowadzonej po
> wymuszonej za pomocą lekow psychotropowych zgodzie eutanazji, pobrano od
> pacjenta narzady do transplantacji - ty rzucasz oskarzenia - ty podaj
> dowody, glowna zasada w sądzie.

Nie musze przedstawiac zadnych dowodow.
Z historii prawa i medycyny wynika zapis pomylek sadowych, lekarskich
i nalezy przyjac, ze takie pomylki pojawia sie w eutanazji.
A poniewaz ich skutek bedzie nieodwracalny,
to wlasnie eutanazjonasci maja dowodzic, ze w zadnym przypadku
nie popelnili zbrodni zabojstwa.
A tak maja dowodzic, aby mozna to bylo sprawdzic.

> alez oprocz ekonomii jest tez inne sterowanie medycyną - zasady dobrej
> praktyki medycznej, wiedza, postęp - ekonomia to tylko niezbedny dodatek,
> jednak nie stanowiacy o

Z powyzszej dyskusji jednak wynika, "jak twierdziles":
ze domniemana zgode na pobierabnie narzadow przyjeto "z oszczednosci"
poniewaz z badan OBOP wynikalo, ze niewiele osob wyrazi zgode na
pobranie ich narzadow a zatem z oszczednosci przyjeto ich domniemana
zgode.

Zatem stwierdziles, ze jedynym argumenentem za wprowadzeniem domniemania
zgody nie byla demokracja, ale czynnik ekonomiczny
i swiadome dzialanie wbrew demokracji, czyli przyjecie takiej regulacji,
ktora jest niezgodna z ewentualnym wynikiem glosowania
tej demokracji.

> prawo zakaże i zabroni. przeczyaj dokladnie definicje eutanazji raz jeszcze,
> potem definicje transplantologii, kto to jest dawca, biorca.

A kto bedzie dochodzil praw osob zmarlych ?
Kto bedzie mial na to srodki , czas ?
Przeciez jestes zwolennikiem eutanazji,
czy wyrazisz zgode, aby kazdy przypadek byl monitorowany i opisany na
grupie medycyna ?

> raz jeszcze - chorzy psychiczne z definicji nie podlegaja eutanazji.

Definicja choroby psychicznej jest tak rozlegla, ze
osoby starsze, z zaburzeniami psychicznymi, pamieci, niekoniecznie sa
leczone w szpitalach psychiatrycznych, a takze na oddzialach
wewnetrznych, geriatrycznych, neurologicznych.

I jak sam widzisz, wystarczy wykazanie, ze osoba nie jest chora
psychicznie, aby jej zgoda wystarczala do jej zeutanazjowania.

Z powyzszego wynika, ze to nie zasady demokracji beda decydowaly, a
jedynie czynnik ekonomiczny.
I przeprowadzjacy eutanazje bedzie wynagradzany, premiowany za ilosc
"udanych eutanazji" a nie za ilosc zaniechanych.
I jego celem bedzie zachecenie do eutanazji jak najwiekszej liczby osob,
aby jak najwiecej zarobic.

No chyba ze bedzie to robil za darmo, spolecznie, jako eutanazista,
ktoremu to sprawia przyjemnosc.

Historia Auschwitz nie jest wcale taka odlegla.