Re: Karbinadle

From: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los)
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Karbinadle
Date: Sun, 8 Oct 2000 18:22:05 +0200

asia <j...@h...com.pl> wrote:

> basia (Basia Kulesz) <b...@z...polsl.gliwice.pl> wrote in message
> Raczej karminadle. Nie ogladalam tego programu, ale czy Maklowicz naprawde
> mowil "karbinadle"? Ja od zawsze slyszalam tylko "karMinadle".
> Pozdrawiam
> Asia z Katowic

Wg. "Malej Encyklopedii sztuki kulinarnej" -- karbinadle.
Taka forma jest tez w jedynej (niestety) ksiazce o kuchni slaskiej w
mojej bibliotece Wery Sztabowej (dziwne nazwisko, ale autorka twierdzi,
ze wychowala sie na Slasku i jej babcia byla Slazaczka): "Krupnioki i
moczka".
Wydaje mi sie tez, ze jak bywalem na Slasku, tez zawsze spotykalem te
nazwe w tej formie.

Swoja droga ciekawe skad ta nazwa pochodzi. Jedyne co mnie przychodzi do
glowy to, ze od karbonady, tym bardziej, ze jest jeszcze potrawa slaska
zwana karbonatka, tez z mielonego miesa.

Wladyslaw