Data: 2022-10-28 21:29:42
Temat: Re: Michałek-przewałek.
Od: FEniks <x...@p...fm>
Pokaż wszystkie nagłówki
W dniu 28.10.2022 o 14:40, PD pisze:
> W dniu 2022-10-28 o 13:29, FEniks pisze:
>> W dniu 28.10.2022 o 11:59, PD pisze:
>>> W dniu 2022-10-28 o 09:53, FEniks pisze:
>>>> W dniu 28.10.2022 o 09:20, PD pisze:
>>>>>
>>>>> Nie o to chodzi. Obdarłaś naukę gry ze wszystkiego co istotne
>>>>
>>>>
>>>> Niczego nie obdzieram. Skupiłam się na tym aspekcie, który
>>>> najbardziej różnicuje możliwości dziecka versus dorosły w kwestii
>>>> nauki *gry na instrumencie*. O tym przecież była mowa, a nie o
>>>> zdobywaniu wykształcenia muzycznego.
>>>
>>> Cytuję co dotarło do mojego rezerwatu:
>>> "W przypadku gry na instrumencie to kwestia umiejętności, a nie
>>> wiedzy, w dodatku umiejętności automatycznych".
>>
>>
>> No i podtrzymuję. Wszak to Ty napisałeś do Kviata - "Spróbuj zacząć
>> naukę gry na jakimś instrumencie, a potem porównaj swoje postępy z
>> postępami 7-latka, który zaczął się uczyć równo z tobą."
>>
>> No więc myślę, że Kviat albo jakikolwiek inny dorosły nie ma raczej
>> szans w ciągu kilku lat zrobić takich samych postępów jak 7-latek w
>> grze na jakimkolwiek instrumencie, za to w tym samym czasie ma szansę
>> zdobyć znacznie większą wiedzę teoretyczną w zakresie muzyki niż
>> 7-latek.
>
> A z czego wynika, że "Kviat" zdobędzie w tym czasie wiedzę większą?
Choćby ze względu na biegłość w czytaniu, którą przeciętny dorosły ma, a
przeciętny 7-latek nie.
> okej okej, tylko skoro sięgamy do źródeł tej dyskusji, to pamiętajmy
> że nie o żadną naukę tu chodziło tylko o kopanie się po kostkach.
> Skoro Kviatek użył przysłowia ze słowem "nigdy" w trybie pouczającym,
> to go pouczyłem żeby nie pierdolił, pokazując jeden wyjątek, który z
> założenia obala to "nigdy". Co wcale nie oznacza, że na temat
> podatności na naukę w zależności od wieku nie można podyskutować
> bardziej poważnie.
Podobno nowe połączenia neuronalne tworzą się do końca życia, więc
niezależnie od kopania się po kostkach na naukę rzeczywiście nigdy nie
jest za późno. U młodego ten proces na pewno przebiega szybciej. Eh,
gdyby jeszcze dorosły wolny był od tych wszystkich obciążeń codzienności
i miał na naukę tyle czasu. I motywacji.
--
Ewa
|