Re: Masło - ile cię cenić trzeba?

Subject: Re: Masło - ile cię cenić trzeba?
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
<oqhf04$pum$1@news.icm.edu.pl>
<59ccf508$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
<oqj7g4$41r$1@news.icm.edu.pl>
<59ce1bfc$0$15208$65785112@news.neostrada.pl>
<59cea154$1$15188$65785112@news.neostrada.pl>
<59d0ab6b$0$5161$65785112@news.neostrada.pl>
<59d0c6e8$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
<59d34727$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
<59d38fc0$0$5159$65785112@news.neostrada.pl>
<59d4e1ec$0$15191$65785112@news.neostrada.pl>
<59d4e979$0$657$65785112@news.neostrada.pl>
<59d620c2$0$653$65785112@news.neostrada.pl>
<59d6357c$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
From: Trybun <c...@j...ru>
Date: Fri, 6 Oct 2017 12:27:33 +0200

W dniu 2017-10-05 o 15:37, XL pisze:

> Takie rozumowanie jak twoje jest typowe dla osób widzacych tylko czubek
> własnego nosa.
> Wielu ludzi (i ja też) nie chciałoby np. przymusowych ubezpieczeń
> społecznych - ja też - ale ja akurat jestem z tych, którzy rozumieją, że
> wśród nich istnieje grupa osób, które bez przymusu nie odłożyłyby na
> emeryturę i leczenie - a kiedy miałyby potrzebę, to (te uczciwe) albo by
> umarły z głodu i choroby, albo (te nieuczciwe) poszłyby kraść i rabować.
>
> Dlatego uważam, że i w sprawie zakazu handlu w niedziele trzeba, niestety,
> [...]

Nic podobnego - dawanie ludziom możliwości wyboru to nie "czubek
własnego nosa". Akurat ubezpieczenia służą temu aby ludzie na starość
nie umierali w rynsztokach, a więc śmiało można to zaliczyć do zdobyczy
cywilizacyjnej. Wątpliwości mam tylko do tego czy współczesny Obywatel
na takie coś musi płacić ekstra, płacąc tak horrendalne haracze zwane
podatkami przyszłość na starość powinno gwarantować mu "Państwo".

Daj spokój, masz ludzi za baranów którzy nie wiedzą co czynią, i to Ty
nakazami/zakazami musisz ich sprowadzać na "właściwe" tory?