Re: Jakie testy alergiczne zrobić?

Data: 2009-12-17 10:45:37
Temat: Re: Jakie testy alergiczne zrobić?
Od: Jarosław Kazimierz Grzyb <g...@o...pl>

"Zdzich" <z...@W...gazeta.pl> wrote in message
news:hg7i79$25d$1@inews.gazeta.pl...
> Laryngolog po wykonaniu TK zatok i stwierdzeniu pewnych przewlekłych zmian
> zatokach skierował mnie do alergologa, aby wykonać "komplet testów". Na
> wizytę
> z NFZ będę czekał 4 tygodnie, potem pewnie kolejne w kolejce na testy...
> miałem robione już podstawowe testy skórne (grzyby, drzewa, roztocza,
> sierści
> zwierząt) ale nic z nich nie wyszło.
>
> Myślę, żeby wykonać testy na własną rękę poza NFZ - nie wiem tylko jakie
> testy
> wykonać, aby były możliwie najbardziej wiarygodne. Czy ktoś może coś
> [...]

Skomentuję cały temat :

Wpisz sobie w google "testy skórne nazwa Twojej miejscowości" i na pewno
znajdziesz prywatne labolatoria, które się tym zajmują. Jeśli chodzi o
słynne testy krwi to je się stosuje raczej w celu sprawdzenia intensywności
alergii już stwierdzonej, niż szukania jej (prosty powód - badania te
troszkę trwają, a w strzelanie na ślepo żaden poważny lekarz pozwolić sobie
nie powinien). Przeszukanie krwi na każdy z alergenów może być bardzo
kosztowne (tym bardziej, że wiesz że na któreś tam nie jesteś uczulony).

Wykonaj testy skórne, jest to badania dość dokładne. Nie należy przed nim
brać np. preparatów zawierajacych witaminę C, wapno. Co do odsyłania przez
lekarzy do innego lekarza to moim zdaniem chodzi o znalezienie przyczyny
(skąd polipy) i dobranie leczenia, a nie stworzenie wzajemnego kółka
adoracji sponsorowanego przez chorego.

Oczywiście ogólne poziomy igE można sobie zbadać, ale tylko na ich podstawie
nie można stwierdzić, iż ktoś jest alergikiem.

Pozdrawiam.

--
Jarosław K. Grzyb
http://user-maat-re.blogspot.com/