Re: Knedle ze śliwkami :-)

Data: 2015-10-03 19:18:30
Temat: Re: Knedle ze śliwkami :-)
Od: Ikselka <i...@g...pl>

Dnia Sat, 3 Oct 2015 10:00:05 -0500, Pszemol napisał(a):

> No właśnie o tym było :-)
>
> Nie istnieje otyłość z jedzenia zamało.
> Taka otyłość jest *fizycznie* niemożliwa.
> Otyłość bierze się z jedzenia zadużo. Kropka.
>
> Twoje zdanie "różne są przyczyny otyłości" należy rozumieć
> precyzyjniej tak: "różne są przyczyny tego, że człowiek je
> więcej niż jeść potrzebuje i gromadzi wtedy nadwyżkę wagi".
>
> Bo to, że jakieś zażywane lekarstwo czy też jakaś cecha
> charakteru wpływa na to, że jesz więcej niż potrzebujesz jeść
> nie zmienia faktu, że otyłość bierze się z jedzenia za dużo.
> Innej otyłości nie ma. Taka jest fizyka i biologia :-)

Dlaczego po raz kolejny muszę Ci wykazywać, że wciąż ZA MAŁO wiesz? -
zaczyna mnie to już męczyć.
http://czasopisma.viamedica.pl/fzm/article/view/2867
3
"Problem otyłości, którą określa się mianem epidemii XX i XXI wieku, dotyka
stale rosnącej
populacji, zwłaszcza w krajach rozwiniętych. Poza otyłością pierwotną,
spowodowaną
dodatnim bilansem energetycznym, wyróżnia się również otyłość wtórną.
Otyłość wtórna
najczęściej jest konsekwencją wielu chorób o podłożu hormonalnym i
genetycznym. Jedną
z przyczyn są zaburzenia w funkcji podwzgórza, między innymi guzy, urazy, a
także wrodzone
zespoły, takie jak zespół Pradera Williego oraz Bardeta-Biedla. Do innych
przyczyn
odpowiedzialnych za rozwój otyłości wtórnej zalicza się niewydolność
przysadki, zespół Cushinga,
niedoczynność tarczycy.
Otyłość może być konsekwencją stosowania leków, między innymi
glikokortykosteroidów
oraz niektórych leków przeciwdepresyjnych. Ponadto w zespołach
genetycznych, takich
jak zespół Downa, Turnera i Klinefeltera, obserwuje się tendencję do
tycia."

Oznacza to, że otyłość powstaje także na skutek zaburzonej (z różnych
chorobowych przyczyn) przemiany materii - substancje pokarmowe zamiast być
w większości spalane, przetwarzane są głównie na tłuszcz, niezależnie od
tego, jak MAŁO dana osoba je i jak dietetycznie. Tu oczywiście chodzi o
wszelkie uzyskiwane nadwyżki ponad minimum życiowe/energetyczne. Przy
takiej gospodarce tkanka tłuszczowa szybko zaczyna stanowić problem.

Do wszystkiego powyższego należy dodać tzw wodną puchlinę, czyli nadwagę
powstającą w wyniku chronicznych chorobowych obrzęków.

Tak więc, Osiołku, grubasy to niekoniecznie ludzie przejadający się.