Kiszone buraki

1. Data: 2005-10-01 20:43:51

Temat: Kiszone buraki
Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Ludzie kochani... powariowaliście czy co, trolla karmicie!!! i to jakim
mięskiem :))

Tak na poważnie to mam pytanie, mam ochotę zakisić buraki czerwone, ale
moja połowica zaszczepiła we mnie wątpliwość :/ jakie buraki kisić?
surowe czy gotowane?? bo ja to bym surowe kisił, żona upiera się przy
gotowanych, wiec zgłupiałem :/

Pozdrawiam.
--
Sławomir Frąc- Braniewo LRU #271189 *Polska Grupa Freesco*
www.sztrandek.int.pl jid:panta_rei(at)jabber.org

2. Data: 2005-10-01 20:58:53

Temat: Re: Kiszone buraki
Od: "turecky " <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

panta_rei <j...@c...znajdzie> napisał(a):

> [...]
> moja połowica zaszczepiła we mnie wątpliwość :/ jakie buraki kisić?
> surowe czy gotowane?? bo ja to bym surowe kisił, żona upiera się przy

Na barszcz chcesz kisić ? To tylko surowe - pokrajane w małe kawałki + czosnek
+ ciepła woda + razowiec (ale taki prawdziwy, na zakwasie)

pozdrawiam turecky

3. Data: 2005-10-01 21:02:20

Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Świadomie, albo i nie turecky napisał(a):

> Na barszcz chcesz kisić ? To tylko surowe - pokrajane w małe kawałki + czosnek
> + ciepła woda + razowiec (ale taki prawdziwy, na zakwasie)

Dziękuje, o to mi właśnie chodziło :))

Pozdrawiam.

4. Data: 2005-10-01 21:19:56

Od: "maf" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

"panta_rei" <j...@c...znajdzie> wrote in message
.
> [...]
> moja połowica zaszczepiła we mnie wątpliwość :/ jakie buraki kisić?
> surowe czy gotowane?? bo ja to bym surowe kisił, żona upiera się przy

Zakwas z burakow na barszcz /zrodlo Leksykon sztuki kulinarnej/
-przyrzadza sie z burakow cwiklowych, oczyszczonych,umytych, obranych ze
skorki, pokrajanych w krazki grubosci 0,5 cm. Rozdrobnione buraki najlepiej
wlozyc do wyparzonego kamiennego garnka, przekladajac obranym i pokrajanym
czosnkiem. Zalac woda z dodatkiem niewielkiej ilosci cukru tak , aby
pokryla powierzchnie burakow warstwa przynajmniej 5 cm. Na wierzchu - dla
przyspieszenia fermentacji -mozna polozyc skorke z chleba. Naczynie z
burakami zostawic na kilka dni w temp ok 20 st. Ukwaszony barszcz, jezeli
nie jest od razu zuzyty, zlac do czystych butelek i szczelnie zakorkowac.
Pozdr
MarekF

5. Data: 2005-10-01 21:28:09

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik panta_rei napisał:

> Ludzie kochani... powariowaliście czy co, trolla karmicie!!! i to jakim
> mięskiem :))

Też się dziwię, w dodatku jakiegoś nudnawego o przyciężkawym pomyślunku.

> [...]
> moja połowica zaszczepiła we mnie wątpliwość :/ jakie buraki kisić?
> surowe czy gotowane?? bo ja to bym surowe kisił, żona upiera się przy

A ogórki kisisz gotowane? ;)
Zawsze surowe.
--
pa, BasiaBjk

6. Data: 2005-10-02 10:01:29

Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Świadomie, albo i nie BasiaBjk napisał(a):

> A ogórki kisisz gotowane? ;)
> Zawsze surowe.

Z ogórkami to ja mam inne porachunki :)) Ale to już zupełnie inna
historia :)

Pozdrawiam.

7. Data: 2005-10-02 10:04:07

Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Świadomie, albo i nie maf napisał(a):

> [...]
> nie jest od razu zuzyty, zlac do czystych butelek i szczelnie zakorkowac.

I bardzo fajnie, żeś to tak ładnie napisał :)) google milczało na temat
buraczków :))

Zastanawia mnie tylko cukier... prędzej bym się soli spodziewał :/ co
kraj to obyczaj :)

Pozdrawiam.

8. Data: 2005-10-02 12:03:26

Od: Maciej Jastrzebski <p...@a...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

panta_rei <j...@c...znajdzie> wrote:

> [...]
> buraczków :))

> Zastanawia mnie tylko cukier... prędzej bym się soli spodziewał :/ co kraj

Z mojej praktyki wynika, że buraki ukiszą się zawsze - nie trzeba razowca,
nie trzeba czosnku. Wystarczy obrać, zalać przegotowaną i przestudzoną wodą i
poczekać. Ja np. czosnek zwykle wrzucam w całości (1-3 obrane ząbki), a chleb
wrzucam, jak mam. Zawsze mi się ukisiło, w przeciwieństwie do żuru z mąki,
który czasem nie wyszedł. Cukru ani soli nie dodawałem nigdy.

Pedro.

PS. Na przyszłość albo napisz, że Ci się nie chciało w googlach sprawdzić,
albo przynajmniej nie pisz, że szukałeś i nic. Na pierwszej stronie 8 na 10
linków to przepisy na kiszenie buraków. :)

--
#!perl -- Maciej "Pedro" Jastrzębski <M...@m...lublin.pl>
open(h,${$|})?$_=<h>.<h>:fwd<vgy;split??;$=-=$=;whil

9. Data: 2005-10-02 16:55:03

Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Świadomie, albo i nie Maciej Jastrzebski napisał(a):

> PS. Na przyszłość albo napisz, że Ci się nie chciało w googlach sprawdzić,
> albo przynajmniej nie pisz, że szukałeś i nic. Na pierwszej stronie 8 na 10
> linków to przepisy na kiszenie buraków. :)

Nie żebym był złośliwy... albo się czepiał :/
http://brb.pl/u49l
lub
http://brb.pl/yyne

*Nie* znalazłem tego co szukałem, zapytanie mogło byś nieodpowiednie,
ale proszę mnie tu o lenistwo nie pomawiać :)

Pozdrawiam.

10. Data: 2005-10-02 18:28:31

Od: Maciej Jastrzebski <p...@a...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

panta_rei <j...@c...znajdzie> wrote:

> Nie żebym był złośliwy... albo się czepiał :/
> http://brb.pl/u49l

Drugi link od góry. :) A jeśli wpiszesz kiszone buraki, zamiast "kiszone
buraki" (bez cudzysłowu), to nawet pierwszy od góry. :)

> *Nie* znalazłem tego co szukałem, zapytanie mogło byś nieodpowiednie,
> ale proszę mnie tu o lenistwo nie pomawiać :)

Ale faktycznie, lepiej zapytać o kiszenie buraków, niż kiszone buraki.

Pedro, pomocny.

--

Zupa rybna...?
Czy zwierzożerstwo to nekrofilia ?