Lody domowe

151. Data: 2017-09-07 13:10:13

Temat: Re: Lody domowe
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan stefan napisał:

> A biomasa z łupin słonecznika to całymi pociągami do medyki zjeżdża
> a potem samochodami do EC xxxx::)

Można powiedzieć, że to elektrownie słoneczne. A przynajmniej słonecznikowe,

--
Jarek

152. Data: 2017-09-07 13:20:45

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Można powiedzieć, że to elektrownie słoneczne. A przynajmniej słonecznikowe,

Oj, żebyś Pan wiedział jakie rodzaje (skąd i z czego) przyjeżdżały
(przypływały też i potem samochodami przez całą Polskę - z Gdańska,
Gdyni do R. K. W.), ze śmichu można było pęc przy podpisywaniu faktur :)
pozdr
Stefan

153. Data: 2017-09-07 14:10:14

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

I paskudna.

154. Data: 2017-09-07 14:42:29

Od: krys <k...@p...priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

i...@g...pl wrote:

> I paskudna.

Rzecz gustu kulinarnego.

J.

www.kontestacja.com

155. Data: 2017-09-07 16:22:02

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-09-07 o 11:56, krys pisze:
> [...]
20806.jpg

> Była, ale to było tak dawno, że strach przyznać, że się pamięta;).
Mała wtedy byłam i pamiętam to co lubiłam :-)
Była baaaardzo słodka i lepiąca.
> A potem
> zamiast chałwy był produkt zastępczy, czyli "blok".
Tego to nie pamietam.
Pamietam natomiast "bloki" na wagę. Z orzeszkami były. Ale zapomniałam
jak to się nazywało.

--
animka

156. Data: 2017-09-07 16:25:09

Od: t...@g...com szukaj wiadomości tego autora

...@n...neostrada.pl

> [...]
naszą grupę ? Link nie działa. Nie mogę go odpalić, wygląda na to że nie mam
dostępu...
> Możesz też poprosić Ewę, żeby Ci przesłala przesyłką pocztową kawałek
> porcji do spróbowania.
>
> --
> animka

Animko,
to bardzo uprzejma sugestia z Twojej strony, ale chciałbym najpierw sam spróbować i
nauczyć się. I tak na przykład kilka lat temu uczyłem się kisić kapustę. Po jakimś
pół roku/albo więcej i 20/albo więcej główkach do wyrzucenia nauczyłem się i jest to
najlepsza kapusta jaką jadłem (IMHO:).
Z piernikiem Ewy na pewno tak prosto nie będzie ale za to jaka frajda kiedy w końcu
po raz pierwszy wyjdzie !!))) Jest to moje kulinarne marzenie żeby umieć przygotować
właśnie ów piernik. ))

157. Data: 2017-09-07 16:57:57

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 16:25 <t...@g...com> pisze:

> [...]
> kiedy w końcu po raz pierwszy wyjdzie !!))) Jest to moje kulinarne
> marzenie żeby umieć przygotować właśnie ów piernik. ))

Jeśli z kapustą miałeś problem, to może zacznij od jakiegoś znacznie
prostszego ciasta?
Wbrew pozorom, drożdżowe są łatwe. Na twoim miejscu zacząłbym od babki
drożdżowej, zdążysz nauczyć się akurat przed świętami.

A jeśli koniecznie piernik, to sugeruję przytoczony przeze mnie sprawdzony
przepis Biełozierskiej.
Nie narazisz zdrowia rodziny, bo jajka nie będą wielotygodniową pożywką
dla bakterii/grzybów/pleśni.
Na pewno będzie też pulchniejszy.
No i rzeczywiście sięgasz do przepisu sprzed ponad 150 lat, a nie do
kolejnej próby wariacji Ewy na temat wariacji Vitryego na temat pierników
dojrzewających.

--
Trefniś

158. Data: 2017-09-07 17:57:56

Od: t...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> No i rzeczywiście sięgasz do przepisu sprzed ponad 150 lat, a nie do
> kolejnej próby wariacji Ewy na temat wariacji Vitryego na temat pierników

Muszę przyznać uczciwie Trefnisiu że umiesz przekonywać neofitów )), ale wybacz ja
mam słabość do Ewy i jej pierników.

Twój przepis jest zacny ale jakby to powiedzieć zbyt mało określony wagowo...
Widzisz mnie trzeba za pierwszym razem trzymać za rękę a nie rzucać od razu na
głęboką wodę... ))
Obiecuję że twój przepis też zostanie przetestowany a o wynikach niezwłocznie Ciebie
powiadomię.
Co do kapusty to miałem rzeczywiście problemy, ale ja mam ze wszystkim problemy...))
.
Babki drożdżowo-podobne piekę i są niezłe.
Być może u mnie proces samokształcenia nie przebiegał po kolei bo opierał się tylko
na moich kaprysach. Tego nie wiem. To co wiem, to to, że nigdy żadnym wielkim
kucharzem nie będę a jedynie rzemieślnikiem. I to mi wystarczy.

Twój przepis p.Biełozierskiej leży u mnie na półce i na razie dojrzewa..))

159. Data: 2017-09-07 18:18:16

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-09-07 o 16:25, t...@g...com pisze:
> [...]
po raz pierwszy wyjdzie !!))) Jest to moje kulinarne marzenie żeby umieć przygotować

Tylko żartowałam :-) Zapomniałam emotki wstawić.

Zazdroszczę Ci trochę ukiszenia kapusty. Trzeba mieć dobrą piwnicę do
wstawienia beczki, a ja mam piwnicę w bloku mieszkalnym.

animka

160. Data: 2017-09-07 18:29:12

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2017-09-07 11:53, obywatel krys uprzejmie donosi:

> Nie, słonecznikową to teraz Ukraińcy przywożą, w Ustrzykach Dolnych pod
> Biedronką skolko ugodno po 5 zł można nabyć w różnych rodzajach. Ale
> słonecznikowa jest sucha.

Pamiętam z dzieciństwa przywożoną z USRR - w puszkach, jak piszesz, o
takich samych cechach, jak piszesz - i ona była słonecznikowa. Zresztą
akurat kończę bułgarską słonecznikową i wcale nie jest sucha, a taka
właśnie ciągutka.
A sezamową nieraz zdarzało mi się kupić suchą, jakąś taką wiórowatą.

Urządzenie do gotowania na parze
Wieprzowina z szalotkami jabłkami i estragonem
Re: plaga
Chłodnik na gorące dni
Nie kupuję towarów halal!