Krążki kalmarów w cieście - jak?

21. Data: 2017-10-15 16:15:21

Temat: Re: Krążki kalmarów w cieście - jak?
Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-10-15 o 11:25, XL pisze:

> Brzmi przekonująco. Ten ocet to żeby panierka tłuszczu nie chłonęła.

A jest na to jakieś uzasadnienie?
Że ten ocet wypiera czy blokuje?

22. Data: 2017-10-15 16:36:18

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2017 o 16:15 cef <c...@i...pl> pisze:

> A jest na to jakieś uzasadnienie?
> Że ten ocet wypiera czy blokuje?

Ciekawy art. na temat faworków, m. in. na temat zastosowania
octu/spirytusu:

https://www.kukbuk.com.pl/blogi/tomek-zielke/tomek-t
ropie-faworkow/

Chłopak pokusił się o uzasadnienie tego dodatku do faworków, ale też
wszystkich innych procesów.

Akurat w przepisie, o którym mówimy tutaj, zastosowano ocet i równocześnie
sodę - ocet na pewno spowoduje burzliwe wydzielanie CO2. Dzięki temu
ciasto będzie pulchne.

Ani autor, ani ja, ani ty - nie potrafimy uzasadnić, dlaczego i czy w
ogóle ocet powoduje mniejsze chłonięcie tłuszczu. Do faworków sody nie
dodajemy, ale w naszym przepisie ocet unieczynni soda...

--
Trefniś

23. Data: 2017-10-15 17:30:20

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cef <c...@i...pl> wrote:

> A jest na to jakieś uzasadnienie?
> Że ten ocet wypiera czy blokuje?

Raczej alkohol w tym occie. Jakoś sprawia, że tłuszcz nie wsiąka. Nie wiem,
na jakiej zasadzie to się dzieje, ale także w przepisach na inne smażone
ciasta (chrust, pączki, donaty itp.) jego użycie jest wskazane właśnie z
takim uzasadnieniem. Kto ma, może dodać spirytus, nie ocet - jednak ocet
jest prawie zawsze pod ręką. Zawiera spirytus, a kwas octowy przy smażeniu
się rozkłada, więc w niczym nie przeszkadza.

--
XL

24. Data: 2017-10-15 17:30:51

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-10-15 o 16:36, Trefniś pisze:

> [...]
> ogóle ocet powoduje mniejsze chłonięcie tłuszczu. Do faworków sody nie
> dodajemy, ale w naszym przepisie ocet unieczynni soda...

Nie, no poczekaj, wykład z chemii trzeba wygooglować.

25. Data: 2017-10-15 19:48:35

Od: Ziggi <Z...@v...you> szukaj wiadomości tego autora

On 2017-10-15, Trefniś wrote:

> [...]
> ogóle ocet powoduje mniejsze chłonięcie tłuszczu. Do faworków sody nie
> dodajemy, ale w naszym przepisie ocet unieczynni soda...

Ocet sprawia ze jest ciasto chrupkie i nie trzeba tak dlugo smazyc w
oleju, kalamary akurat przegotowane do smacznych nie naleza.

--
prawdziwejedzenie.blogspot.com
chefmarcin.blogspot.com

26. Data: 2017-10-15 20:36:42

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2017 o 19:48 Ziggi <Z...@v...you> pisze:

ropie-faworkow/

> Ocet sprawia ze jest ciasto chrupkie i nie trzeba tak dlugo smazyc w
> oleju, kalamary akurat przegotowane do smacznych nie naleza.

Ale oprócz wiary masz jakieś dowody na powyższe?
:)

Bo ocet i soda:
CH3COOH + NaHCO3 -> CH3COONa + H2O + CO2

Oprócz wody i dwutlenku węgla otrzymujemy octan sodu E-262, wg PFPŻ jest
nieszkodliwy.

I tylko tyle.

--
Trefniś

27. Data: 2017-10-15 21:09:31

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> [...]
> CH3COOH + NaHCO3 -> CH3COONa + H2O + CO2
>
> Oprócz wody i dwutlenku węgla otrzymujemy octan sodu E-262, wg PFPŻ jest

Sodówa!
?

--
XL

28. Data: 2017-10-15 22:00:11

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2017 o 21:09 XL <i...@g...pl> pisze:

ropie-faworkow/

> Sodówa!

Konserwowana E-262, któren to właśnie konserwantem jest.

--
Trefniś

Monsieur Cuisine - opinie
Dobija mnie reklama