Re: Ketchup - :)

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Ketchup - :)
Date: Thu, 28 Aug 2014 19:57:29 +0200

Pan Karol Piotrowski napisał:

> Znani mi osobiście oraz poznani na forach mieszkańcy USA są głęboko
> zadziwieni pomysłem jedzenia pizzy z ketchupem, i jest to najczęściej
> wymieniane w kategorii "najdziwniejsza rzecz, jaką widziałem w polskim
> żywieniu".

Tutaj jest próba syntetycznego potraktowania tematu:

https://answers.yahoo.com/question/index?qid=2012011
6112206AAOUVgE

Wynika stąd, że może nie jest to obyczaj amerykański, ale też nie
można go nazwać polskim wynalazkiem. Chociażby do Meksyku wspominanego
w odpowiedziach mają stamtąd bliżej. Nie jest też tak, że granica
meksykańska rozdziela dwa całkiem odrębne światy, nie wszyscy na północ
od niej muszą zawsze traktować ten drożdżowy placek tak samo.

> W co lepszej klasy jadłodajniach (np. tych, gdzie z oferty wykluczono
> zapiekanki, hamburgery i hot dogi, a największa pizza nie jest rozmiaru
> całodziennego zaopatrzenia w węglowodany i wyrób seropodobny dla rodziny
> wielodzietnej) ketchup jest dostępny na prośbę klienta, aby nie
> odstraszać wielkomiejskich snobów, którzy uciekają z obrzydzeniem na
> sam widok czerwonej butelki z płynem nieniutonowskim na stoliku.

Ciekawe jak rzecz się ma z frytkami. W których miejscach na świecie
mazianie frytek ketchupem jest rzeczaą oczywistą, a gdzie uznają
to za "najdziwniejszą rzecz w żywieniu"? No i co na ten temat sądzą
wielkomiejskie snoby.

--
Jarek