Re: Jak zrobić dobry bogracz???

From: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los)
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Jak zrobić dobry bogracz???
Date: Thu, 18 Jan 2001 08:22:27 +0100

Jola L-L <j...@i...pl> wrote:

> <g...@p...onet.pl> wrote in message
>
> Bogracz - podawalam we wrzesniu- jest w archiwum:
>
> 1 kg wo"owiny z koscia ("opatka, rostbef)
> wloszczyzna
> 2 cebule, 2 papryki,
> "yzka s"odkiej, mielonej papryki,1/2 "yzeczki do kawy kminku,
> 2 "yzki smalcu,
> 3 pomidory,
> 60 dkg ziemniaków,
> sol
> oprocz tego kluski - csipetke : 20 dkg maki, jajo,sol
>
> Mieso oddzielic od kosci. Na kosciach ugotowac wywar z jarzynami i kminkiem.
> [...]

Do upadlego bede twierdzil, ze kuchnia wegierska nie zna potrawy o
nazwie bogracz. Bogracz, taki jak w powyzszym przepisie, to potrawa
polska -- barowa wersja zupy gulaszowej, czyli nasladownictwa
prawdziwego wegierskiego gulaszu. Nazwa pochodzi od "bogracs gulyas",
czyli "gulasz z kociolka", jako ze "bogracs" to po wegiersku "kociolek".
Przepis na "bogracs gulyas" podawalem juz tu kilkakrotnie, ale jezeli
ktos nie moze znalezc, to w wolnej chwili (niestety mam takich coraz
mniej) moge wklepac to znowu.

Wladyslaw