Jak zrobić tort śmietanowy

1. Data: 2000-12-21 12:14:01

Temat: Jak zrobić tort śmietanowy
Od: "Krzysiek" <b...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie, jak zrobić aby bita śmietana zachowała swoją konsystencję, jakis
usztywniacz.

--
Krzysztof Lis

www.restauracja.net.pl
www.hotel.biz.pl
www.infostar.com.pl

1. Data: 2000-12-21 13:17:39

Temat: Re: Jak zrobić tort śmietanowy
Od: "asia" <j...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysiek <b...@i...com.pl> wrote in message
> No właśnie, jak zrobić aby bita śmietana zachowała swoją konsystencję,
jakis
> usztywniacz.
DrOetker sprzedaje "Smietan-fix" czy jakos tak. W malych jasno niebieskich
torebkach. Ostatnio dodalam do smietany i zadzialalo.
Asia

1. Data: 2000-12-21 13:27:59

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

asia wrote:

> jakis
> DrOetker sprzedaje "Smietan-fix" czy jakos tak. W malych jasno niebieskich
> torebkach. Ostatnio dodalam do smietany i zadzialalo.

Bodaj Pfizzer też sprzedaje usztywniacz
W małych, niebieskich tabletkach :))

sadyl

1. Data: 2000-12-22 07:18:02

Od: "Krzysiek" <b...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani, ja wiem że są super proszki, ale słyszałem o gotowaniu śmietany z
żelatyną. Czy ktoś próbował?

Krzysiek

1. Data: 2000-12-22 07:18:02

Od: "Krzysiek" <b...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-12-22 08:57:30

Od: Magda Rzepka <m...@i...zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak, ja tylko robie z zelatyna :)
Oto jak ubijam smietane bo zawsze wyszla dobrze :))
1) Smietane kremowke (TYLKO w butelce!) przed ubijaniem koniecznie
trzeba wlozyc do zamrazalnika na pare minut
2) Ubijajac smietane dodajemy 2 lyzeczki cukru
3) Do ubitej dodajemy rozpuszczone w malej ilosci wody 2 łyzeczki
zelatyny. Miksujemy jeszcze chwile.

Zawsze sie udaje. Torty smietankowe sa moja specjalnoscia :)

Magdusia

1. Data: 2000-12-22 09:00:23

Od: "Krzysiek" <b...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Super, dziękuję. Ale powiedz, na ile śmietany te dwie łyżeczki.
Krzysiek

1. Data: 2000-12-22 10:43:28

Od: Magda Rzepka <m...@i...zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

Haaa! Widzisz. Zawsze kupuje w mleczarni taka szklana butelke, na 90% ze
to jest pollitrowa :).
Acha. Jeszcze. Dwie lyzeczki plaskie, zelatyny ma sie rozumiec :)))

M.

1. Data: 2000-12-29 09:36:35

Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zelatyny. Miksujemy jeszcze chwile.
>
> Zawsze sie udaje. Torty smietankowe sa moja specjalnoscia :)

Moja tez :)))

Smietana moze byc z kartonika, doskonale ubija sie lowicka, laciata oraz tip
36% z reala
zelatyne mocze w wodzie, potem roztapiam w mikrofalowce lub piekarniku ok
100 C,
dolewam odpowiedniego alkoholu (likieru) i do tak przygotowanej dodaje
porcjami ubita smietane, nigdy
w odwrotnej kolejnosci bo sie zrobia grudki
taka smietana jest dobra na mase do srodka, jednka gestnieje ona szybko i
raczej nie nadaje sie do oblozenia
tortu,; do tego uzywam smietanu ubitej z zagestnikiem Dr.Oetkera w duzej
niebieskiej torebce (2-3_ zagestniki na 0.5l smietany)

czekoladowa mase smietanowa mozna zrobic bez zagestnika : do 0.5 l ubitej
kremowki dosajemy
3-4 rozpuszczone w kapieli wodnej i ochlodzone czekolady, usztywni sie bez
innych dodatkow

Przemyslaw

1. Data: 2000-12-29 19:57:31

Od: s...@b...nih.gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>kremowki dosajemy
>3-4 rozpuszczone w kapieli wodnej i ochlodzone czekolady, usztywni sie bez

pytanko odnosnie tej smietanki czekoladowej: czy owa czekolade dodajemy gdy
smietana jest juz calkowicie ubita, i ubiajmy dalej mikserem? czy tez
delikatnie mieszamy lyzka? ale czy wowczas sie dobrze gesta jednak smietana
wymiesza?
Agnieszka (oblizujaca sie na mysl o smietankowo-czekoladowym torcie..)
--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

Jak zrobic dobry BIGOS duzo nie wydajac
test