Lepienie pieroga

11. Data: 2013-04-25 10:00:22

Temat: Re: Lepienie pieroga
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 24.04.2013 23:17, schrieb Ikselka:

> Właśnie też mam dostęp do "babowego" - co piątek mam 3 litry tłustego
> mleka, pół litra śmietany takiej że nożem kroić i spory serek za jedyne 17
> złociszy, a że Pani Baba uparcie uważa, że za dużo płacę, to czasem mi na
> siłę wtyka osełkę masła własnej roboty, no mniam, nie powiem :-)
>
> Ser kupny jednakże siłą rzeczy czasem się u nas pojawia, kiedy "babowy"
> zeżarty lub go tyle zostało, że już akurat na pierogi nie starcza :-)

No czekaj, ty tego sera od baby nie kupujesz? Bo jak tak, to też jest
kupny ;-).
W niemczech niestety porządnego twarogu nie uświadczysz. Jako erzac może
służyć "cottage cheese", ale na ogół jeżdżę po ser do Słubic. Bab tam
jeszcze nie widziałem, więc kupuję w sklepach. Ale jak mam suche
ziemniaki, to ser może być trochę wilgotniejszy.

Waldek

12. Data: 2013-04-25 10:08:06

Od: piecia aka dracorp <i...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 24 Apr 2013 22:18:56 +0200, Ikselka napisał(a):

> Ano. Kiepski znaczy wodnisty bo nieodciśnięty jak należy. Kiedy używam
> kupnego sera, zawsze musze go najpierw odcisnąć w kilkarotnie złożonej
> ściereczce i dosłownie woda kapie. Sera od Pani Baby odciskac nie muszę,
> z czego wniosek jest taki, że w sklepie płacimy w połowie za wodę, a nie
> za ser...
Bo ja wiem. Kiedyś robiłem twarożek i wszystko zmierzało do odpowiedniego
podgrzania. Jeśli się za mocno podgrzało to twarożek wychodził suchy, jak
w sam raz to był wilgotny i ciągle coś z niego "ciekło".

--
piecia aka dracorp

13. Data: 2013-04-25 14:26:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 25 Apr 2013 03:02:34 +0200, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

> [...]
centymetrem parametry takiego pełnego pieroga - okazałoby się, że to pierogowy
placuszek ma taki właśnie kształt. Kółka wycinane szklanką rozciągałam w palcach,
teraz wałkuję z kulek i owale wychodzą chcąc - nie chcąc.

> Ale to nie jest kwestia odciśnięcia - odciśnięcie to rzecz wtórna, żeby
> do dużej zawartości suchej masy ser odcisnąć to najpierw trzeba go w
> procesie warzenia mocniej podgrzać. Producenci sera grzeją słabiej - bo
> w ten sposób łatwiej wodę sprzedać (więcej sera z litra mleka wyjdzie) -
> a że wodnisty? Nie ich zmartwienie!

Tak robią czy inaczej - woda!
--
XL

14. Data: 2013-04-25 14:27:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 25 Apr 2013 08:32:34 +0200, Stefan napisał(a):

> Spróbujcie kiedyś pierogi z farszem typu bunc ze szpinakiem i
> czosnyczkiem....
> Nie ma to tamto, jadę po bunc i korboce;))
> pozdr
> Stefan

Askontmash bunc???
:-)
--
XL

15. Data: 2013-04-25 14:31:11

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 25 Apr 2013 10:00:22 +0200, Waldemar Krzok napisał(a):

> No czekaj, ty tego sera od baby nie kupujesz? Bo jak tak, to też jest
> kupny ;-).

U Baby kupuję, ale oprócz sera dostaję także zadowolenie, a to jest tak
jakbym miała ser za darmo ;-)

Ano może być.

--
XL

16. Data: 2013-04-25 14:33:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 25 Apr 2013 08:08:06 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisał(a):

> jak
> w sam raz to był wilgotny i ciągle coś z niego "ciekło".

Trza odcisnąć w szmacie, między dwiema deskami. Ale ja to robię ekspresowo,
po prostu ser zasupłany w szmacie wyciskam na stołku kolanem. Czem innem
nie, bo to nie orzechy som :-)
--
XL

17. Data: 2013-04-25 15:38:20

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> --
> XL
> "Przypadek - to Bóg przechadzający się incognito." A. Einstein

Orawa, Orawa....
pozdrawiam
Stefan

18. Data: 2013-04-25 15:39:49

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> --
> XL
> "Przypadek - to Bóg przechadzający się incognito." A. Einstein

A szkoda, boby wyszły płatki twarogowe;))))
pozdr
Stefan

19. Data: 2013-04-25 21:01:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 25 Apr 2013 15:39:49 +0200, Stefan napisał(a):

> A szkoda, boby wyszły płatki twarogowe;))))
> pozdr
> Stefan

Placek raczy :-D
--
XL

20. Data: 2013-04-28 18:44:39

Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" napisał w wiadomości grup

> [...]

jeszcze nie widziałem, więc kupuję w sklepach. Ale jak mam suche
ziemniaki, to ser może być trochę wilgotniejszy.

Zawsze jeszcze możesz ugotować pieroga na parze...

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

mokry sernik jak
czym panierować piersi z kurczaka?
Dlaczego na zelatynie jest napisane "nie gotowac"?
jak upiec domowy chleb?
Gotowanie kaszy Jaglanej i Ryżu