Margaryny zakazane, ale nie w Polsce niestety.

1. Data: 2016-09-15 00:41:58

Temat: Margaryny zakazane, ale nie w Polsce niestety.
Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

M*argaryny*

W trosce o zdrowie amerykańskich konsumentów FDA w ubiegłym roku
zakazała również stosowania utwardzonych olejów roślinnych.
Na indeksie znalazła się przetworzona żywność z częściowo uwodornionymi
olejami roślinnymi, które są głównym źródłem tłuszczów trans.
Chodzi przede wszystkim o margaryny, ale także takie produkty jak
krakersy, batoniki, ciastka czy herbatniki. W Danii taki zakaz
obowiązuje już od 12 lat.

http://finanse.wp.pl/gid,18504415,kat,1033691,page,5
,title,Jajka-niespodzianki-mydlo-mleko-10-popularnyc
h-w-Polsce-produktow-zakazanych-w-innych-krajach,gal
eria.html

--
animka

2. Data: 2016-09-15 18:48:40

Temat: Re: Margaryny zakazane, ale nie w Polsce niestety.
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale tam zdaje się nie ma ograniczenia procentowego zawartości tłuszczy
trans, a u nas jest od bardzo dawna.

3. Data: 2016-09-15 19:38:43

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-09-15 o 00:41, Animka pisze:
> [...]
> Chodzi przede wszystkim o margaryny, ale także takie produkty jak
> krakersy, batoniki, ciastka czy herbatniki. W Danii taki zakaz

Dania nie jest wiarygodna, bo tam mają ogólnie ekopierdolca
i co druga rzecz w handlu jest ekologiczna od biletów komunikacji i gazet,
poprzez obuwie i sprzęt AGD do jedzenia.

4. Data: 2016-09-16 18:45:23

Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
,title,Jajka-niespodzianki-mydlo-mleko-10-popularnyc
h-w-Polsce-produktow-zakazanych-w-innych-krajach,gal

Zadziwiające, nie troszczą się potencjalnym truciem żywnością
modyfikowaną genetycznie, a wykazują troskę o starą nieomal jak sama
ludzkość margarynę. Niemal pewne że w zastępstwie margaryny szykują
jakieś swoje g*no z soi albo kukurydzy.

5. Data: 2016-09-17 11:07:47

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2016 o 18:45 Trybun <C...@j...ru> pisze:

> [...]
> modyfikowaną genetycznie, a wykazują troskę o starą nieomal jak sama
> ludzkość margarynę. Niemal pewne że w zastępstwie margaryny szykują

Z tą margaryną to bym tak nie szalał.

Pierwsza margaryna powstała w 1869 na zlecenie Napoleona.
Była smarowidłem na bazie łoju wołowego.

Margaryna, jaką znamy teraz, powstała na bazie patentu z 1903 roku, zatem
ma zaledwie lekko ponad sto lat.

GMO to są olbrzymie pieniądze, dlatego nie ma szans na ratunek.
Margaryna zaś to jakiś niewielki fragment rynku spożywczego, można ją
poświęcić w imię znacznie większych wpływów z innych trucizn.

--
Trefniś

6. Data: 2016-09-18 09:14:32

Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-09-17 o 11:07, Trefniś pisze:

> [...]
> Margaryna zaś to jakiś niewielki fragment rynku spożywczego, można ją
> poświęcić w imię znacznie większych wpływów z innych trucizn.

Jak i inne szaleństwa, praktycznie wszystko w nadmiarze szkodzi.

100 lat to chyba wystarczająco dużo czasu aby zweryfikować towar -
trucizna czy nie.. A ataki na margarynę to praktycznie ostatnie lata, od
kiedy USA na dużą skale zaangażowały się w alternatywne metody produkcji
żywności.

7. Data: 2016-09-18 10:09:11

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2016 o 09:14 Trybun <C...@j...ru> pisze:

> Jak i inne szaleństwa, praktycznie wszystko w nadmiarze szkodzi.

Niektóre jednak szkodzą w każdej ilości!
Do nich zaliczam również margarynę. Zwłaszcza, że zawsze można (a wręcz
n a l e ż y !) zastąpić ją zdrowszą alternatywą.

> [...]
> trucizna czy nie.. A ataki na margarynę to praktycznie ostatnie lata, od
> kiedy USA na dużą skale zaangażowały się w alternatywne metody produkcji

Nooo, ludzkość liczy sobie jednak ciut więcej niż 100 lat :)
Paradoks polega na tym, że cywilizacja częściej neguje swoje najnowsze
"wynalazki", niż doświadczenia setek pokoleń!

