Knajpa

21. Data: 2014-10-09 18:09:03

Temat: Re: Knajpa
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> "Konspirator" 54369aee$0$18079$6...@n...neostrada.pl

> IMO lżejsze gatunki spirytystyczne ;) (dobre wino na przykład)
> serwują knajpki, nie knajpy. IMO w knajpie człek przenosi się
> w świat duchowy. ;) Nie musi od razu rzygać, ale musi lekko
> zachwiać się. :) (odprężyć? oderwać od doczesnych trosk?)

Niekoniecznie oderwać. Ach ta atmosfera knajp monachijskich czasów Republiki
Weimarskiej z Weißbier i ciężkim Schnappsem! ;)...
Aż za bardzo polityczna była - nie da się ukryć...

--
????
???

22. Data: 2014-10-09 19:17:00

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Jakub A. Krzewicki" m16buv$lvd$...@n...news.atman.pl

> Niekoniecznie oderwać. Ach ta atmosfera knajp monachijskich czasów Republiki
> Weimarskiej z Weißbier i ciężkim Schnappsem! ;)...

No tak -- schlani nie odrywali się. ;) Byli odrywani. ;)

> Aż za bardzo polityczna była - nie da się ukryć...

http://poema.pl/publikacja/3350-mlody-niemcow-sen

Patrzę na młodych Niemców sen
Mocny, spokojny i bez winy
Pociąg przejeżdża wieczny Ren
W falach kołyszą się kominy

Mundur, przepustka, piwo, sznaps <-- chodzi o to?

https://www.google.pl/search?q=sznaps&newwindow=1&bi
w=1280&bih=709&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=vc
I2VLLOBOOAywP6_ILYDg&ved=0CCEQsAQ

I każdy w porę się obudzi
Żeby w jednostce być na czas
Tam uczą ich zabijać ludzi

Ale tymczasem ufnie śpi
Głowa na zgiętym łokciu leży
I nie o krwi zapewne śni
I w śmierć prawdziwą też nie wierzy

A pięćset kilometrów stąd
Gdzie jeszcze czuć swąd ludzkich pieców
Ich rówieśników nocny ront
Do robotniczych strzela pleców

I myśli się natrętne tlą
Gdy patrzę na uśpione głowy:
To hitlerowców dzieci są
A tam, to wojsko jest ludowe

Jacek Kaczmarski
1983

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

23. Data: 2014-10-09 20:06:18

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

https://www.google.pl/search?q=sznaps&newwindow=1&bi
w=1280&bih=709&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=vc

Nie ta epoka.
Kaczmarski jest o czasach podziału na Bundesrepublik vs DDR.

O schyłku Republiki Weimarskiej (pocz. l. 30. ub. w.) jest m.in. film
"Cabaret" z Lisą Minelli.

Knajpy monachijskie po upadku Niemiec w I wojnie światowej były miejscem
formowania się brunatnych i nie tylko bojówek politycznych, rywalizujących o
władzę w Reichstagu. Dobrze wiadomo, co z tej kuchni wyszło.

--
????
???

24. Data: 2014-10-09 20:13:57

Od: Konspirator <x...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w świat duchowy. ;) Nie musi od razu rzygać, ale musi lekko
> zachwiać się. :) (odprężyć? oderwać od doczesnych trosk?)

Ale my tu dyskutujemy o czymś innym.
Czy gość dobrze zrobił, traktując "knajpę" jako niewłaściwe określenie
swojej restauracji?
Ja już napisałem. Dla mnie różnica jest ewidentna.
No ale weźmy jakiś przykład. Ktoś na Twoją piękną, młodą żonę powie
"babsko". Obrazisz się, czy stwierdzisz, że "dama" i "babsko" to synonimy?

--
?(??_?)? ? ???

25. Data: 2014-10-09 20:15:44

Od: Konspirator <x...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> nie raz i nie dwa razy
>
> nieraz

Racja, ale jestem tak niewyspany z bezsenności, że ledwo co zbieram myśli.

--
?(??_?)? ? ???

