Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Michałek-przewałek. Re: Michałek-przewałek.

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: Michałek-przewałek.

« poprzedni post następny post »
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!newsreader4.netcologne.de!news.netcologn
e.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwi
nds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.ne
ostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 28 Oct 2022 21:29:42 +0200
MIME-Version: 1.0
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.4.1
Subject: Re: Michałek-przewałek.
Content-Language: pl
Newsgroups: pl.sci.psychologia
References: <6350705c$0$546$65785112@news.neostrada.pl>
<tiqnns$1ukf$1@gioia.aioe.org>
<63511039$0$463$65785112@news.neostrada.pl>
<tirbp1$1221$1@gioia.aioe.org> <tirme1$jhg$1@gioia.aioe.org>
<tirnpq$1bd3$1@gioia.aioe.org> <tis0as$1ukg$1@gioia.aioe.org>
<tis4oo$2s5$1@gioia.aioe.org> <tis89c$1oul$1@gioia.aioe.org>
<tisd3o$1vui$1@gioia.aioe.org> <titgrm$1dar$1@gioia.aioe.org>
<tj06ag$5o1$1@gioia.aioe.org> <tj0ga9$drj$1@gioia.aioe.org>
<tjb13a$1v0d$1@gioia.aioe.org> <tjbc0p$179m$1@gioia.aioe.org>
<tjbcd6$1dfo$1@gioia.aioe.org> <tjbdsv$1ke$1@gioia.aioe.org>
<tjbev2$l82$1@gioia.aioe.org> <63596e38$0$566$65785112@news.neostrada.pl>
<tjcfb1$10mn$1@gioia.aioe.org>
<635ac4ad$0$468$65785112@news.neostrada.pl>
<tjftu2$1mef$1@gioia.aioe.org>
<635b7d05$0$550$65785112@news.neostrada.pl> <tjfvsc$fom$1@gioia.aioe.org>
<635b8a67$0$469$65785112@news.neostrada.pl> <tjg95d$oo5$1@gioia.aioe.org>
<635bbd11$0$562$65785112@news.neostrada.pl>
<tjgijj$11o1$1@gioia.aioe.org>
From: FEniks <x...@p...fm>
In-Reply-To: <tjgijj$11o1$1@gioia.aioe.org>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 55
Message-ID: <635c2da4$0$464$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.13.185.33
X-Trace: 1666985380 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 464 83.13.185.33:49193
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4264
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:770690
Ukryj nagłówki

W dniu 28.10.2022 o 14:40, PD pisze:
> W dniu 2022-10-28 o 13:29, FEniks pisze:
>> W dniu 28.10.2022 o 11:59, PD pisze:
>>> W dniu 2022-10-28 o 09:53, FEniks pisze:
>>>> W dniu 28.10.2022 o 09:20, PD pisze:
>>>>>
>>>>> Nie o to chodzi. Obdarłaś naukę gry ze wszystkiego co istotne
>>>>
>>>>
>>>> Niczego nie obdzieram. Skupiłam się na tym aspekcie, który
>>>> najbardziej różnicuje możliwości dziecka versus dorosły w kwestii
>>>> nauki *gry na instrumencie*. O tym przecież była mowa, a nie o
>>>> zdobywaniu wykształcenia muzycznego.
>>>
>>> Cytuję co dotarło do mojego rezerwatu:
>>> "W przypadku gry na instrumencie to kwestia umiejętności, a nie
>>> wiedzy, w dodatku umiejętności automatycznych".
>>
>>
>> No i  podtrzymuję. Wszak to Ty napisałeś do Kviata - "Spróbuj zacząć
>> naukę gry na jakimś instrumencie, a potem porównaj swoje postępy z
>> postępami 7-latka, który zaczął się uczyć równo z tobą."
>>
>> No więc myślę, że Kviat albo jakikolwiek inny dorosły nie ma raczej
>> szans w ciągu kilku lat zrobić takich samych postępów jak 7-latek w
>> grze na jakimkolwiek instrumencie, za to w tym samym czasie ma szansę
>> zdobyć znacznie większą wiedzę teoretyczną w zakresie muzyki niż
>> 7-latek.
>
> A z czego wynika, że "Kviat" zdobędzie w tym czasie wiedzę większą?


