Re: Jest !!!

Data: 2003-03-29 17:04:54
Temat: Re: Jest !!!
Od: "Anna Kwiecińska" <g...@o...pl>

Użytkownik <p...@o...pl> napisał w wiadomości
news:1805.00000486.3e84f206@newsgate.onet.pl...
> 1,70 m.

Obawiam sie, że ono ma ok. 3 m. głębokości. Muszę jutro zmierzyć. Może
jednak wyolbrzymiam jego głębię, bo sama liczę zaledwie 152 cm.:).

> uwzględnić strefę płytką która powinna obejmować ok 1.3 powierzchni dna
oczka,
> robi się to w ten sposób że dno nie jest wypoziomowane lecz ma spadek w
> kierunku najgłebszego mejsca w oczku.

Ono ma stopnie, takie jakby 3 wysokie schody.

> prawdopodobnie wysuszy tę napływającą wodę, oraz posłuży do wyprofilowania
> spadku dna.

Cenna rada. Mam trochę piasku z budowy, tak ok, pół ciężarówki. Na piasek i
tak pójdzie wełna mineralna i w sumie oczko powinno stracić na głębokości.

.

> głeboko przeorać, rozsypać torf ogrodniczy warstwą ok 2 cm, a następnie
> zabronować. Jeżeli to ma być nowy ogród oczywiście.

Obawiam się, że wtedy zniweluję pochyłość terenu i mogą być problemy z
nadmiernym zamakaniem gruntu i fundamentów domu. Bronować i tak trzeba, bo
pod tą gliną są samosiejki orzechów, jesionów, korzenie malin i porzeczek.
Ba, tam są jeszcze dreny od fundamentów domu a na końcu studzienka
odpływowa.

.

> mieszanki ozdobnych roślin łakowych (nasiona w sklepach ogrodniczych),

Ale ktoś tu już chyba pisał, że wtedy ziemia wpada do oczka, tworzą się
glony i woda mętnieje? Boję się tego, gdyż na parceli aktualnie nie ma
prądu.

> przetacznik bobrowniczek (Veronica bacabunga) zalecane sąsiedctwo to:
> niezapominajka (Myosotis), tojeśc rozesłana(Lysimachia nammularia), .
> Natomiast przy samym brzegu na pólkach proponuję posadzić właśnie tojeść
> rozesłaną (Lysimachia nammularia),obficie kwitnie wiosną na intensywnie
żółty
> kolor, ona ma to do siebie że rosnąc w płytkiej (ok 3-5 cm ) wodzie
"wychodzi
> na brzeg i w ten sposób maskuje brzegi folii tuż na lustrem wody. Tak
> wykończony brzeg oczka wygląda bardzo naturalnie.

Akurat tojeść mam w innej części ogrodu, posadzoną w ub. roku. Jeszcze nie
kwitła. Można ją więc będzie wykopać i przenieść nad oczko. Rzeczywiście
jest przepiękna :). Niezapominajek też mnóstwo i również planuje je posiać w
zacienionej części trawnika. Ponieważ oczko będzie cały dzień w słońcu,
myślałam też o liliach azjatyckich.

> tym Tadeusz _hehehe

Tak, pisał, tylko gdzie koło Krakowa jest żwirownia? Poza tym zawsze
myślałam, że w żwirowni jest tylko żwir a żwir chyba pomyliłam z żużlem :(.
pozdr.serdecznie
Goldie