From: "Harun al Rashid" <a...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
References: <fdiqn7$1j7$1@node1.news.atman.pl> <fe0rsu$40q$1@atlantis.news.tpi.pl>
<4...@n...home.net.pl> <4...@n...home.net.pl>
<1...@4...net>
<fe2q79$r0b$2@atlantis.news.tpi.pl> <4...@n...home.net.pl>
<fe59iq$nbp$1@atlantis.news.tpi.pl>
Subject: Re: Jak zachęcić dziecko do rysowania?
Date: Fri, 5 Oct 2007 16:49:12 +0200
Lines: 36
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3028
NNTP-Posting-Host: 80.53.222.234
Message-ID: <47064ee4$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1191595748 80.53.222.234 (5 Oct 2007 16:49:08 +0200)
Organization: home.pl news server
X-Authenticated-User: k...@g...home.pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:31299
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Lolalny Lemur"
>>> A Ty dalej nie rozumiesz. Chodzi o to, żeby mu pokazać, że to jest
>>> całość. Że kredka, pędzel czy glina to narzędzie plastyczne. Służące
>>> temu samemu. Żeby się przełamał i w podobny sposób podszedł do kredki
>>> jak do farby. Uapiesz?
>>>
>> W tym_konkretnym_przypadku kredka nie jest narzędziem do nauki plastyki.
>> Służy jedynie uatrakcyjnieniu (tu chybionemu) żmudnych ćwiczeń
>> manualnych. Jest narzędziem przejściowym dla korzystania z
>> długopisu/pióra. Uapiesz?
>
> A jak to sie ma do tego co napisałam wyżej?
Przeczytaj i porównaj z pytaniem wątkotwórczyni.
Twoje rady, z powodów zamieszczonych poniżej:
>
>> BTW wydaje mnie się, tak na pierwszy rzut oka, że dokładnie te cechy,
>> które są istotne w operowaniu kredką w sensie plastycznym: zamaszystość
>> ręki, swoboda nadgarstka, luźny chwyt (pewnie są inne, nie znam się),
>> leżą w totalnej opozycji do cech, które usiłujemy wypracować traktując
>> kredkę jako narzędzie prepisarskie: precyzja ruchu, konkretny układ ręki,
>> nadgarstek stanowiący mocne podparcie dla kaligrafującej dłoni.
>
> Niestety.
i mogą bardziej zaszkodzić, jak pomóc.
> Ale myślę, że wychodząc od tej zamaszystości można przejść do mniejszych
> form i w efekcie precyzji.
>
Nie chciałabym personalnie, ale u Was się chyba nie sprawdziło? Jest
świetnie malowanie, nie ma czytelnego pisania.
EwaSzy
|