Re: Kara smierci NIE powinna byc przywrocona !

Data: 2001-02-02 10:31:11
Temat: Re: Kara smierci NIE powinna byc przywrocona !
Od: a...@i...org.pl (algraf)

Olek odpowiedzial:

>W tym sęk ze ja uważam że zmieni, gdyż ludzie będą wiedzieli ze zabijając
>kogoś z premedytacją też straca życie. Obecnie wiedzą (np: płatni
mordercy)
>że najwyżej dostaną dożywocie i będą żyć z nadzieją że uciekną, doczekają
>amnestii, łaski od Prezydenta, rewolucji czy jeszcze czegoś tam innego, i
>w warunkach lepszych od niejednego człowieka w Polsce na wolności.

Ja zauwazylem ze wiekszosc ludzi lubi proste rozwiazania. Zabil, to go
zabic. Nikt na grupie nie zadal sobie wysilku aby zastanowic sie nad tym ze
nie jest tu winny "brak kary smierci" ale : zbyt lagodne, zadko stosowane,
a nawet nieegzekwowane prawo. Tak tu jest wina! Jak spojrzymy na wypowiedzi
na naszej grupie, to wiekszosc pisala raczej o nieskutecznosci naszego
prawa, ale "zlotym srodkiem ma stac sie kara smierci?" czy wprowadzenie tej
kary wszystko zmieni? czy mordercy nie beda wypuszczani na przepustki? i tu
dochodzimy do sedna! trzeba zaostrzyc cale prawo, trzeba wyczulic sedziow,
i dac policji wiecej praw. Kiedys jak zbierala sie grupka mlodych na rogu,
to patrol mogl zabrac "panow" na "przesluchanie" i spalowac jak trzeba.
Teraz juz tak nie ma. No i o takie zaostarzenie prawa mozna krzyczec. Dalej
sadze ze - kara smierci NIC nie zmieni - jako kara.

Pozdrawiam
Arek

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.soc.inwalidzi