Lody domowe

131. Data: 2017-09-06 07:57:17

Temat: Re: Lody domowe
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.09.2017 o 16:42, Trefniś pisze:

> Nadal umyka nam (?) sedno problemu :)
>
> Nikt nie wątpi, że masz mocne zęby i będziesz, jak Ikselka, zawsze
> chwaliła swoje potrawy.

A to akurat nieprawda. Osobiście przyznawałam się tutaj kilkakrotnie do
swoich porażek.

> Właściwie jest doskonale obojętne, czy dodasz tę sodę przed
> dojrzewaniem, czy ją zupełnie pominiesz. Piernik będzie miał tę samą
> twardość

W przypadku owego piernika była to miękkość i puszystość.

> , wypracowaną przez procesy enzymatyczne.
> Jeśli w ogóle nie dodamy sody, piernik będzie najbardziej staropolski,
> bo chemiczne środki spulchniające są w polskiej kuchni stosowane od
> niedawna.

Mnie to właściwie bardziej zależy na tym, żeby było smacznie, nie
starodawnie.

Ewa

132. Data: 2017-09-06 07:59:01

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.09.2017 o 17:01, Trefniś pisze:

> Praktyka w opozycji do wiedzy?
> :)
>
> Przy stoliku:
> - pani lubi grać w brydża?
> - oooo... tak... bardzo!
> - to dlaczego się pani nie nauczy?

To co, licytacja na świąteczne pierniki?

Ewa

133. Data: 2017-09-06 08:44:21

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 07:59 FEniks <x...@p...fm> pisze:

> To co, licytacja na świąteczne pierniki?

Rekontra!

--
Trefniś

134. Data: 2017-09-06 08:54:50

Od: t...@g...com szukaj wiadomości tego autora

...@n...neostrada.pl

> Jest tam link do jednego bardziej współczesnego przepisu , z którego ja
> po kilku modyfikacjach (wprowadzonych po tamtej grupowej dyskusji) z
> powodzeniem skorzystałam. W tym roku planuję powtórzyć, ale już z
> użyciem wyłącznie mąki żytniej. Ciekawe czy też się uda.
>
> Ewa

Ewo,
naturalnie chcę spróbować. Czy mogłąbyś skopiować ten przepis i wrzucić go w naszą
grupę ? Link nie działa. Nie mogę go odpalić, wygląda na to że nie mam dostępu...

135. Data: 2017-09-06 09:09:03

Od: t...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> To co, licytacja na świąteczne pierniki?
>
> Ewa

)))) Ja też jestem za chodziaż narazie jeszcze jako bierny obserwator.
Marzę o takim świątecznym pachnącym pierniku jak kiedyś. Tzn twardawy, oblany
czekoladą i powidłąmi w środku...W kostce albo sercu.

Chciałbym nauczyć się dobrze jakiego przepisu, przetestować i wrzucić na fale
digitalowego oceanu w różne zakątki świata od Japonii po Argentynę.
Ma być POLSKI i "starodawny" )) i sporządzony przy użyciu ogólnodostępnych produktów.

Przeczytać w internecie każdy może, ale osobista rekomendacja działa cuda.
Tak, tak Trefnisiu, masz rację...))
pozdrawiam Was

136. Data: 2017-09-06 12:52:17

Od: t...@g...com szukaj wiadomości tego autora

było "chodziaż narazie" ma być "chociaż na razie"
było "jakiego" ma być "jakiegoś'
było "powidłąmi" ma być "powidłami"

Nikt nie grzmi !!? )) Przepraszam.

http://lubimyczytac.pl/cytat/2486
po tym wpisie oczywiście dołączyłem do nich..))

137. Data: 2017-09-06 15:11:39

Od: krys <k...@p...priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks wrote:

> Ja też jeśli już kupuję, to toruńskie "katarzynki." Chyba jedyne, które
> są polane dobrą (prawdziwą) czekoladą. A przynajmniej były, kiedy jadłam
> je ostatnio.

Katarzynki to tylko bez czekolady.
W czekoladzie dobre były te pierniczki:
http://www.produktywsieci.pl/brandbank/big/059010160
20806.jpg
Chociaż czekolada na nich to też zbędny dodatek.

> Chałwę wolę klasyczną.

Ja chałwę jem tylko z Biedronki, z "Odry", inne mi nie podchodzą. Pamiętam,
jak w poprzednim stuleciu sąsiedzi zza Buga przywozili chałwę w puszkach,
"za tysiacz", tamta była rewelacyjna, tłusta, ciągnąca...
BTW, rachatłukum "ze sklepu" i przywiezione prosto z bazaru w kraju
pochodzenia, to zupełnie inne substancje.

J.

www.kontestacja.com

138. Data: 2017-09-06 15:50:06

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Ale czy mąka była żytnia?

Nie, pszenna była, z biedronki, złote pola. Na żytniości mi nie zależy
wcale. Ona ważna przy zakwaszaniu i dojrzewaniu, mikrobom żytnia lepiej
smakuje. A tu idea spulchniania całkiem inna. Na kultywowaniu strarych
tradycji w pierniczeniu też mi średnio zależy.

> Oczywiście! Tylko powtórzony efekt będzie pewniakiem.

Będę się starał jak potrafię, ale wiadomo jak to ze mną jest.

Jarek

--
O świetliku sąd powstał nie wiem skąd
Że on gaśnie gdy wyłączyć prąd

139. Data: 2017-09-06 19:44:34

Od: "tandoori.curry" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Pisanie ortograficzne i na temat to nie tylko szacunek dla innych bo :

po 1. nie trzeba domyślać się o co drugiej osobie chodzi tzn szanują ich
czas i nie czytają tekstu po kilka razy.
po 2. ułatwia to komunikację
po 3. wprowadza jednoznaczność odnośnie niektórych terminów
po 4. jest to prymitywne !!! a nie cool.

Teraz tak, mógłbym napisać jak jeden toksyczny troll że mało mnie to
obchodzi co o powyższym myślicie ale napiszę zamiast tego, że będę
naprawdę wdzięczny (i myślę że wielu biernych uczestników również )za
przemyślane wypowiedzi zamiast jazdy na wrotkach i skoków przez płotki.

To tyle odnośnie lodów, pierników i lizaków na patyku....))

(no flame war)

140. Data: 2017-09-06 20:30:17

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2017-09-06 15:11, obywatel krys uprzejmie donosi:

> Ja chałwę jem tylko z Biedronki, z "Odry", inne mi nie podchodzą. Pamiętam,
> jak w poprzednim stuleciu sąsiedzi zza Buga przywozili chałwę w puszkach,
> "za tysiacz", tamta była rewelacyjna, tłusta, ciągnąca...

Bo to była chałwa słonecznikowa, nie sezamowa.

Urządzenie do gotowania na parze
Wieprzowina z szalotkami jabłkami i estragonem
Re: plaga
Chłodnik na gorące dni
Nie kupuję towarów halal!