Re: Kara smierci NIE powinna byc przywrocona !

Data: 2001-02-02 11:00:19
Temat: Re: Kara smierci NIE powinna byc przywrocona !
Od: "Radoslaw Tatarczak" <r...@z...olsztyn.tpsa.pl>

Użytkownik "algraf" <a...@i...org.pl> napisał w wiadomości
news:000301c08d03$199e58c0$491ca0d4@arkadiua...
> Ja zauwazylem ze wiekszosc ludzi lubi proste rozwiazania. Zabil, to go
> zabic. Nikt na grupie nie zadal sobie wysilku aby zastanowic sie nad tym
ze
> nie jest tu winny "brak kary smierci" ale : zbyt lagodne, zadko
stosowane,
> a nawet nieegzekwowane prawo.

Dziwnym trafem zapomniales o mnie:))) Ale tak samo jak krytykujesz proste
rozwiazania, sam zaproponowales zbyt proste rozwiazanie - nie ma
udowodnionego zwiazku miedzy wysokoscia kary, a jej odstraszajacym
dzialaniem. Pamietaj prosze o starej maksymie - nawet najlepsze prawo moze
byc zle stosowane. Wiec jak juz to zarzut powinien isc na bledna
organizacje, a bledne prawo. W Polsce zaledwie 4% spraw konczy sie ugoda, w
USA i Europie zach. blisko 10 razy wiecej. M.in dlatego polskie sady marnuja
olbrzymi czas na niepotrzebne duperele (co z tego, ze w k.k jest mnostwo
innych przyspieszajacych procedur i tak nikt ich nie stosuje) a na powazne
sprawy czasu brakuje.
>Tak tu jest wina! Jak spojrzymy na wypowiedzi
> na naszej grupie, to wiekszosc pisala raczej o nieskutecznosci naszego
> prawa, ale "zlotym srodkiem ma stac sie kara smierci?" czy wprowadzenie
tej
> kary wszystko zmieni? czy mordercy nie beda wypuszczani na przepustki? i
tu

Chociaz z tymi mordercami zdziebko przesadziles, ale rzeczywiscie KS niczego
nie rozwiaze.
> dochodzimy do sedna! trzeba zaostrzyc cale prawo, trzeba wyczulic sedziow,
> i dac policji wiecej praw. Kiedys jak zbierala sie grupka mlodych na rogu,
> to patrol mogl zabrac "panow" na "przesluchanie" i spalowac jak trzeba.
> Teraz juz tak nie ma. No i o takie zaostarzenie prawa mozna krzyczec.

Ale Ty apelujesz o wprowadzenie panstwa policyjnego, gdzie Policja jest
wazniejsza od sadu. I jak to sobie wyobrazasz, ze niebiescy beda palowac
tylko winnych? A jak sie pomyla? Nie rozumiem tylko jednego - prawa do
palowania nie bylo nawet w dawnym kodeksie, wiec o co Ty apelujesz? O
uzywanie przemocy wobec zatrzymanych?
pozdrawiam
R.T