Krótkowzrocznosc!!

41. Data: 2003-02-21 16:26:25

Temat: Re: Krótkowzrocznosc!!
Od: "Tusia" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Peterphk" <z...@p...pl> napisał
> Dlaczego wszyscy lekarze trzymaja sie kurczowo tego czego ich uczyli na
> studiach nawet jezeli to co ich uczyli nie ma sensu (mowie ogolnie o
> lekarzach nie koniecznie okulistach) ??? Czy studia medyczne to nic innego
> jak szkola zarozumialstwa i zamykania sie w kregu archaicznych teorii i
> pogladow ???

Heheheh! Czlowieku, zastanow sie co piszesz. Jesli wg. ciebie studia
medyczne to szkola zarozumialstwa, to nikt ci nie kaze chodzic do lekarzy.
Jesli jestes taki madry to lecz sie sam! A nie musisz obrazac kompetentnych
ludzi. Dawno juz tak bzdurnych postow nie czytalam... A moze to expierd
znienil tozsamosc? ;PPPPP
Nie pozdrawiam

42. Data: 2003-02-21 16:27:23

Od: "Joasia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> PS: Kochani..Wszystkim, ktorzy sa mi przychylni dziekuje bardzo za
> wypowiedzi, cenie je bardzo.
> Skromnie - jesli ktos potrzebuje czegos ode mnie - wiecie jak mnie szukac.
> pozdrawiam WAS WSZYSTKICH:-)))))

No i widzisz, jednak jest tu sporo osób Ci życzliwych, a ile jeszcze się nie
wypowiedziało...
Stajemy murem :)
I nie opuszczaj nas...

Joasia, Lublin :)

43. Data: 2003-02-21 16:34:51

Od: "Joasia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>SA PEWNE METODY POPRAWIANIA WZROKU (chodzi o to, ze czlowiek widzi wyraznie
bez
> szkiel, a nie o to, ze wedlug medycyny to sie nie nazywa wyleczenie) KTORE
> NIE POLEGAJA NA WYKONANIU ZABIEGU LASEROTERAPII LUB PODOBNEGO ???

Witaj, w takim razie przy wadzie (-14), jaką to cudowną metodę mi polecisz?
Bardzo jestem ciekawa...

Joasia.

44. Data: 2003-02-21 16:40:47

Od: "Peterphk" <z...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
kompetentnych
> ludzi. Dawno juz tak bzdurnych postow nie czytalam... A moze to expierd

Aha ... a switak .... nie ma to jak wlozyc kij w mrowisko:)))

Nikt ciebie nie pytal o zdanie ... post byl kierowany tylko do jednej osoby
a tekst ktory wlasnie komentujesz mial na celu zmuszenie casus'a do
odpowiedzenia wprost na pytanie (dot. alternatywnych metod poprawiania
wzroku) ... a nie sciemnianie zebym poczytal sobie ksiazki to wtedy
porozmawia ze mna ...
ciekawy jestem czy przypadkiem niektorzy lekarze nie zalatwiaja w taki
sposob swoich pacjentow:
pacjent: co mi dolega ???
lekarz: niech pan/pani poczyta poradnik dla studentow ....

45. Data: 2003-02-21 16:49:17

Od: "Pracus 24" <2...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joasia <a...@w...pl> napisał(a):

> bez
>
> Witaj, w takim razie przy wadzie (-14), jaką to cudowną metodę mi polecisz?
> Bardzo jestem ciekawa...

Ja tez, ja tez! Chce wiedziec, co zrobic, aby po 30-ce wada nie postepowala ;-

A na marginesie - wczoraj jeden okulista (z "nazwiskiem") dopuscil mozliwosc
(a przynajmniej nie zanegowal) ze miopia moze poglebic sie od stresu,
przepracowania, braku wypoczynku ... Kazal mi isc na urlop!

Jak zawsze zapracowany

Pracus
wiek chrystusowy i -9D i -7,5D
(z czego na -1,5D "zapracowalem" w ciagu ostatnich 2 lat...)

