Re: Kostka rosołowa, vegeta, margaryna itp.

From: tomjas <t...@W...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Kostka rosołowa, vegeta, margaryna itp.
Date: Fri, 11 May 2012 17:49:19 +0000 (UTC)

On Fri, 11 May 2012 16:42:19 +0200, gosmo wrote:

> To prawda, co do szkodliwości to nie ma chyba jednoznacznego potwierdzenia
> więc imo, można stosować, ale kupujemy kostkę która ma 3% tłuszczu i 0,1%
> mięsa kurzego. Gdzie tu sens i logika? Przecież to wcale nie wychodzi taniej
> w takich okolicznościach ;). Co do glutaminianu chodzi raczej o wzmocnienie
> dodanego sztucznego aromatu (podobnie zresztą robi to sól).

Ale kostki mają coś więcej niż tylko tłuszcz, mięso kurze i glutaminian.
Sam używam ich "na codzień". Piszę w cudzysłowie, bo w zasadzie jak
gotuję zupę to dodaję kostkę rosołową. Na gar 3l. jedna kostka to moim
zdaniem nie tragedia a jednak jest zupa smaczniejsza i np. rosół ladnie
żółciutki no i w zasadzie zupę gotuję maks 2 razy w tygodniu.
Oczywiśćie można i żółty rosół osiągnąć gotując na kurze ze
wsi, dając dużo mięsa itd (tak jak wg tradycyjnych przepisów - 2-3 kg mięsa
zalać wodą, tak by tylko przykryła mięso). Ale nie wszystkich (w tym mnie)
na to stać.
Tak czy inaczej jeśli chodzi o mnie nie mam nic przeciwko stosowaniu
kostek pod warunkiem, że na 2l. nie wchodzą 4 kostki:) (znaczy nie jest
to woda zmieszana z kostkami - na takie zupy też zdarzyło mi się
natrafić).