Kiełbasa własnego wyrobu

11. Data: 2013-06-06 21:30:56

Temat: Re: Kiełbasa własnego wyrobu
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 6 Jun 2013 11:29:35 -0700 (PDT), Stachu Chebel napisał(a):

> To jeszcze ja do tego dowalę swoje "3 grosze". Młody baranek.
> Absolutnie stary cap nie wchodzi w rachubę. Odradzam zakup w
> jakimkolwiek sklepie!! To trzeba zamówić u chłopa na wsi, wybrać to co
> nas interesuje, kazać chłopu zamordować i baraninkę dodać do tej masy
> mięsnej.

Hmmm, mam znajomego, od którego kupuję jagnięta, to pewnie i braranek się
znajdzie.

> Co się zaś tyczy przypraw, kiedyś zrobiłem eksperyment -
> dodałem oregano. Efekt - SUPER!!

Oregano do baraniej kiełbaski może być niezłe, wyjdzie taka "bałkańska" :-)

> Aha!! No i wiadomo, ładujemy to
> wszystko w naturalną kichę, a nie w jakieś tam pierdulamenty rodem z
> Zakładów Ciężkiej Syntezy Chemicznej.

Jasne, że w naturalną! Jelitka zasolone mam zawsze w lodówce - w zapasie
:-)
--
XL
"Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

12. Data: 2013-06-06 22:28:41

Od: Stachu Chebel <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Cze, 21:30, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Oregano do baraniej kiełbaski może być niezłe, wyjdzie taka "bałkańska" :-)

Jak będziesz robiła następnym razem, radzę odłożyć pewną ilość miącha
z przeznaczeniem do przyprawienia oreganem. Ile tego sypać? W/g gustu.
Trza podczas mieszania kosztować. Ja zrobiłem to tak:

- sypię, mieszam, kosztuję z palucha.
- aromat oregano MUSI być wyczuwalny, ale nie dominujący.

Aha!! Następnym razem jak będę robił kiełbaski, to chodzi mi po łbie
też pewien eksperyment przyprawowy. Majeranek...

13. Data: 2013-06-07 00:18:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 6 Jun 2013 13:28:41 -0700 (PDT), Stachu Chebel napisał(a):

> [...]
>
> Aha!! Następnym razem jak będę robił kiełbaski, to chodzi mi po łbie
> też pewien eksperyment przyprawowy. Majeranek...

Majeranek klasycznie - daję do białej kiełbaski :-)

14. Data: 2013-06-07 07:28:01

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 06.06.2013 16:58, Ikselka pisze:

> Bez wstępnego podsuszania? Od razu lecisz 90-tką?

Iksi czytaj dokładnie - nie od razu...

--
Pozdrówki
Anai

15. Data: 2013-06-12 00:19:08

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 5 czerwca 2013 07:41:52 UTC+2 użytkownik Robson napisał:
> Będę w sobotę robił pierwszy raz własną kiełbasę.
>
> Mam kilka pytań do bywalców forum.
>
> Anai - przeczytałem przepis na blogu, na pewno temperatura w czasie
>
> wędzenia ma być 90 st. przez 4 godziny?
>

> Ikselka - "Ja pekluję masę mięsną - 12 godzin, a potem 6 godzin osadzania."
>
> Możesz podać cały przepis?

Kup elektryczną wędzarnię a jeszcze lepiej płynne koncentraty dymów różnych i dopiero
jak się nauczysz jak używać to bierz się za robienie kiełbas. Z tradycyjnej komory
gazowej zwanej szumnie wędzarnią wychodzą smaczne i pachnące wyroby. Ale ze względu
na bardzo dużą zawartość toksycznych związków chemicznych są nie jadalne. Tradycyjna
wędzarnia w czasie kilku godzin potrzebuje do kilkunastu kilogramów drewna.
Elektryczna w podobnym czasie do pół kilograma drewna. Do elektrycznej kupuje się
rozdrobnione drewno z wyselekcjonowanych i zawsze w I gatunku drzew różnych. W
tradycyjnej przydomowej pali się drewnem niewiadomego pochodzenia pomimo że drzewa
rosły niedaleko. Mistrzostwo Świata to opanowanie technologi wędzenia za pomocą dymu
w płynie.

16. Data: 2013-06-12 00:33:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 11 Jun 2013 15:19:08 -0700 (PDT), k...@g...com
napisał(a):

> płynne koncentraty dymów różnych(...) Mistrzostwo Świata to opanowanie technologi
wędzenia za pomocą dymu w płynie.

O boszsz... To po to się samemu wędzi, żeby używać tej chemii?

