Re: Maszynka do makaronu.

Data: 2016-02-01 11:08:09
Temat: Re: Maszynka do makaronu.
Od: k...@g...com

W dniu sobota, 30 stycznia 2016 23:16:30 UTC+1 użytkownik Trefniś napisał:

> To była wypowiedź pod kontekst :)
> Zresztą, Włosi też mają swoje makarony jajeczne przecież.

To jest w ogóle jakaś abstrakcja, że w Polsce podaje się z sosem bolońskim
spaghetti. Tradycyjnie jest świeże tagliatelle, robione tak jak polski
makaron - z jajkiem. Na temat miłośników "twardego i półsurowego makaronu"
oraz "dobrze ugotowanego, czyli wygotowanego jak dla psa" nie będę się
wypowiadał, bo to kwestia gustu.

Francuzi robią jeszcze lepsze abonimacje, do sosu pomidorowego potrafią
dodać wiadro śmietany, boczek pokrojony w kostkę i nazwać to sosem bolońskim
(Włosi zwykle nie potrafią przeżyć tych dań "włoskich" we francuskich
knajpach, są często jeszcze ciekawsze niż nasza rodzima pizza z ketchupem
i sosem czosnkowym);)

Karol Piotrowski