Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.atman.pl!not
-for-mail
From: "Szpilka" <s...@s...tlen.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Jak zachęcić dziecko do rysowania?
Date: Sat, 6 Oct 2007 15:28:34 +0200
Organization: ATMAN
Lines: 43
Message-ID: <fe82iv$c97$1@node1.news.atman.pl>
References: <fdiqn7$1j7$1@node1.news.atman.pl> <fe0rsu$40q$1@atlantis.news.tpi.pl>
<4...@n...home.net.pl> <4...@n...home.net.pl>
<1...@4...net> <4...@n...home.net.pl>
<fe31mc$s0h$2@node1.news.atman.pl> <47051144$1@news.home.net.pl>
<fe37c3$tn9$1@node1.news.atman.pl> <47052760$1@news.home.net.pl>
<fe3cau$vbs$1@node1.news.atman.pl> <47060929$1@news.home.net.pl>
<fe54q0$ids$1@node1.news.atman.pl>
<1vro9rvywr7hp$.5mtcwsvp7eyc.dlg@40tude.net>
<fe7t3d$an7$1@node1.news.atman.pl> <fe7tj0$2i1$1@atlantis.news.tpi.pl>
<fe7tnq$au3$1@node1.news.atman.pl> <47078bfc$1@news.home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: bemowo.spray.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1191677343 12583 83.143.40.146 (6 Oct 2007 13:29:03 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 6 Oct 2007 13:29:03 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <47078bfc$1@news.home.net.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16480
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6000.16480
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:31322
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Harun al Rashid" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
news:47078bfc$1@news.home.net.pl...
>
> Użytkownik "Szpilka"
>>
>> Tak, wiem. Ale koleżanka która chciała posłać do takiej klasy syna,
>> msuiała załatwiać jakieś papierki z orzeczeniem. I nie wiem na jakiej
>> zasadzie przyjmowane są do takiej klasy dzieci zdrowe. W sumie w klasie
>> jest mało dzieci (chyba 16?) więc jak jest więcej chętnych to jakie mają
>> kryteria przyjmowania?
>> Czy to zależy od szkoły, każda sobie ustala, czy jest to jakoś odgórnie
>> narzucone?
>>
> Ogólne zasady: liczba dzieci ogółem, ilość dzieci z orzeczeniem, papiery z
> poradni, kwalifikacje nauczycieli, rekrutacja ustalane są odgórnie.
> Kwalifikacja zawsze na podstawie wniosku rodzica.
> Co się robi, jak jest więcej chętnych nie wiem, zwykle był odwrotny
> problem. :)
>
> Imo złe rozwiązanie dla Was, klasa integracyjna jest przeznaczona dla
> dzieci z bardzo konkretnymi problemami typu autyzm i orzeczeniem o
> konieczności takiego właśnie kształcenia, które kiedyś trafiłyby do szkoły
> specjalnej. Nie jest, i absolutnie nie powinna być, enklawą dla wszystkich
> dzieci, które mają jakieś kłopoty ze szkołą w drobniejszej skali. Tak się
> otrzymuje klasę specjalną - idealny przepis na antyintegrację. Nauczyciel
> wspomagający nie jest drugim nauczycielem pomagającym uczyć wszystkie
> dzieciaki, tylko specem o tak dobranych kwalifikacjach, by najlepiej
> odpowiadały potrzebom dzieci integrowanych i to dla nich znajduje się w
> tej klasie, nie dla wszystkich. Lemur coś już o tym wspomniał.
>
> Zalety nauki dziecka pełnosprawnego w klasie integracyjnej są natury
> technicznej raczej: mniej dzieci, zwykle przydzielona stała sala (często
> dzieci na wózkach są), plan układany niejako pod klasy intg., wyposażenie,
> etc.
Z tego co mi siostra mówiła w jej klasie było kilkoro dzieci z problemami
typu adhd, lekkie porażenie. Większość dzieci zdrowych.
Ale nie w każdym roczniku jest tak samo.
No w każdym razie to jest kwestia do przemyslenia, mam czas do wiosny.
Sylwia
|