> Do elektrycznej kupuje się rozdrobnione drewno z wyselekcjonowanych i zawsze w I
gatunku drzew różnych. W tradycyjnej przydomowej pali się drewnem niewiadomego
pochodzenia

Bo oczywiście to "kupione" jest wiadomego 3333->

--
XL
z WŁASNYM wiadomego pochodzenia wyselekcjonowanym jabłoniowym i olchowym I

17. Data: 2013-06-12 16:04:48

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 12 czerwca 2013 00:33:38 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> [...]
>
> z WŁASNYM wiadomego pochodzenia wyselekcjonowanym jabłoniowym i olchowym I
>
> gatunkiem plus z jałowcem superekstrasort

To se żryj trujące. Nie pozwala Ci ktoś.

18. Data: 2013-06-12 16:13:02

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.06.2013 00:19, k...@g...com pisze:
> Kup elektryczną wędzarnię a jeszcze lepiej płynne koncentraty dymów różnych i
dopiero jak się nauczysz jak używać to bierz się za robienie kiełbas.

Sorry Ciebie bardzo, ale...
kiełbasy wędzone za pomocą płynnych koncentratów dymów różnych to ja mam
w każdym sklepie.
Po to się człowiek bawi w te całe peklowania, osadzania, wędzenia i inne
pierdolety żeby od tego odpocząć.

Z tradycyjnej komory gazowej zwanej szumnie wędzarnią wychodzą smaczne i
pachnące wyroby. Ale ze względu na bardzo dużą zawartość toksycznych
związków chemicznych są nie jadalne.

Rozumiem, że wyżej wspomniane płynne koncentraty dymów różnych to czysta
natura?

19. Data: 2013-06-12 17:04:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 12 Jun 2013 07:04:48 -0700 (PDT), k...@g...com
napisał(a):

> To se żryj trujące. Nie pozwala Ci ktoś.

Jadł mój pradziadek i dziadek, jadł mój ojciec, jem ja i moje dzieci, potem
moje wnuki. A te Twoje "koncentraty" jesz tylko Ty - więc póki co sprawdzaj
na sobie jesli chcesz, ale nie polecaj innym.
--
XL
"Szczęście jest jak motyl, ścigaj je, a umknie ci. Usiądź spokojnie, a

20. Data: 2013-06-12 22:25:09

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 12 czerwca 2013 16:13:02 UTC+2 użytkownik Anai napisał:

> [...]
>
> tak radośni i pełni dobrych intencji, aż po pewnym czasie człowieka
>
> korci, żeby pójść w świat i odrobinę sobie pogwałcić i poplądrować. Albo

Tak. Płynne koncentraty to czysta natura. Spalają wyselekcjonowane gatunki drewna w
kontrolowanych warunkach. Dym oczyszczają w płuczkach wodnych. Potem zagęszczają i
sprzedają jako koncentrat. Widzisz gdzieś w tym jakąś straszną chemię? W koncentracie
jest przede wszystkim konserwant z dymu i aromat z dymu. Reszta gówna jest
wyeliminowana. Obróbka cieplna jest taka sama jak przy wędzeniu w beczce. Mięsu jest
obojętne jak w niego wejdzie to co konserwuje i co robi zapach i smak. Byle jakie
sklepowe wędzonki jak być uwędził w beczce to też będą gówniane bo z gównianego mięsa
są robione i dużo w nich wypełniaczy. Jak sam chcesz robić kiełbasę to nie będziesz
do niej pakował to co pakują w śląską podwędzaną za 6,99. Będziesz chciał posłuchasz
rady. Nie będziesz chciał nie posłuchasz. Ja Cie ostrzegłem przed wędzeniem w beczce.
Jak już musisz palić drewno to pal z elektrycznej wędzarni. Jak zużyjesz 50 razy
mniej drewna to i w wędzonce będzie 50 razy mniej substancji toksycznych. A wędzonki
smakiem, zapachem, trwałością niczym się nie będą różniły od wędzonych w beczce. A
jeśli będą się różniły to tylko na korzyść. Masz wybór. Od Ciebie zależy którą drogą
pójdziesz. Mam elektryczną wędzarnię. Sama utrzymuje temperaturę jaką jej zadam. Sama
pobiera drewno tak żeby dym był optymalny. Doszedłem do wprawy z ustawianiem
podajnika i przez 8 godzin zużywam szklankę zrębków. Zrębki kupuję w małych
opakowaniach żeby mieć świeże, bo to jest ważne. Jak masz`kaprys to możesz posłuchać
jebniętej mitomanki albo mnie.

Rukola...
Oliwa "truflowy"
Drewno wierzbowe w wędzarni