Re: Kilka uwag o reformie służby zdrowia

1. Data: 2018-01-18 17:09:58

Temat: Re: Kilka uwag o reformie służby zdrowia
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18-01-18 o 11:11, Stokrotka pisze:
>>> 4. Pełny dostęp pacjenta do danyh o sobie z systemu

> Nie ma. Mam dostęp do ZIP (Zinterowany Informator Pacjenta)
> Tam są tylko dane księgowe: kiedy była wizyta i ile kosztowała,
> nie ma nic o wizycie, nawet nazwiska medyka.
> Napisałam do NFZ, i ni dali mi danyh.

Bo NFZ ich nie ma. Musisz z przychodni wziąć.

2. Data: 2018-01-18 20:05:32

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo NFZ ich nie ma. Musisz z przychodni wziąć.

Pszecież jak pszyhodnia ma to NFZ ma.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

3. Data: 2018-01-18 20:16:28

Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18-01-18 o 20:05, Stokrotka pisze:

> Pszecież jak pszyhodnia ma to NFZ ma.

Nie. NFZ ma tylko dane o procedurze, lekarzu i kilka innych koniecznych
do rozliczenia. Resztę danych trzyma świadczeniodawca. Nawet nie ma
wspólnego formatu i te dane są w różnych programach przechowywane. W
większych placówkach używane są programy, które z tych wewnętrznych
danych generują raporty dla NFZ, ale w mniejszych, to może się okazać,
że tylko dane dla NFZ są elektronice, a reszta w papierowej kartotece.

Kilka lat temu była afera z rzekomo zatrutym bodaj "Corhydronem", to się
okazało, że oni w bazie danych nawet nie mają tego, jaki konkretnie lek
wydano pacjentowi (a płacą refundację za niego) a jedynie, jaki lek
został na recepcie przepisany. Z różnych powodów czasem apteki wydają
zamienniki.

4. Data: 2018-01-18 20:22:53

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie. NFZ ma tylko dane o procedurze,
> lekarzu i kilka innych koniecznych
> do rozliczenia. Resztę danych trzyma świadczeniodawca.

Świadczeniodawca jest nie prywatny a NFZtu.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

5. Data: 2018-01-18 20:26:06

Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18-01-18 o 20:22, Stokrotka pisze:

> Świadczeniodawca jest nie prywatny a NFZtu.

NFZ nie ma żadnego świadczeniodawcy. On jedynie podpisuje umowy ze
świadczeniodawcami. Nawet możesz sobie znaleźć w necie wszystkie te
umowy na stronach NFZ.

6. Data: 2018-01-18 20:28:50

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> NFZ nie ma żadnego świadczeniodawcy. On jedynie podpisuje umowy ze
> świadczeniodawcami. Nawet możesz sobie znaleźć w necie wszystkie te
> umowy na stronach NFZ.

A kto jest właścicielem danyh, dokumentacji medycznej?
Pszecież nie świadczeniodawca, tylko NFZ.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

7. Data: 2018-01-18 20:33:21

Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18-01-18 o 20:28, Stokrotka pisze:
> A kto jest właścicielem danyh, dokumentacji medycznej?
> Pszecież nie świadczeniodawca, tylko NFZ.

Świadczeniodawca. Pracownicy NFZ - poza nielicznymi wyjątkami - nawet
nie mają prawa się z tymi danymi zapoznać, albowiem stanowią tajemnicę
lekarską.

8. Data: 2018-01-18 20:37:10

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Świadczeniodawca. Pracownicy NFZ - poza nielicznymi wyjątkami - nawet
> nie mają prawa się z tymi danymi zapoznać, albowiem stanowią tajemnicę
> lekarską.

Coś mącisz.
Szpital prowadzi dokumentację, i co z nią zrobi pszy likwidacji szpitala?

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

9. Data: 2018-01-18 23:40:15

Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18-01-18 o 20:37, Stokrotka pisze:

> Coś mącisz.
> Szpital prowadzi dokumentację, i co z nią zrobi pszy likwidacji szpitala?

Zarchiwizuje. Są archiwa Państwowe, le i prywatne firmy. Na pewno nie
prześle do NFZ.

10. Data: 2018-01-18 23:50:21

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-01-18 o 20:28, Stokrotka pisze:

> A kto jest właścicielem danyh, dokumentacji medycznej?
> Pszecież nie świadczeniodawca, tylko NFZ.
Tak, i zakładasz sobie konto w ZIP. Mnie to się nie chce nawet tam
zaglądać chociaż konto mam założone.

--
animka

Re: Kilka uwag o ad 2 nagrywanie wizyty