Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Michałek-przewałek. Re: Michałek-przewałek.

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: Michałek-przewałek.

« poprzedni post następny post »
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!newsreader4.netcologne.de!news.netcologn
e.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwi
nds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.ne
ostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 28 Oct 2022 21:29:42 +0200
MIME-Version: 1.0
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.4.1
Subject: Re: Michałek-przewałek.
Content-Language: pl
Newsgroups: pl.sci.psychologia
References: <6350705c$0$546$65785112@news.neostrada.pl>
<tiqnns$1ukf$1@gioia.aioe.org>
<63511039$0$463$65785112@news.neostrada.pl>
<tirbp1$1221$1@gioia.aioe.org> <tirme1$jhg$1@gioia.aioe.org>
<tirnpq$1bd3$1@gioia.aioe.org> <tis0as$1ukg$1@gioia.aioe.org>
<tis4oo$2s5$1@gioia.aioe.org> <tis89c$1oul$1@gioia.aioe.org>
<tisd3o$1vui$1@gioia.aioe.org> <titgrm$1dar$1@gioia.aioe.org>
<tj06ag$5o1$1@gioia.aioe.org> <tj0ga9$drj$1@gioia.aioe.org>
<tjb13a$1v0d$1@gioia.aioe.org> <tjbc0p$179m$1@gioia.aioe.org>
<tjbcd6$1dfo$1@gioia.aioe.org> <tjbdsv$1ke$1@gioia.aioe.org>
<tjbev2$l82$1@gioia.aioe.org> <63596e38$0$566$65785112@news.neostrada.pl>
<tjcfb1$10mn$1@gioia.aioe.org>
<635ac4ad$0$468$65785112@news.neostrada.pl>
<tjftu2$1mef$1@gioia.aioe.org>
<635b7d05$0$550$65785112@news.neostrada.pl> <tjfvsc$fom$1@gioia.aioe.org>
<635b8a67$0$469$65785112@news.neostrada.pl> <tjg95d$oo5$1@gioia.aioe.org>
<635bbd11$0$562$65785112@news.neostrada.pl>
<tjgijj$11o1$1@gioia.aioe.org>
From: FEniks <x...@p...fm>
In-Reply-To: <tjgijj$11o1$1@gioia.aioe.org>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 55
Message-ID: <635c2da4$0$464$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.13.185.33
X-Trace: 1666985380 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 464 83.13.185.33:49193
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4264
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:770690
Ukryj nagłówki

W dniu 28.10.2022 o 14:40, PD pisze:
> W dniu 2022-10-28 o 13:29, FEniks pisze:
>> W dniu 28.10.2022 o 11:59, PD pisze:
>>> W dniu 2022-10-28 o 09:53, FEniks pisze:
>>>> W dniu 28.10.2022 o 09:20, PD pisze:
>>>>>
>>>>> Nie o to chodzi. Obdarłaś naukę gry ze wszystkiego co istotne
>>>>
>>>>
>>>> Niczego nie obdzieram. Skupiłam się na tym aspekcie, który
>>>> najbardziej różnicuje możliwości dziecka versus dorosły w kwestii
>>>> nauki *gry na instrumencie*. O tym przecież była mowa, a nie o
>>>> zdobywaniu wykształcenia muzycznego.
>>>
>>> Cytuję co dotarło do mojego rezerwatu:
>>> "W przypadku gry na instrumencie to kwestia umiejętności, a nie
>>> wiedzy, w dodatku umiejętności automatycznych".
>>
>>
>> No i  podtrzymuję. Wszak to Ty napisałeś do Kviata - "Spróbuj zacząć
>> naukę gry na jakimś instrumencie, a potem porównaj swoje postępy z
>> postępami 7-latka, który zaczął się uczyć równo z tobą."
>>
>> No więc myślę, że Kviat albo jakikolwiek inny dorosły nie ma raczej
>> szans w ciągu kilku lat zrobić takich samych postępów jak 7-latek w
>> grze na jakimkolwiek instrumencie, za to w tym samym czasie ma szansę
>> zdobyć znacznie większą wiedzę teoretyczną w zakresie muzyki niż
>> 7-latek.
>
> A z czego wynika, że "Kviat" zdobędzie w tym czasie wiedzę większą?


Choćby ze względu na biegłość w czytaniu, którą przeciętny dorosły ma, a
przeciętny 7-latek nie.


> okej okej, tylko skoro sięgamy do źródeł tej dyskusji, to pamiętajmy
> że nie o żadną naukę tu chodziło tylko o kopanie się po kostkach.
> Skoro Kviatek użył przysłowia ze słowem "nigdy" w trybie pouczającym,
> to go pouczyłem żeby nie pierdolił, pokazując jeden wyjątek, który z
> założenia obala to "nigdy". Co wcale nie oznacza, że na temat
> podatności na naukę w zależności od wieku nie można podyskutować
> bardziej poważnie.


Podobno nowe połączenia neuronalne tworzą się do końca życia, więc
niezależnie od kopania się po kostkach na naukę rzeczywiście nigdy nie
jest za późno. U młodego ten proces na pewno przebiega szybciej. Eh,
gdyby jeszcze dorosły wolny był od tych wszystkich obciążeń codzienności
i miał na naukę tyle czasu. I motywacji.


--
Ewa

 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
29.10 PD
29.10 PD
29.10 XL
29.10 PD
29.10 PD
29.10 XL
29.10 XL
30.10 Kviat
30.10 PD
30.10 XL
30.10 Kviat
30.10 PD
30.10 Kviat
30.10 PD
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Vitruvian Man - parts 1-6
Dlaczego faggoci są źli.
samotworzenie umysłu
Re: Zachód sparaliżowany
Irracjonalność
Jak z tym ubogacaniem?
Trzy łyki eko-logiki ?????
Jak Ursula ze szprycerami interesik zrobiła. ?
Naukowy dowód istnienia Boga.
Aktualizacja hasła dla Polski.
Kup pan elektryka ?
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Senet parts 1-3
Senet parts 1-3
Chess
Chess
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 1-6
Vitruvian Man - parts 1-6
Vitruvian Man - parts 7-11a
Vitruvian Man - parts 1-6