Choćby ze względu na biegłość w czytaniu, którą przeciętny dorosły ma, a
przeciętny 7-latek nie.


> okej okej, tylko skoro sięgamy do źródeł tej dyskusji, to pamiętajmy
> że nie o żadną naukę tu chodziło tylko o kopanie się po kostkach.
> Skoro Kviatek użył przysłowia ze słowem "nigdy" w trybie pouczającym,
> to go pouczyłem żeby nie pierdolił, pokazując jeden wyjątek, który z
> założenia obala to "nigdy". Co wcale nie oznacza, że na temat
> podatności na naukę w zależności od wieku nie można podyskutować
> bardziej poważnie.


Podobno nowe połączenia neuronalne tworzą się do końca życia, więc
niezależnie od kopania się po kostkach na naukę rzeczywiście nigdy nie
jest za późno. U młodego ten proces na pewno przebiega szybciej. Eh,
gdyby jeszcze dorosły wolny był od tych wszystkich obciążeń codzienności
i miał na naukę tyle czasu. I motywacji.


--
Ewa

 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
29.10 PD
29.10 PD
29.10 XL
29.10 PD
29.10 PD
29.10 XL
29.10 XL
30.10 Kviat
30.10 PD
30.10 XL
30.10 Kviat
30.10 PD
30.10 Kviat
30.10 PD
Wspierajmy Trzaskowskiego!
I co? Jest wojna w Europie, prawda?
Sztuczna Inteligencja
Ucieczka z Ravensbruck - komentarz
I pod drzwiami staną i nocą kolbami w drzwi załomocą
Jesttukto?
?
Comprehensive Protection Guide with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Ultimate Performance Optimizer
IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Review and Tutorial
"Prawdziwy" mężczyzna.
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Ma 102 lata i wciąż prowadzi auto. Profesor ds. żywienia zdradza siedem zasad długowieczności
Medicine, medicine - 199 Live videos
Domowa medycyna - ależ to bardzo proste
Kanałowe leczenie zęba dużą wiertarkÄ
Kanałowe leczenie zęba dużą wiertarkÄ
Protokół Rehabilitacji Pacjentki Długoterminowej w Śpiączce 1. Cel protokołu
Schemat terapii pacjentki długoterminowej w śpiączce - krok po kroku 1. Stała obecność i kontakt emocjonalny
Córka Ewy Błaszczyk jest w śpiączce od 25 lat.
Nowy zestaw ćwiczeń odmładzających na piątek
Ewa Błaszczyk pokazała córkę w telewizji. "Ola, masz gości" https://www.msn.com/pl-pl/rozrywka/gwiazdy/ewa-b%C5%82aszczyk-pokaza%C5%82a-c%C3%B3rk%C4%99-w-telewizji-ola-masz-go%C5%9Bci/ar-AA1DI5Nn?ocid=BingNewsSerp&cvid=4c4c1c20f5d94529aa2dfde5f155fc3f&ei=
Pomagamy wybudzić córkę Ewy Błaszczyk, Olę ze śpiączki Sprowadzimy najlepszy na świecie zrobotyzowany egzoszkielet
Histotrypsja - Innowacyjna Metoda Leczenia Nowotworów za pomocą Ultradźwięków
Tytul: Infradźwieki, stymulacja mózgu i zdrowie człowieka: Znaczenie twardego kontaktu stóp z podłożem w zapobieganiu chorobom cywilizacyjnym i poprawie długowieczności
Zostań zębologiem - kup sobie latarkę UV i naprawiaj ubytki zębów
50 naukowych publikacji medycznych, badawczych, analitycznych dla każdego