From: "Harun al Rashid" <a...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
References: <fdiqn7$1j7$1@node1.news.atman.pl> <fe0rsu$40q$1@atlantis.news.tpi.pl>
<4...@n...home.net.pl> <4...@n...home.net.pl>
<1...@4...net> <4...@n...home.net.pl>
<fe31mc$s0h$2@node1.news.atman.pl> <47051144$1@news.home.net.pl>
<fe37c3$tn9$1@node1.news.atman.pl> <47052760$1@news.home.net.pl>
<fe3cau$vbs$1@node1.news.atman.pl> <47060929$1@news.home.net.pl>
<fe54q0$ids$1@node1.news.atman.pl>
<1vro9rvywr7hp$.5mtcwsvp7eyc.dlg@40tude.net>
<fe7t3d$an7$1@node1.news.atman.pl> <fe7tj0$2i1$1@atlantis.news.tpi.pl>
<fe7tnq$au3$1@node1.news.atman.pl>
Subject: Re: Jak zachęcić dziecko do rysowania?
Date: Sat, 6 Oct 2007 15:22:07 +0200
Lines: 35
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3028
NNTP-Posting-Host: 80.53.222.234
Message-ID: <47078bfc$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1191676924 80.53.222.234 (6 Oct 2007 15:22:04 +0200)
Organization: home.pl news server
X-Authenticated-User: k...@g...home.pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.home.net.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:31320
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Szpilka"
>
> Tak, wiem. Ale koleżanka która chciała posłać do takiej klasy syna,
> msuiała załatwiać jakieś papierki z orzeczeniem. I nie wiem na jakiej
> zasadzie przyjmowane są do takiej klasy dzieci zdrowe. W sumie w klasie
> jest mało dzieci (chyba 16?) więc jak jest więcej chętnych to jakie mają
> kryteria przyjmowania?
> Czy to zależy od szkoły, każda sobie ustala, czy jest to jakoś odgórnie
> narzucone?
>
Ogólne zasady: liczba dzieci ogółem, ilość dzieci z orzeczeniem, papiery z
poradni, kwalifikacje nauczycieli, rekrutacja ustalane są odgórnie.
Kwalifikacja zawsze na podstawie wniosku rodzica.
Co się robi, jak jest więcej chętnych nie wiem, zwykle był odwrotny problem.
:)
Imo złe rozwiązanie dla Was, klasa integracyjna jest przeznaczona dla dzieci
z bardzo konkretnymi problemami typu autyzm i orzeczeniem o konieczności
takiego właśnie kształcenia, które kiedyś trafiłyby do szkoły specjalnej.
Nie jest, i absolutnie nie powinna być, enklawą dla wszystkich dzieci, które
mają jakieś kłopoty ze szkołą w drobniejszej skali. Tak się otrzymuje klasę
specjalną - idealny przepis na antyintegrację. Nauczyciel wspomagający nie
jest drugim nauczycielem pomagającym uczyć wszystkie dzieciaki, tylko specem
o tak dobranych kwalifikacjach, by najlepiej odpowiadały potrzebom dzieci
integrowanych i to dla nich znajduje się w tej klasie, nie dla wszystkich.
Lemur coś już o tym wspomniał.
Zalety nauki dziecka pełnosprawnego w klasie integracyjnej są natury
technicznej raczej: mniej dzieci, zwykle przydzielona stała sala (często
dzieci na wózkach są), plan układany niejako pod klasy intg., wyposażenie,
etc.
EwaSzy
|