Re: Jak zrobić biały ser/twaróg z mleka wiejskiego?

From: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Jak zrobić biały ser/twaróg z mleka wiejskiego?
Date: 9 Jun 2004 19:10:56 +0200

> Witam,
>
> Rzadko niestety zaglądam do usenetu, więc może już o tym było, ale chyba
nie...

> Bardzo proszę, może ktoś wie jak zrobić biały ser donmowym sposobem z mleka
> wiejskiego. Mam akurat około 5 litrów prawdziwego mleka prosto od krowy ze
wsi.

> Pomoże ktoś może ??? :)
>
> Pozdrawiam
>
> Piotrek
>
> -- Jeśli się nie ma wprawy, bardzo trudno zrobić twarożek domowym
sposobem.Ale za pierwszym razem na pewno Ci się uda, później ...gorzej ,
bo ..już rutyna nas zjada... . Ja robiłam w ten sposób, że stawiałam mleko na
zsiadłe, około półtora dnia, następnie wlewałam do garnka razem z kwaśną
śmietaną i ten garnek stawiałam do drugiego garnka w którym wlewałam tylko tyle
wody, by nie dotykała garnka z mlekiem. Gotowałam na gazie, mieszałam i gdy na
łyzce pojawiły się grudki twarożkowe, wyłączałam z gazu i stawiałam garnek
z "byłym kwaśnym mlekiem" na zimnej wody, wodę zmieniałam , by do końca oziębić
szybko. Następnie , durszlak, na nim czysta ściereczka, wlewałam z garnka i
zostawiałąm na noc. Rano troszkę wygniatałam... i twarożek gotowy. Ale za
którymś razem (może z pośpiechu) nie udał mnie się. I od tej chwili u pani, u
której kupuję masełko i śmietanę, zamawiam od czasu do czasu twaróg, właśnie z
tłustego ( nie odciąganego mleka), pierwszy raz "robiła oczy", że nikt jej
takiego zamówienia jeszcze nie składał, raczej pytają o chudy twaróg. Za dwie
minuty wyciągnę sernik wiedeński właśnie na bazie twarogu od "pani masełkowej"
Pozdrawiam Areta