Kotlety mielone-twarde

1. Data: 2003-11-06 23:56:55

Temat: Kotlety mielone-twarde
Od: z...@o...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich. Ja jak zwykle z pytaniem.
Nie wiem czemu, ale moje kotlety mielone zawsze wychodzą takie twardawe, tj.
takie zbite, nie wiem jak to wytłumaczyć. Inne, które jem, jeśli robi je kto
inny, są takie.... no.... takie dobrze się krojące. Jakby pulchne. A moje,
jakby je ktoś ubijał młotkiem. Robię je z kupowanego mielonego mięsa, dodaję
jajko i bułkę i nie wiem co jeszcze mogę zrobić. Doradźcie proszę

Pozdrawiam bardzo serdecznie

Monika

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-11-07 00:13:50

Temat: Re: Kotlety mielone-twarde
Od: "Ani" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dodaję
> jajko i bułkę i nie wiem co jeszcze mogę zrobić. Doradźcie proszę

Kurcze, a moje jakby zawsze zbyt miękkie wychodzą... i czasem pekają na
patelni jak smażę (niezbyt często na szczęscie ale tez się zdarza niestety)
a w sumie żadnych cudów nie dodaję... mięsko, cebulka podsmażona, jajko,
czerstwa namoczona w wodzie i dobrze odcisnieta z wody bułka... przyprawy...
sama nie wiem...

Ani

1. Data: 2003-11-07 00:43:32

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Ani" <w...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag

> czerstwa namoczona w wodzie i dobrze odcisnieta z wody bułka...
przyprawy...
> sama nie wiem...
>
> Ani
Wlasnie tak robilam dawniej, a teraz daje tarta bulke(nie za duzo,zeby nie
wyszly za twarde),Takie klopsy nie sa mokre i trzymaja forme
Ilona

1. Data: 2003-11-07 00:44:02

Od: "Lama" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakby je ktoś ubijał młotkiem. Robię je z kupowanego mielonego mięsa, dodaję
> jajko i bułkę i nie wiem co jeszcze mogę zrobić. Doradźcie proszę

A woda? A cukru troszkę dajesz?

Lama

1. Data: 2003-11-07 01:11:02

Od: z...@o...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

> A woda? A cukru troszkę dajesz?
>
> Lama

Jak to cukru? I wody nie dodaję. Powiesz coś więcej?

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-11-07 01:13:54

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

"I.P." wrote:

> [...]
> Wlasnie tak robilam dawniej, a teraz daje tarta bulke(nie za duzo,zeby nie
> wyszly za twarde),Takie klopsy nie sa mokre i trzymaja forme

Ja dodaje do mielonego miesa wolowego jajko, sucha tarta bulke, mleko,
sol, pieprz, duzo swiezych ziol (pietruszke i koperek), posmazona
cebule, sol, pieprz i troche oliwy z oliwek. Wyrabiam mase bardzo
dokladnie. Smaze na malym ogniu, powoli, zeby nie popekaly na mieszance
oleju i masla (pekaja wtedy, gdy smazy sie na zbyt goracej patelni,
wierzchnia warstwa sie zesmazy, a srodek pecznieje od ciepla i wybucha).
Wychodza puszyste i smaczne. Robie je tak samo z mielonego miesa indyczego.
Magdalena Bassett

1. Data: 2003-11-07 01:18:28

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:
> [...]
> Wychodza puszyste i smaczne. Robie je tak samo z mielonego miesa indyczego.

Zapomnialam dodac, ze zawsze dodaje troche majeranku.
MB

1. Data: 2003-11-07 09:23:57

Od: l...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

No to dziwne. Ja na przykład oprócz tego co Ty dodaję trochę kaszy manny
i bułki tartej. I wcale nie są twarde. Masa mięsna dobrze się wyrabia,
formuje, smaży i kroi. Ale na pewno istnieje różnica jeżeli chodzi o
rodzaj mięsa z którego je robię. Zrezygnowałam już z kupowania gotowego
mięsa mielonego, teraz wolę sobie kupić kawałek wołowinki, czy cięlęcinki
- sama mielę i naprawdę smak takiego mielonego jest zupełnie inny, o
klasę lepszy...
A tak na marginesie - może Ci się tylko wydaje, że mielone zrobione przez
kogoś są lepsze... mnie np. zawsze lepiej smakuje, to co ktoś ugotuje i
mi poda, niż odwrotnie:)

Pozdrawiam
Lukaszka

1. Data: 2003-11-07 09:25:39

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Zarczuk" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

. Robię je z kupowanego mielonego mięsa, dodaję
> jajko i bułkę i nie wiem co jeszcze mogę zrobić. Doradźcie proszę

z mojego doswiadczenia wynika, ze twarde wychodza, gdy sa za suche. tak sie
czesto zdarza, gdy dodajesz bulke tarta zamiast namoczonej czerstwej bulki.
dlatego dolej do masy troche wody - trzeba to wyrobic dobrze.
nie dajesz do kotletow podsmazonej cebuli? to tez moze byc przyczyna
twardosci kotletow. mozna tez zetrzec na tarce surowa cebule do masy - tak
robie gdy mam malo czasu.

pzdr
marta

1. Data: 2003-11-07 09:48:22

Od: "Misielin" <MichalSadowski@_NOSPAM_acn.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! Twarde kotlety wychodzą zazwyczaj wtedy gdy robione sąz mięsa
wolowego . Miałam ten sam problem dopóki nie przerzuciłam się na
wieprzowinkę ( łopatkę)
pozdrawiam i życzę sukcesów.

i co z tym zrobic ?
twarda galareta