Re: Jeśli Polański zasługuje na karę...

From: "Yelo vel Redart" <r...@t...op.pl>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
Subject: Re: Jeśli Polański zasługuje na karę...
Date: Sun, 11 Oct 2009 06:52:01 +0200
<hanaj1$deq$1@inews.gazeta.pl> <hang17$sn7$2@nemesis.news.neostrada.pl>
<hano6t$phg$1@news.interia.pl> <hanqcv$t14$1@news.onet.pl>
<hanr6h$2cu$1@news.onet.pl> <hanvmk$cf3$3@news.onet.pl>
<hanuo1$1d8$1@news.interia.pl> <hao1gi$gsn$1@news.onet.pl>
<hao13c$41r$1@news.interia.pl> <hao31v$nvp$2@news.onet.pl>
<hao5hm$b1c$1@news.wp.pl> <hao9m3$8jv$1@news.onet.pl>
<haob4p$qk8$1@inews.gazeta.pl> <haobq2$cal$4@news.onet.pl>
<haobd9$fl3$1@news.interia.pl> <haocan$gkg$1@news.interia.pl>
<haof53$k3v$3@news.onet.pl> <hapb0p$3fc$1@news.onet.pl>
<hapgjd$fe8$1@news.onet.pl>
<f...@x...googlegroups.com>
<hapr4j$2rq$12@nemesis.news.neostrada.pl> <hapu8p$gtu$1@news.onet.pl>
<haq2c4$q3o$1@news.onet.pl> <haqegp$p1s$1@news.onet.pl>
<haqghj$dq2$1@inews.gazeta.pl>

Użytkownik "Robakks" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
news:haqghj$dq2$1@inews.gazeta.pl...

> A co byś chciał Redarcie, żebym z tym zrobił?

Jeśli pytasz, co chciałbym, to odpowiadam:
chciałbym, żeby Edward zauważył, iż przegiął.
Nie chodzi o to, żeby się wyparł całkowicie swoich poglądów,
nie chodzi o to, żeby uczynił z Polańskiego swojego idola,
nie chodzi o to, by zamknał oczy na jego grzechy sprzed lat
i zmusił się do obejrzenia filmu.
Uważam, że jest zupełnie w porządku, kiedy Edward mówi,
że uznaje Polańskiego za pedofila i uważa, że powinien
bezwzględnie ponieść karę. Natomiast uważam, że
jest nie w porządku, kiedy używa jako argumentów
retoryki 'czosnku' - bo to jest argumentacja wywołująca
'na pomoc' demony śmierci - demony żądne krwi i przy
tym ślepe.

Co do samego Polańskiego:
nie mam jasnego zdania, czy powinna być ekstradycja
do USA, czy nie.
Uważam że sprawa ma wymiar polityczny a USA niekoniecznie
są 'najsprawiedliwszym narodem świata'. Jak patrzę
w Google Earth na amerykańskie miasta i widzę, że
wyglądają jak układy scalone to nikomu 'z zewnątrz'
nie życzę, żeby wpadł w tę nieludzką machinę
sprawiedliwości automatycznej, gdzie tylko
specjaliści-naukowcy wiedzą, jak to się reguluje i potrafią
wycisnąć z tego niby automatu bardzo różne odpowiedzi.
Dodatkowo na rzecz Polańskiego przemawia fakt, że
przez wiele lat procederu nie powtarzał, a więc
nie ma argumentu konieczności izolowania go od
społeczeństwa.

Z drugiej zaś strony uważam, że prawo jest prawem
i nie może być tak, że przestępca sam sobie wybiera
- czy chce ponieść karę zgodną z kodeksem, czy
może bardziej mu odpowiada wygnanie - i zwija się
gdzie indziej, aby przeczekać. To nie fair wobec
tych, którzy też czekają - ale za kratami.

Dlatego właśnie nie mam zdania 'co dalej'
- bo imho w tym przypadku decydują szczegóły,
których nie znam. Szczegóły - czyli m.in. zdanie
ofiary, szczegóły prawa amerykańskiego, intencje
Polańskiego i tych, którzy go ścigają.

> stworzyłeś wyobrażonego Robaka, któremu przypisałeś swoje
> projekcje i ogłosiłeś to na grupie, Zapomniałeś tylko dodać, że
> nie piszesz o mnie tylko o swoim wyobrażeniu, tego co nie jest
> zapisane, a przez Ciebie skonstruowane jako nalepka na człowieka
> i to tylko za to, że
Pozwolę sobie nie przyjmować Twojej w.w. opini.
Tu bardziej mnie interesuje opinia trenera i Fragile - niech
oni ocenią, na ile moja wypowiedź jest obciążona 'projekcją'.

> definicja
> "Film śmierdzący czosnkiem to historia Żyda nakręcona przez Żyda."
> Jeśli znasz lepszą nazwę na film nakręcony przez Żyda o Żydzie
> to podaj mi. Jeśli nie znasz lepszej to przyjmij moją.
> Filozofia to zdolność do nadawania uzasadnionych nazw i konsekwentne
> ich stosowanie. :-)
Rozumiem, że chcesz mi logicznie udowodnić, że
nie miałeś wyjścia. Dlatego właśnie już kilka postów
wcześniej pisałem o tym, że 'baran prowadzony na rzeź'
jest Twoją projekcją. Może po prostu wyjdź ze skóry
bezmyślnego barana i ujrzyj przestrzeń nieskończonych
możliwości oferowanych przez wrodzoną Mądrość ?