46. Data: 2003-02-21 16:51:34

Od: "Tusia" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odpowiedzenia wprost na pytanie (dot. alternatywnych metod poprawiania
> wzroku) ... a nie sciemnianie zebym poczytal sobie ksiazki to wtedy

Po pierwsze, jezeli post byl kierowany dojednej osoby, to trzeba bylo
napisac na priva, a nie na grupe - moze nie wiesz co znaczy GRUPA
DYSKUSYJNA? To moze podpowiem - tu kazdy moze wlaczyc sie do dyskusji ;P
Po drugie nie bedziesz tu nikogo do niczego zmuszal, bo nie masz do tego
prawa i nigdy nie bedziesz mial.

> ciekawy jestem czy przypadkiem niektorzy lekarze nie zalatwiaja w taki
> sposob swoich pacjentow:
> pacjent: co mi dolega ???
> lekarz: niech pan/pani poczyta poradnik dla studentow ....

Czujesz sie jakbys byl u lekarza? Powtorze jeszcze raz, to GRUPA DYSKUSYJNA
i casus moze ci conajwyzej powiedziec zebys cos sobie poczytal. Inaczej
byloby jezeli poszedlbys sie do niego leczyc.

47. Data: 2003-02-21 16:57:21

Od: "Peterphk" <z...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witaj, w takim razie przy wadzie (-14), jaką to cudowną metodę mi
polecisz?
> Bardzo jestem ciekawa...

nie chce byc niegrzeczy, ale poczytaj co napisalem troszke nizej, cytuje:

"przeciez ja nie twierdze, ze istnieje cudowna terapia na wszystkie wady
wzroku tylko, ze w wielu przypadkach mozna poprawic sobie wzrok bez szkiel i
innych zabiegow ... "

Poza tym nie znam dokladnie twojej dolegliwosci wiec nie jestem w stanie sie
wypowiedziec jaka metode tobie mozna polecic (tak samo powie tobie kazdy
okulista, ktorego zapytasz o rade bez przebadania twojego wzroku).
Nie wiem czy sledzilas moja dyskusje z casus'em o okularach ayurwedyjskich.
W wiekszym skrocie opisujac to o czym dyskutowalismy rozmowa byla o
skutecznosci tych okularow. Nawet po wyslaniu "oceny przydatnosci medycznej"
casus nie chcial jednoznacznie powiedziec, ze one dzialaja (np. przy
niewielkiej krotkowzrocznosci). Stad ta cala dyskusja, ktora jest
przedluzeniem tamtej rozmowy. Chce dowiedziec sie na jakiej podstawie
twierdzi, ze to nie dziala, jezeli na mnie (i nie tylko) podzialalo ...

48. Data: 2003-02-21 17:13:06

Od: "Peterphk" <z...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> DYSKUSYJNA? To moze podpowiem - tu kazdy moze wlaczyc sie do dyskusji ;P
> Po drugie nie bedziesz tu nikogo do niczego zmuszal, bo nie masz do tego

jezeli ktos ma prawo do negowania tego co mowie to chce wiedziec dlaczego
neguje moje wypowiedzi ... interesuje mnie konkretna odpowiedz, a nie
milczenie lub odsylanie do podrecznikow dla studnetow ...

> Czujesz sie jakbys byl u lekarza? Powtorze jeszcze raz, to GRUPA
DYSKUSYJNA
> i casus moze ci conajwyzej powiedziec zebys cos sobie poczytal. Inaczej
> byloby jezeli poszedlbys sie do niego leczyc.

jakbym chcial poczytac ksiazki to bym sobie wypozyczyl ... chce znac
odpowiedz na pytanie dlaczego twierdzi to co twierdzi ...

poczekamy na casus'a ...

49. Data: 2003-02-21 19:59:24

Od: "Joasia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wzroku tylko, ze w wielu przypadkach mozna poprawic sobie wzrok bez szkiel

dokładnie śledzę dyskusję, i również rokładnie czytam...i wypowiadałam się
również na temat mojej wady w tymże poście...

> [...]
> wypowiedziec jaka metode tobie mozna polecic (tak samo powie tobie kazdy
> okulista, ktorego zapytasz o rade bez przebadania twojego wzroku).

ale dla przypomnienia: oko prawe -14, mały astygmatyzm; oko lewe - 2
ha...ja juz byłam u wielu okulistów, ale skoro sie upierasz, że są inne
metody, więc jestem ciekawa, zresztą nie tylko ja...

