Re: Korekcja wzroku

Data: 2016-12-16 15:51:50
Temat: Re: Korekcja wzroku
Od: j23 <j...@g...com>

On Thursday, December 15, 2016 at 10:49:00 AM UTC+1, szczepan bialek wrote:
><Bywaja odksztalcenia sprezyste i plastyczne.
><Jak krotkowidz akomoduje do dali to IOP rosnie ale galka oczna ulega
skroceniu.

Badanie które linkowałem mówi, że badano przy akomodacji 0, 3, and 6D, i przy 3 oraz
6D krótkowidz (zakładam że w okularach skoro niektórzy mieli wadę -6D) miał istotny
wzrost IOP, a zdrowy nie miał.

Nic nie pisali o próbach, że krótkowidz wysili wzrok tak żeby zobaczyć coś więcej w
dali, skróci gałkę oczną i w ten sposób podniesie ciśnienie. (choć chciałbym wierzyć,
że w tą stronę wyginanie też działa - u Batesa pisało że zaobserwował taką akomodację
ma 1 osoba na 10 jeśli nic nie przekręcam).

Jedyny problem w badaniu był taki że 'zdrowych' dobrali z innej grupy wiekowej niż
krótkowidzów :)