Re: Ketchup - :)

Data: 2014-08-28 13:09:23
Temat: Re: Ketchup - :)
Od: Karol Piotrowski <k...@n...onet.com.pl>

> Do pizzy amerykańskiej, to jest ketchup właśnie. A do włoskiej,
> przypuszczam, że sugo.
Znani mi osobiście oraz poznani na forach mieszkańcy USA są głęboko
zadziwieni pomysłem jedzenia pizzy z ketchupem, i jest to najczęściej
wymieniane w kategorii "najdziwniejsza rzecz, jaką widziałem w polskim
żywieniu".

To raczej pizze z byłego bloku socjalistycznego, czyt. rozwałkowane na
okrągło zapiekanki z pieczarkami, kiełbasą i koncentratem pomidorowym są
spożywane z ketchupem;) Nawet jak pojawiły się u nas pizzerie, gdzie się
pizze nazywały "po włosku" (Europa pełną gębą) i wzorcem smaku i
światowości stała się "hawajska" z tanią szynką i ananasem, to na stole
zaczęto stawiać zwykle coś na kształt sosu marinara i sosu czosnkowego
na jogurcie i majonezie w sosjerkach - mimo to tradycja zwycięża i
ketchup Aro wciąż zdobi pizzeryjne stoliki w naszych sielskich lokalach.
W co lepszej klasy jadłodajniach (np. tych, gdzie z oferty wykluczono
zapiekanki, hamburgery i hot dogi, a największa pizza nie jest rozmiaru
całodziennego zaopatrzenia w węglowodany i wyrób seropodobny dla rodziny
wielodzietnej) ketchup jest dostępny na prośbę klienta, aby nie
odstraszać wielkomiejskich snobów, którzy uciekają z obrzydzeniem na sam
widok czerwonej butelki z płynem nieniutonowskim na stoliku.

Karol Piotrowski