Ale rozumiem akurat Twoje przekonanie do margaryny.
W ulubionym przez Ciebie okresie oswajano margarynę jako "masło roślinne",
panowała wręcz sterowana odgórnie moda na smarowanie margaryną.
Do dzisiaj zaś niedobitki są wręcz pewne, że do wypieków wręcz konieczne
jest użycie margaryny Palma - inaczej wypiek się nie uda!
Siła tego mitu jest tak wielka, że nawet odstraszająca (uwodorniony olej
palmowy!) nazwa nie jest zmieniana.

Masło w PRL miało szczególnie złą opinię, bo przecież były chroniczne
niedobory i trzeba było racjonalizować społeczeństwu niedostatki systemu.

Pokomunistyczny mit margaryny jest do dziś tak silny, że część klientów
uparcie kupuje margarynę z dodatkiem masła w naiwnej wierze, że ma ona
zalety masła a jest od niego zdrowsza.
Mam nadzieję, że na naszej grupie powszechna jest świadomość, że to
chybiony zakup. Ale namawiam, żebyście w sklepie spojrzeli na skład takich
utwardzanych chemicznie tłuszczy roślinnych z dodatkiem najczęściej aż
połowy procenta wagowego (sic!) masła! Niewątpliwie olbrzymi koszt tego
masła producent rekompensuje sobie często użyciem oleju palmowego. Skoro
klient taki naiwny, to na pewno nie zdaje sobie sprawy ze szkodliwości
oleju palmowego (na zdrowie, ale też z powodów ekologicznych).
Szkodliwości oleju palmopwego poszukajcie w sieci.

Dlatego, jeśli już ktoś nie może stosować masła albo smalcu, zawsze można
zamiennie użyć choćby zdrowszego od oliwy oleju rzepakowego. Do smarowania
można z niego zrobić własnoręcznie majonez (Indeks Glikemiczny - zero!)

Niestety, w EU dopuszczona jest hodowla rzepaku modyfikowanego genetycznie:

http://www.farmer.pl/produkcja-roslinna/nasiennictwo
/rzepak-gmo-dopuszczony-w-ue,44834.html

wyhodowanego przez naszego przyjaciela, firmę Bayer, teraz już jako jeden
koncern z Monsanto.

--
Trefniś

8. Data: 2016-09-18 10:32:09

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-09-18 10:09, obywatel Trefniś uprzejmie donosi:

> [...]
> Do dzisiaj zaś niedobitki są wręcz pewne, że do wypieków wręcz konieczne
> jest użycie margaryny Palma - inaczej wypiek się nie uda!

Młodsi za to wierzą w Kasię.

> [...]
>
> Pokomunistyczny mit margaryny jest do dziś tak silny, że część klientów
> uparcie kupuje margarynę z dodatkiem masła w naiwnej wierze, że ma ona

Lepiej, oni wierzą nawet w dobroczynność margaryny o aromacie masła.

9. Data: 2016-09-18 10:33:53

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-09-18 09:14, obywatel Trybun uprzejmie donosi:

> [...]
> trucizna czy nie.. A ataki na margarynę to praktycznie ostatnie lata, od
> kiedy USA na dużą skale zaangażowały się w alternatywne metody produkcji

A margaryny wytwarza się w jakiś szczególnie tradycyjny sposób?

10. Data: 2016-09-18 11:15:06

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2016 o 10:32 Qrczak <q...@q...pl> pisze:

> Dnia 2016-09-18 10:09, obywatel Trefniś uprzejmie donosi:

> Młodsi za to wierzą w Kasię.

> Lepiej, oni wierzą nawet w dobroczynność margaryny o aromacie masła.

Hehe, superzdrowa margaryna Flora pro.activ o smaku masła:

https://ezakupy.tesco.pl/groceries/pl-PL/products/20
03120301844

poczytajcie skład - nie zabrakło oleju palmowego.

Ale ważniejsze to:
"Produkt nie jest wskazany dla kobiet w ciąży, karmiących piersią i dzieci
poniżej 5 r.ż. Produkt nie jest przeznaczony dla ludzi, którzy nie muszą
kontrolować swojego poziomu cholesterolu we krwi. Niewskazane jest
spożycie steroli roślinnych powyżej 3 g dziennie. Spożywanie Flory
pro.activ przez osoby zażywające leki obniżające cholesterol powinno być
skonsultowane z lekarzem.".

Strach to jeść...

--
Trefniś

Cukinia
Bakłażan - letnia miłość na jesień
Jak żyć, co jeść?
Banalnie proste do zrobienia, tanie i pyszne !!
Nie ma mnie.