26. Data: 2014-10-09 20:42:53

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Jakub A. Krzewicki" m16iqr$td6$...@n...news.atman.pl

> Nie ta epoka.
> Kaczmarski jest o czasach podziału na Bundesrepublik vs DDR.

Sznapsy wówczas też były podzielone? -- część butelki
z Bundesrepublik a część z DDR? Bo chyba o sznapsie była mowa...

BTW -- DDR każdy będzie pamiętał. ;)

> O schyłku Republiki Weimarskiej (pocz. l. 30. ub. w.) jest m.in. film
> "Cabaret" z Lisą Minelli.

O tym schyłku jest niemal wszędzie.
Skutki tego schylenia zbudowały obecny stan...

> Knajpy monachijskie po upadku Niemiec w I wojnie światowej
> były miejscem formowania się brunatnych i nie tylko bojówek

Ponoć nie tylko bojówek.

> politycznych, rywalizujących o władzę w Reichstagu.
> Dobrze wiadomo, co z tej kuchni wyszło.

Wiadomo -- co wcześniej. :)

https://www.youtube.com/watch?v=Pd69GqxEsdY
http://www.kaczmarski.art.pl/tworczosc/wiersze_alfab
etycznie/kaczmarskiego/e/epitafium_dla_brunona_jasie
nskie.php

Europa się wędzi niby łosoś królewski
W dymie gazów bojowych wbita na złoty hak, <-- obecnie chyba gazy nie są używane
Żre się kucharz francuski z szefem kuchni niemieckiej
Z ryby tak smakowitej co przyrządzić i jak.

Żaden stary się przepis nie wydaje jej godny,
Tak czy siak, trzeba będzie rybę przeciąć na pół,
Już rozpruto podbrzusze, płynie z głębi jam rodnych
Czarny kawior narodów politykom na stół.

[..]

Pan zaś spluwa żółtawo, smarka w palce bez chustki
I na krzesło "stół" mówi, a na stół mówi "stoł",
Patrzy kucharz niemiecki wraz z kucharzem francuskim
Jak łososia z kawiorem między zęby już wziął.

Sok po brodzie mu płynie niewątpliwie czerwony
Łyka skórę i ości, wyssał oczy i mózg.
Wszak przez wieki ten łosoś był dla niego wędzony
A on czekał cierpliwie ciemny bóg pustych ust

-=-

http://pl.wikipedia.org/wiki/Bruno_Jasie%C5%84ski <-- to ten?
http://jasienski.klp.pl/

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

27. Data: 2014-10-09 20:45:15

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Konspirator" 5436d069$0$12629$6...@n...neostrada.pl

> Ale my tu dyskutujemy o czymś innym.
> Czy gość dobrze zrobił, traktując "knajpę" jako niewłaściwe określenie swojej
restauracji?

Może niech poda, o jaką restaurację chodzi?

IMO **niemal** antonimy...

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

28. Data: 2014-10-09 20:48:00

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Konspirator" 5436d0d4$0$12629$6...@n...neostrada.pl

> Racja, ale jestem tak niewyspany z bezsenności, że ledwo co zbieram myśli.

[coś w tym niewyspaniu jest -- on nawet nie widzi
tego, że to nie myśli rozbiegły się, ale słowa...]

No tak...

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

29. Data: 2014-10-09 21:37:59

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-09 20:13, Konspirator pisze:

> No ale weźmy jakiś przykład. Ktoś na Twoją piękną, młodą żonę powie
> "babsko". Obrazisz się, czy stwierdzisz, że "dama" i "babsko" to
> synonimy?

Hm, może nie synonimy, ale myślę, że prawdopodobne, żeby piękna i młoda
była równocześnie babskiem.

Ewa

30. Data: 2014-10-09 22:00:54

Od: Konspirator <x...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-09 21:37, FEniks pisze:
> Hm, może nie synonimy, ale myślę, że prawdopodobne, żeby piękna i młoda
> była równocześnie babskiem.

Ładnie wycięłaś słowo "dama"...

--

Festiwal Słoików Świata
Garus :-)
Milion Polaków żyje w homoseksualnych związkach,
Zupa z cukinii
suszone jabłka