> Nie wiem czy sledzilas moja dyskusje z casus'em o okularach
ayurwedyjskich.

> niestety ta dyskusja nie jest o w/w okularach...

Oskarżasz casusa, że nie udziela odpowiedzi na dręczące Cię pytanie, a Ty co
robisz?
Odsyłasz mnie do postu, a On Ciebie do książek, i gdzie tu jakaś
konsekwencja?

50. Data: 2003-02-21 20:47:27

Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego wszyscy lekarze trzymaja sie kurczowo tego czego ich uczyli na
> studiach nawet jezeli to co ich uczyli nie ma sensu (mowie ogolnie o
> lekarzach nie koniecznie okulistach) ???

Ponieważ najwyraźniej widzą w tym sens. Ja, mając zaledwie odrobinę większą
wiedzę z biologii niż przeciętny człowiek (z racji zdawania matury z tego
właśnie przedmiotu) widzę sens nauki. Czasem się z mężem śmiejemy do jak
absurdalnych wniosków można dojść, jeśli się podstaw tej biologii nie zna.

Duża wiedza czyni skromnym, mała - zarozumiałym. Lekarze dzięki swej wiedzy
najczęściej zdają sobie sprawę z tego, co leży poza ich możliwościami.

> Czy studia medyczne to nic innego
> jak szkola zarozumialstwa i zamykania sie w kregu archaicznych teorii i
> pogladow ???

Nie. To nabranie szacunku dla wartości nauki (nie pseudonauki). To nabranie
poczucia odpowiedzialności za szkody, jakich mogą narobić niesprawdzone teorie.
Takie nowinki sprawdza się _nie_ na pacjentach - są specjalne procedury
dotyczące wprowadzania nowych metod leczenia, nowych leków. Te procedury mają
swoje uzasadnienie. Czy ktoś tu ma Ci tłumaczyć na czym one dokładnie polegają?
Naprawdę nie są one trzymane w tajemnicy, tylko trzeba chcieć samemu się
dowiedzieć.

Czy mojemu dziecku, które ma małą wadę, prawdopodobnie odziedziczoną po mnie,
polecasz te sitka na oczy? Potrafisz mnie zapewnić, że przyniosą one więcej
pożytku niż szkód i wziąć na siebie odpowiedzialność cywilno-prawną, finansową
i moralną za ewentualne szkody wyrządzone przez takie okulary?

> Przeciez argument "pocztaj pan sobie cos tam" to nie jest kompletnie zaden
> argument.

Ech... Jak nie jak tak? ;-)))
Wytłumaczysz komuś działanie bomby atomowej, jeśli nie zna on budowy atomu?
A jeśli do zrozumienia jakiegoś tematu potrzeba większej wiedzy, której
opanowanie wymaga kilku lat solidnej nauki?
Tu, na grupie ma Cię casus edukować???

> [...]
> szkiel, a nie o to, ze wedlug medycyny to sie nie nazywa wyleczenie) KTORE
> NIE POLEGAJA NA WYKONANIU ZABIEGU LASEROTERAPII LUB PODOBNEGO ???

A czy o to właśnie teraz pytałeś?

> Caly czas zadaje to pytanie a ty unikasz jak ognia odpowiedzi na to ...

Odpowiedział... W innym wątku. Trzeba było czytać.

> przeciez ja nie twierdze, ze istnieje cudowna terapia na wszystkie wady
> wzroku tylko, ze w wielu przypadkach mozna poprawic sobie wzrok bez szkiel i
> innych zabiegow ... czy dalej twierdzisz, ze to niemozliwe ???

Casus pisał, kiedy te okulary mogą pomóc. Przy niektórych wadach mogą. Na
ulotce jest napisane przy których.
Nie jest to krótkowzroczność typu "za długie oko".

Marta

jaką metodą zoperować żylaki i gdzie (W-wa)?
Kolano - gdzie leczyc ?
Krwawienie z nosa
złamana noga
żylaki