Matiasy - ktokolwiek widział, ktokolwiek wie

21. Data: 2015-09-28 10:01:14

Temat: Re: Matiasy - ktokolwiek widział, ktokolwiek wie
Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-28 o 09:20, stefan pisze:

> [...]
> według skali Maiera. Dojrzałość płciową osiągają od 2-3 roku życia w
> przypadku śledzia bałtyckiego i do 5-8 roku u populacji oceanicznych."
> No, a po czym poznaje się dziewiczość to juz chyba wszyscy wiedzą?
> Tak mi sklerotyczna pamięć podpowiada, że moja Matka preferowała nie
> matiasy ale uliki. Dlaczego? nie wiem, to były czasy wczesnego Gomółki
> a na dodatek krakowski Zwierzyniec. Dwie bramy od mojej kamienicy był
> sklep Centrali Rybnej a w nim...
> Ludzie, jedzcie dorsze, bo od dorszy tylko gówno gorsze - pamietacie?

Ni grzyba, np. dla mnie śledź jest jeden, tylko jego rozmiary są różne.
Prawdę pisząc osobiście preferuję tylko jeden ich rodzaj - smażone
filety, także w occie.

Ja pamiętam inne powiedzenie: "pijcie wódkę i jedzcie śledzie a g*no wam
bedzie". ;-)

22. Data: 2015-09-28 10:14:38

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

stefan <s...@w...pl> Wrote in message:

> [...]
> sklep Centrali Rybnej a w nim...
> Ludzie, jedzcie dorsze, bo od dorszy tylko gówno gorsze - pamietacie?

Za socjalizmu dorsz byl najgorsza ryba, byl chudy i mial ciemne
niesmaczne mieso, bo byl polawiany w okresie zaraz po tarle, a
czasem i w trakcie. Doskonale pamietam te paskudne surowe i
wedzone wiorowate ryby. Dzis to zupelnie co innego, bielutkie i
tlusciutkie, pychota.
--
XL

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

23. Data: 2015-09-28 10:15:59

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sklep Centrali Rybnej a w nim...
> Ludzie, jedzcie dorsze, bo od dorszy tylko gówno gorsze - pamietacie?

A male studium rodzajow sledzi zamiescil tu kiedys nieodzalowany
Panslavista, moze warto odszukac.
--
XL

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

24. Data: 2015-09-29 23:44:31

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Za socjalizmu było jednak inaczej...

Wspominasz z łezką w oku?

25. Data: 2015-09-30 11:33:38

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-26 o 20:54, Ikselka pisze:

> Za socjalizmu było jednak inaczej...

Tzn.?

26. Data: 2015-09-30 12:08:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 29 Sep 2015 16:44:31 -0500, Pszemol napisał(a):

> Wspominasz z łezką w oku?

100/100, bingo, ygzakly czy jak tam sobie wolisz. A może po prostu - TAK.

27. Data: 2015-09-30 12:09:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 30 Sep 2015 11:33:38 +0200, wolim napisał(a):

> [...]

Sledzie bywały dobre. Prawdziwe, tłuste, wielkie.

28. Data: 2015-09-30 12:15:53

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-30 o 12:09, Ikselka pisze:

> Sledzie bywały dobre. Prawdziwe, tłuste, wielkie.

Ale ja dzisiaj również kupuję tłuste, wielkie i bardzo smaczne śledzie.
U nas we Wrocławiu na tzw. Placu (dla wtajemniczonych - Targpiast)
sprzedają bardzo dobre śledzie. Grube i tłuste. Wiem, bo niejeden raz do
wódki się tym delikatesem zajadałem. Jak ktoś śledzie kupuje w słoiku w
Biedronce (a'la matias, a'la wiejskie) to rzeczywiście może tęsknić za
tłustymi laty socjalizmu...

Nie mniej jednak, matiasów u nas nie spotkałem.

29. Data: 2015-09-30 12:35:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 30 Sep 2015 12:15:53 +0200, wolim napisał(a):

> Ale ja dzisiaj również kupuję tłuste, wielkie i bardzo smaczne śledzie.
> U nas we Wrocławiu na tzw. Placu (dla wtajemniczonych - Targpiast)
> sprzedają bardzo dobre śledzie. Grube i tłuste.

Solone, z beczki, takie do wymoczenia?????? - bo tylko takie uznaję za
dobre.

> Wiem, bo niejeden raz do
> wódki się tym delikatesem zajadałem. Jak ktoś śledzie kupuje w słoiku w
> Biedronce (a'la matias, a'la wiejskie) to rzeczywiście może tęsknić za
> tłustymi laty socjalizmu...

Nie kupuję.

> Nie mniej jednak, matiasów u nas nie spotkałem.

Bo to antlantyckie śledzie.

30. Data: 2015-09-30 12:36:54

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 30 Sep 2015 12:15:53 +0200, wolim napisał(a):

> Nie mniej jednak, matiasów u nas nie spotkałem.

Duuużo i treściwie o matjasach:
http://samiraka.blox.pl/2014/01/Dziewiczy-sledz-Matj
as-holenderski-delikates.html

Diabelskie papryczki chili :-)
bezglutenowy chleb z ograniczeniami
nadciąga dynia...
Good Looking Pomeranian Puppies For Adoption
Odra i ebola znuf ZAatakujom!!!