Re: Kawiarka - jakiej wielkości?

From: Witek <j...@p...p.lodz.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Kawiarka - jakiej wielkości?
Date: Tue, 11 Jan 2011 15:56:01 +0100

Lagod formulated on wtorek :

> A teraz są dostępne, nawet dość ładne, ale podejrzanie tanie (~60zł na
> allegro)
Niestety to nie to rozwiązanie, w "PzA" pomysł polegał na wyprowadzeniu
z dolnego naczynia (z woda i sitkiem z kawą) specjalnej rurki
wchodzącej do ceramicznego czajniczka przez "dziubek". Kupres stawiano
na gazie (gół był chyba duraluminiowy), zaparzana kawa przez te rurke
wlewała sie do czajniczka, czajniczek zdejmowano i podawano gościom.

> No to myślę, że kupie taki 300 ml i 4 średnie kawki wyjdą.
> Ale pytanie jest: czy kawa na dwie osoby zrobiona w małym smakuje tak samo
> jak zrobiona w za dużym?
Ja jednak optowałbym, za mniejszym, tak jak napisał Ci w poście Misiek,
problem polega na "przepustowości" warstwy kawy i szybkości
przechodzenia pary wodnej. Mniejsza ilość wody i cieńsza warstwa kawy
nie będzie dawała takiego samego efektu. A jak goście przyjdą, to można
zaparzyć dla nastepnych z opóźnieniem 10 min (np inny gatunek kawy).
Chyba, że 4 kubki będziesz parzył zawsze ;-).
Pozdrowienia
Witek